رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

تیر خلاص وزیر به رتبه بندی معلمان | صدور احکام جدید رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش آخرین خبرها درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان به‌ویژه «آموزشیار معلم» را بیان کرد.

تیر خلاص وزیر به رتبه بندی معلمان | صدور احکام جدید رتبه بندی معلمان
کدخبر : 11445
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «قبلا اعلام کردید که احکام رتبه‌بندی بخشی از معلمان تا پایان مهر صادر می‌شود»، اظهار کرد: این موضوع در دست انجام است.

وی ادامه داد: در حال آماده‌سازی مدارک هستیم و احتمالا از رتبه‌های پایین شروع می‌کنیم یعنی احکام معلمانی صادر می‌شود که کمتر از ۴۷۰ امتیاز کسب کردند. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر صدور احکام بخش اول معلمان با مانعی برخورد نکند در این ماه صادر می‌شود، افزود: با صدور احکام تعدادی از معلمان، مراحل بعدی آسان‌تر می‌شود و در ماه بعد، احکام تعداد بیشتری از فرهنگیان صادر خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت سامانه رتبه‌بندی معلمان گفت: اعلام کرده‌ بودیم که تا ۱۰ مهر، مدارک بارگذاری شود و آن از زمان، ۴۵ روز مهلت مجدد گذاشتیم که هنوز یک تعدادی از فرهنگیان، مدارک خود را بارگذاری نکردند.

هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید ۴۶۰ امتیاز، مربی معلم، ۵۳۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز کسب کند. 

رتبه بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان در جمع رؤسای آموزش و پرورش استان مازندران که در شهر آمل برگزار شد، گفت: افتخار اعضای کمیسیون آموزش این است که همگی معلم هستیم و در همه رده‌های علمی تدریس کرده ایم و علاقه زیادی هم به مقام شامخ معلم داریم و جایگاه والای معلمان باعث شد که در مجلس یازدهم اقدام به اجرای بند بسیار مهمی در سند تحول به نام رتبه بندی کنیم.

وی افزود: برای ۸۰۴ هزار معلم رتبه بندی در نظر گرفته شده است و قطعا این یک تحول بسیار مهمی است که پس از یکصدسال در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاده است و با چنین اقدامی در سال‌های آتی شاهد ارتقای کیفیت آموزشی خواهیم بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با اجرایی کردن رتبه بندی فرهنگیان عنصر رقابت وارد آموزش و پرورش می‌شود و قطعا با این اقدام جایگاه معلم تغییر پیدا می‌کند. همچنین باید گفته شود که در دولت گذشته ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده بود، اما در سال ۱۴۰۱، ۳۸ هزار میلیارد تومان برای عملیاتی شدن لایحه رتبه بندی فرهنگیان اختصاص یافت.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: باید از شورای نگهبان تقدیر و تشکر به عمل آورد که باعث شد تا این لایحه به تصویب برسد و همچنین از وزیر آموزش و پرورش هم که مساعدت‌های لازم را در این باره داشتند تشکر می‌کنم ضمنا باید گفته شود برای ۷۲۰ هزار معلم مبالغی به صورت علی الحساب واریز شد و مابقی نیز مثل معلمان طرح مهرآفرین هم مشمول رتبه بندی فرهنگیان می‌شوند.

منادی سفیدان تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای تصویب لایحه رتبه بندی فرهنگیان تلاش کرد و ما به دنبال این بودیم که این لایحه مصوب شود که خدا را شکر این اتفاق نیز افتاد و با رتبه بندی فرهنگیان حدود ۵ میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: سرمایه گذاری روی معلم باعث می‌شود تا کشوری آباد داشته باشیم و قطعا رتبه بندی فرهنگیان سبب خواهد شد تا اینکه آموزش و پرورش ما به سمت تعالی حرکت کند. دشمن اذعان می‌کند که جمهوری اسلامی ایران در طول این سال‌های اخیر به اندازه ۳۰۰ سال رشد علمی داشته است که همه این‌ها از وجود با عظمت معلم است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه