بیمه تامین اجتماعی | وام بیمه تامین اجتماعی

شیوه جدید دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی + جزییات | خبر مهم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

برای مشاهده سوابق بیمه ای نیازی به شماره بیمه نیست و صرفا با داشتن کدملی می توان به اطلاعات و سوابق بیمه ای خود دسترسی پیدا کنید.

شیوه جدید دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی + جزییات | خبر مهم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی
کدخبر : 11423
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی  و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

بیمه تامین اجتماعی

 معیار بازنشستگی به سوابق بیمه پردازی مربوط می شود و در صورتی که فردی بین ٢٠ تا ٣٠ سال(بستگی به نوع سختی کار) سابقه پراخت بیمه داشته باشد بازنشسته می شود و از مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی محسوب می شود.

پرداخت کردن بیمه توسط  کارفرما در برخی موارد مشکلاتی را برای فرد بیمه شده ایجاد می کند که می توان به تأخیر در واریز حق بیمه کارگر و کارمند شرکت از سوی کارفرما اشاره کرد.

به همین منظور بیمه شدگان می توانند به صورت ماهانه سوابق بیمه ای خود را مشاهده کنند و از جزییات واریز حق بیمه خود مطلع شوند.

بر اساس این گزارش هر فرد بیمه شده می تواند به راحتی به سوابق بیمه ای خود از زمان اولین واریزی تا کنون مطلع شود برای این کار باید ابتدا وارد سایت سوابق بیمه به آدرس اینترنتی شده و سوابق خود را مشاهده نماید.

www.tamin.ir/savabegh

بیمه تامین اجتماعی

مشمولان بیمه تامین اجتماعی می توانند با خواندن این متن به نکات دریافت سوابق بیمه ای پی ببرند.

مطابق با قانون تامین اجتماعی، کارفرما موظف است حق بیمه کارگران و شاغلان را به‌صورت ماهانه به شعب سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. ضمن پرداخت این حق بیمه، برای هر فرد بیمه شده در بانک‌های اطلاعاتی این سازمان سابقه ثبت می‌شود که در سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی قابل مشاهده است.

در صورتیکه کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگران کوتاهی کند، بیمه شدگان می‌توانند با ثبت نام و مراجعه به سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس در بخش اعتراض به سوابق نسبت به بازیابی سوابق طول مدتی که حق بیمه پرداخت نشده، به‌شکل قانونی اقدام کنند. در غیر این صورت می‌توانند با همراه داشتن مدارک و همچنین مستندات اشتغال و دریافت مزد یا حقوق در آن مقطع به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و با تکمیل فرم ادعای سابقه، این فرآیند را پیگیری کنند. در نهایت اگر طبق بررسی‌ها فنی و کارشناسی کمیته طی ۲ ماه ادعای بیمه شده را تایید شود، میزان حق بیمه به کارفرما ابلاغ  و در نهایت مدت مورد تایید کمیته در کارنامه سابقه بیمه شده ثبت می‌گردد.

قابل توجه است که امکان تکمیل سوابق برای ماه‌های بدون کارکرد وجود ندارد و صرفا کسانی که مدتی شاغل بودند اما کارفرما حق بیمه آنها را پرداخت نکرده و برای آنها سابقه ثبت نشده می‌توانند با ارائه مدارکی مبنی بر اشتغال مثل فیش حقوقی، حکم کارگزینی و هر مدرکی که طول اشتغال را ثابت کند، به همراه مشخصات کارفرما و کارگاه و همچنین فرم ادعای سابقه، به شعب تامین اجتماعی اقدام نمایند. تنها استثناء در این رابطه مربوط به افرادی می‌شود که بالای ۶۰ سال سن و با سابقه بیمه کمتر از ۱۰ سال تمایل به بازنشستگی دارند. این افراد می‌توانند با ارائه سوابق خود تا سقف ۱۰ سال، حق بیمه خود را به‌طور کامل پرداخت کنند و در نهایت مطابق با قوانین، مستمری بازنشستگی دریافت کنند.  

بر مبنای بخشنامه سازمان تأمین‌اجتماعی در شهریورماه سال ۱۳۹۹، بیمه‌شدگانی که به واسطه شرایط شغلی خود در کسری از ماه در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی شاغل هستند، مانند منشی مطب‌ پزشکان، معلمان و... امکان تکمیل سوابق بیمه‌پردازی در ایام جاری اشتغال پس از عقد قرارداد، به صورت اختیاری را دارند.

افرادی که به‌صورت مقطعی اشتغال ندارند، می‌توانند با انعقاد بیمه اختیاری یا بیمه مشاغل آزاد، بیمه‌پردازی خود را ادامه دهند تا میان سوابق بیمه‌ای آنها فاصله‌ای ایجاد نشود. بیمه‌شدگان می‌توانند با شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* و ارسال عدد ۲ و در آخر شماره ملی خود، آخرین سابقه ماه گذشته، مقدار کارکرد روزانه و دستمزد ماهیانه خود را دریافت نمایند.

میرهاشم موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سال گذشته که به سازمان تأمین اجتماعی آمدم، مطالبات فروردین ماه پرداخت شده بود یعنی یک ماه از ۶ ماه اول پرداخت شده بود که ما در ۶ ماه دوم با اقدامات انجام شده توانستیم پرداختی‌ها را به مرداد ماه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه توانستیم تأخیر ۴ ماهه را در سال گذشته جبران کنیم، افزود: هدف ما این است که در سال جاری هر ماه مطالبات را پرداخت کنیم و امسال اولین پرداختی که داشتیم در فروردین ماه بوده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: البته در پرداختی‌های نسخ الکترونیک به روز هستیم و مطالبات مراکز درمانی را هر ماه پرداخت می‌کنیم اما در نسخه غیر الکترونیک پرداختی‌های ما تا شهریور ماه انجام شده است.

موسوی اظهار داشت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که پرداختی‌های به روز داشته باشیم و در این خصوص اقداماتی در دست انجام است تا بتوانیم بخشی از بدهی خود را از کارفرمایان و کارگاه‌هایی که به ما بدهکار هستند و مطالباتی داشتند دریافت و با آن مطالبات و بدهی‌های مراکز درمانی طرف قرارداد خودمان را بپردازیم.

وی گفت: مطالبات فروردین ماه امسال پرداخت شده و در اردیبهشت ماه نیز سعی می‌کنیم طی روزهای آینده این مطالبه را پرداخت نمائیم و دغدغه ما این است که اینها طلبکاران ما هستند و باید بدهی‌هایشان را بدهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن تشکر از مراکز درمانی طرف قرارداد، افزود: به رغم تأخیر چند ماهه اما این افراد به بیمه شدگان خدمات را همچنان ادامه می‌دهند و خللی در ارائه خدمات درمانی ایجاد نشده است که ما از آنها تقدیر می‌کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه مطالبات ما یشتر از بدهی‌هایمان است، ادامه داد: در حال حاضر طلب زیادی از دولت و کارفرمایان داریم و تمام تلاش ما این است که بدهی مراکز درمانی را به روز کنیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم که بخشی از مطالبات خود را از دولت و بخشی را از کارفرمایان دریافت کنیم و بتوانیم به مراکز درمانی پرداختی داشته باشیم تا فاصله پرداختی‌های ما بیشتر نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • B
    0

    سلام اگر مسئولین تامین اجتماعی لطف کنند عنوان شغلی را هم با سابقه درج کنند خیلی از مشگل ما کارگران حل می‌شود
    من بعد ۲۵سال هنوز نمیدانم کارفرما عنوان شغلی ام را درست رد کرده یا نه به سازمان هم مراجه کردم جواب درست نگرفتم

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه