یارانه نقدی | حذف یارانه نقدی | افزایش یارانه نقدی

واریز یارانه نقدی 2 میلیون و 800 هزار تومان برای این افراد | خبر خوش برای کسانیکه یارانه نمی گیرند

۶ماه پس از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی کالاهای اساسی و وعده دولت برای اختصاص یارانه به افراد مشمول، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: از مجموع ۵میلیون‌و۹۳۰ هزار نفری که یارانه آنها در اردیبهشت قطع شده بود، ۳میلیون نفر مجدد مشمول یارانه شده‌اند.

واریز یارانه نقدی 2 میلیون و 800 هزار تومان برای این افراد | خبر خوش برای کسانیکه یارانه نمی گیرند
کدخبر : 11875
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

​ طبق اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها یک میلیون نفر در دهک ۱۰ درآمدی قرار گرفته‌ و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند. این برای نخستین‌بار است که اعلام می‌شود در اردیبهشت امسال یارانه ۶میلیون ایرانی قطع شده و حالا با وصل دوباره ۳میلیون نفر، تکلیف ۲میلیون‌و۹۳۰هزار نفر باقی‌مانده در ابهام قرار دارد.

سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: از ۵میلیون نفری که یارانه آنها در اردیبهشت ماه به‌دلیل قرار گرفتن در دهک دهم پردرآمدی قطع شده بود، بعد از ثبت تقاضا برای بازنگری در دهک خانوار خود از طریق سامانه حمایت وزارت رفاه و برگزاری آزمون وسع خانوار، یارانه ۳میلیون نفر به‌تدریج از تیرماه تاکنون برقرار شده است.

او افزود: براساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برگزاری آزمون وسع خانوار، از تیرماه یارانه عده‌ای برقرار شد و بعد از آن در مردادماه و شهریورماه یارانه افراد دیگری برقرار شد و در مجموع ۳میلیون خانوار جدید به جمع یارانه‌بگیران اضافه شده است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه کسانی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران سهمیه ۲هزار دلار دریافت می‌کنند قطع می‌شود، گفت: ما نمی‌گوییم یارانه آنها قطع می‌شود، اما کسانی که طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از یارانه حذف می‌شوند.

او تأکید کرد: آنچه واضح است، اطلاعات خریداران ارز به‌عنوان فعالیت اقتصادی یک خانوار هم برای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و هم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود و خانواری که مثلا ۴نفر از اعضای آن با اجاره دادن کارت ملی خود، سهمیه ارز دریافت کرده باشند، این کار قطعا به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی در خانوار ثبت می‌شود و در آزمون وسع خانوار لحاظ خواهد شد. همچنین در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هم این فعالیت به‌عنوان اطلاعات اقتصادی خانوار گنجانده می‌شود.

حسینی افزود: پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دارد و اطلاعات اقتصادی همه اعضای یک خانوار در آن ثبت می‌شود و بدیهی است که خرید و فروش ارز و همچنین گردش مالی ریالی این حساب‌ها به‌عنوان فعالیت اقتصادی و تراکنش مالی خانوار ثبت می‌شود. اگر یک خانوار ۴نفره کارت‌های ملی خود را در اختیار دلالان ارز قرار دهند، حدود ۲۸۰میلیون تومان در یک مقطع زمانی در حساب مجموع خانوار گردش می‌کند که به‌عنوان فعالیت اقتصادی کل خانوار لحاظ می‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد اینکه آیا آزمون وسع هرماهه برگزار می‌شود، گفت: برای کسانی که ثبت‌نام جدید تقاضا برای یارانه‌ای انجام داده‌اند و یا نسبت به حذف شدن یارانه خود تقاضا ثبت کرده‌اند، هم آزمون وسع خانوار از نظر اقتصادی و هم دهک‌بندی آنها انجام می‌شود و همچنین در مورد کسانی که خانوار جدید به واسطه ازدواج تشکیل می‌دهند، آزمون وسع و دهک‌بندی انجام می‌شود که اگر متقاضیان در دهک درآمدی یک تا ۹قرار بگیرند، یارانه به آنها تعلق می‌گیرد، و اگر در دهک پردرآمدی دهم باشند حذف می‌شوند.

او ادامه داد: کسانی که در سامانه «دولت من» ثبت‌نام کرده‌اند مجدد درباره آنها دهک‌بندی می‌شود و اگر کسانی که به واسطه ازدواج خانوار جدید تشکیل داده باشند، صرف‌نظر از اینکه در خانوارهای قبلی خود یارانه می‌گرفتند یا نه، در مورد این خانوار جدید ۲نفره مجدد دهک‌بندی و آزمون وسع برگزار می‌شود و کسانی که جزو ۹دهک کم‌درآمد باشند، یارانه به آنها تعلق می‌گیرد و به آنهایی که در دهک دهم پردرآمد باشند، یارانه تعلق نمی‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه