رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر بد برای فرهنگیان | مشکل جدید در سامانه رتبه بندی معلمان

مشکل جدید در سامانه رتبه بندی معلمان عدم وجود معلم در لیست مدیر برای تایید مستندات است.

خبر بد برای فرهنگیان | مشکل جدید در سامانه رتبه بندی معلمان
کدخبر : 11707
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

بر اساس اخبار رتبه بندی معلمان مشکل برخی همکاران که در لیست تایید مدارک در سامانه hrm مدیران مدارس نیستند ، به این دلیل است که مدیر مدرسه سال قبل ( ۱۴۰۰/۴۰۱) ابلاغ همکار را در سامانه سیدا تایید نکرده است .

پس از تایید ابلاغ، اسم همکار در سامانه hrm رویت میشود ( در صورتی که همکار در سامانه RTB.MEDU.IR تایید نهایی را زده باشد ) و مدیر می تواند مستندات را مشاهده و تایید کند.

صادق ستاری‌فرد در این باره اظهار کرد: از روز جمعه، ششم آبان ماه، دسترسی مدیران مدارس را برای اظهار نظر، ارزیابی مدارک و مستندات معلمان و مشمولان رتبه‌بندی باز کرده‌ایم و تا شب گذشته (دوشنبه،نهم آبان ماه)، مدارک و مستندات ۲۳۵ هزار نفر ارزیابی شد و مدیران مدارس راجع به شایستگی‌های معلمان اظهار نظر کردند.

وی افزود: این مهلت تا آخر هفته برقرار است و مدیران مدارس باید تلاش کنند تا آخر هفته راجع به مدارک، مستندات و شایستگی‌های معلمانی که مشمول هستند اظهار نظر کنند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از امروز دسترسی ارزیابان حرفه‌ای نیز فعال می‌شود تا به طور موازی هم مدیران اظهار نظر و هم ارزیابان حرفه‌ای ورود کنند گفت: فرصت زیادی نداریم و از مدیران مدارس می‌خواهیم ظرف این چند روز زمان بگذارند و تلاش کنند تا بتوانیم سایر فرایندها را از هفته آینده انجام دهیم.

ستاری‌فرد ادامه داد: می‌دانیم که مدیران مدارس گرفتاری‌های دیگری هم دارند، اما اگر می‌خواهیم کار با سهولت بیشتر پیش برود نیاز است که با اقدامی جهادی در این بازه زمانی ورود کرده و نسبت به ارزیابی مدارک معلمان اقدام کنند.

رتبه بندی معلمان

اطلاعیه مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

به اطلاع می‌رساند لیست کاربری و رمز ورود مدیران (اعم از مدیران مدارس و ادارات) آماده تحویل است، لذا روسای محترم فناوری ادارات کل استان‌ها جهت تحویل گرفتن لیست کاربری و رمز ورود مدیران اقدام کنند.

نحوه ارسال اطلاعات از طریق گروه ادارات فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش در برنامه شاد اعلام خواهد شد.

بررسی مستندات و اظهار نظر مدیران بصورت رسمی روز جمعه (۱۴۰۱/۰۸/۰۶) آغاز می شود؛ لذا هماهنگی لازم و مقدمات کار جهت شروع فرآیند در اسرع وقت صورت پذیرد.

مدیران مدارس فقط نقش مدیر مستقیم را دریافت می کنند ، اما مدیران اداری علاوه بر تخصیص نقش باید مجوز فعالیت در منطقه را از طریق فرم مربوطه در سامانه HRM دریافت کنند.

نحوه دریافت نام کاربری و رمز ورود مدیران از طریق گروه مدیران در شاد اعلام می شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خبر از صدور احکام رتبه آموزشیار معلم داد.

صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: احکام رتبه «آموزشیار معلم» تعداد زیادی از معلمان با سابقه زیر ۳ سال صادر شد و در حقوق این ماه این گروه از معلمان اعمال شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، صدور احکام را از رتبه یک آغاز کرد چرا که حقوق پایه این معلمان پایین بود و نیاز بود که توجه بیشتری صورت گیرد.

ستاری‌فرد با بیان اینکه صدور احکام سایر معلمان نیز در روزهای پیش رو ادامه دارد، افزود: هنوز بخش قابل توجهی از معلمان در سامانه رتبه‌بندی، تأیید نهایی را انجام ندادند و بعد از آن، بررسی مستندات و مدارک آغاز می‌شود.وی از معلمان خواست تا در سامانه رتبه‌بندی معلمان، بارگذاری مدارک و مستندات را تأیید نهایی کنند تا بتوان بررسی‌ها را انجام داده و احکام رتبه‌بندی را صادر کنند.

هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید ۴۶۰ امتیاز، مربی معلم، ۵۳۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز کسب کند.

یوسف نوری که پیش از این اعلام کرده بود احکام رتبه بندی تا پایان مهر اعلام می‌شود؛ این بار در حاشیه نشست با نمایندگان اولیا و مربیان گفت: پیش بینی می‌کنیم زمانی که ارسال مدارک معلمان تمام شود؛ به سرعت بررسی و اقدامات لازم برای رتبه بندی اعمال شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا دهم مهرماه همکاران فرهنگی کلیه مدارک لازم برای رتبه بندی را تکمیل کردند؛ گفت: ما قول داده بودیم که احکام رتبه بندی را پس از تکمیل مدارک ۴۵ روزه صادر کنیم اما دیدیم هر چه زودتر برای افرادی که مدارکشان پیچیدگی زیادی ندارد و از یک تا سه سال تنها سنوات دارند رتبه‌بندی‌هایشان را بتوانیم صادر کنیم. برای آن معلمانی که حائز رتبه‌های آموزشیار معلم و استادیار معلم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه