رئیسی: علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها شاهد رشد صادرات در کشور هستیم

بیست و ششمین مراسم روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران تهران صبح امروز (شنبه ۳۰ مهر) برگزار شد.

رئیسی: علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها شاهد رشد صادرات در کشور هستیم
کدخبر : 11452
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها شاهد رشد صادرات در کشور هستیم گفت:‌ ۴۰ درصد رشد صادرات در سال گذشته و ۱۳ درصد رشد صادرات غیرنفتی در سال جاری، نشان از عزم فعالین اقتصادی است که می‌خواهند صادرات در کشور رشد پیدا کند.

در این مراسم سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدات، شاهد رشد صادرات در کشور هستیم گفت:‌ ۴۰ درصد رشد صادرات در سال گذشته و ۱۳ درصد رشد صادرات غیرنفتی در سال جاری، نشان از عزم فعالین اقتصادی است که می‌خواهند صادرات در کشور رشد پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه تولید قابل توجه، لازمه رشد صادرات است و همه تلاش باید در چارچوب رشد تولید باشد افزود:  این نشست نماد و نمودی از توجه به صادرات و صادرکنندگان است. طبیعتاً در این نشست باید به موانع صادرات توجه شود و راهکارهای رشد صادرات در نظر گرفته شود.

رئیسی ادامه داد:‌ بر تولید دانش پایه تاکید داریم و دانشگاه باید در کنار تولید قرار بگیرد. بدون تردید صادرات یک تولید قابل توجه است و آنچه رهبر انقلاب به عنوان شعار سال به ما فرمودند، یعنی تولید،  دانش بنیان و اشتغال آفرین باید اجرایی شود. باید به نظرات صادرکنندگان توجه شود تا ببینیم با چه مشکلاتی روبرو هستند. تمام تلاش باید در جهت رشد تولید و آن هم تولید دانش پایه و فناوری پایه باشد. باید فناوری دانشگاه به صنعت کشاورزی و بازار زمینه شود و اگر بازار ما اقتصاد ما فناوری پایه شد، ارزش افزوده، رشد اشتغال، عرضه کالای نام آور در جهان و افزایش تولیدات را در پی دارد.

وی گفت: رشد تجهیزات و ابزار تولید، رشد در حوزه شرکت‌های بورسی، کاهش نرخ بیکاری در کشور، ارتباط با زیرساخت‌های اقتصادی سازمان شانگهای آسیا و اتحادیه اوراسیا، برداشتن موانع ارتباط همسایگی و فعال شدن سیاست همسایگی، خبرهای خوبی برای تولید، اقتصاد و پیشرفت کشور هستند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: باید سهم‌مان از اقتصاد منطقه را بگیریم. تلاش شما صادرکنندگان هم نشان می‌دهد که ۲۲ در این عرصه فعالند و آنچه برای پیشرفت اقتصاد در این نشست گفتیم دست یافتنی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما زیربناهای رشد اقتصادی و تولید را در کشور داریم، اظهار کرد: باید برای در این مسیر موانع را باید از پیش رو برداشت و فعالان اقتصادی هم با انگیزه و همگرایی خود در این مسیر گام بردارند. رشد اقتصادی امری است که اتفاق می افتد این دشمن را عصبانی کرده است و تمام این تحریم ها همه برای این است که کشور رشد نکند تولید نداشته باشد و صادرات نداشته باشد و کشور مصرف کننده باشد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن نمی‌خواهد ما رشد کنیم و به همین دلیل آشوب و بلوا ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: تمام جاهایی که شما باشید و بازاریابی می‌کنید، دشمنان می‌خواهند کاری کنند که کالای شما بازار نداشته باشد. این جنگ اراده‌هاست، یک اراده نمی‌خواهد ملت ایران رشد کند و حرفی در تولیدات و صادرات داشته باشد اما ایران تلاش می‌کند با عرضه تولیدات باکیفیت، بازار را فتح کند. امروز جنگ اراده‌هاست و نشان دادیم که متوقف نمی‌شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه