رتبه بندی معلمان | زمان اجرای رتبه بندی معلمان

قبولی در آزمون شرط جدید برای رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از رتبه بندی معلمان

​عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قرار است در اواخر مهر ماه آزمون داخلی برای معلمان مهرآفرین برگزار شود تا بعد از آن رتبه بندی برای این معلمان نیز اجرایی شود.

قبولی در آزمون شرط جدید برای رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از رتبه بندی معلمان
کدخبر : 11354
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تسنیم، با اشاره به تعیین تکلیف معلمان مهرآفرین، اظهار داشت: معلمان مهرآفرین طبق قانون جذب آموزش و پرورش شدن و در حال انجام کار خود هستند اما طبق قانون این معلمان طی 5 سال بایستی استخدام رسمی می‌شدند اما متاسفانه به علل مختلفی  بعد از 10 سال هنوز استخدام نشده اند تا مشمول رتبه بندی معلمان شود.

وی افزود: در قانون رتبه بندی معلمان قید نشده است که معلم پیمانی یا رسمی بنابراین طبق قانون معلمان مهرآفرین باید از مزایای قانون رتبه بندی برخوردار شوند اما متاسفانه آیین نامه ای که تنظیم شده است معلمان رسمی را قید کرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به پیگیری های مجلس قرار شده است که معلمان مهرآفرین یک آزمونی بدهند تا نفرات قبول شده جزو رتبه بندی معلمان قرار بگیرند اما این موضوع مورد تایید مجلس نبود ولی سازمان امور استخدامی کشور معتقد است که باید یک آزمون قبولی در پرونده این افراد وجود داشته باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: هنوز هم معلمان مهر افرین به گرفتن آزمون معنرض هستند زیرا معتقدند افرادی که 10 سال سابقه دارد نیاز به آزمون ندارند و این حق را هم به این معلمان می‌دهیم اما ساطمان استخدامی کشور نیز اصرار دارد که چنین آزمونی در پرونده معلمان باشد از این رو قرار شد در اواخر مهر ماه آزمون داخلی برای معلمان مهرآفرین برگزار شود تا بعد از آن رتبه بندی برای این معلمان نیز اجرایی شود.

رحمت الله نوروزی در نشست علنی (یکشنبه ۲۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمینه قانون رتبه بندی معلمان اقدامی از سوی رئیس و کارکنان سازمان برنامه و بودجه اقدامی صورت نگرفته و آن را به ماه های آینده موکول می کنند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی رغم تخصیص اعتبار ۹ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال جاری، حدود یک سال و نیم است که فرهنگیان، کارکنان شرکت مخابرات و کارکنان اداری، پاداش دریافت نکرده اند که باید تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد اعتبار برای هر حوزه انتخابیه دیده شده، اما مشخص نیست سازمان برنامه و بودجه چرا در زمینه تامین اعتبارات تعلل می کند، افزود: هیات رئیسه مجلس در نشستی علنی و یا غیرعلنی موضوعات را پیگیری و مشخص کند، زیرا ما صدای مردم هستیم.

 سامانه رتبه‌بندی معلمان به‌آدرس rtb.medu.ir فعال است و معلمان باید اطلاعات خود را در سامانه رتبه‌بندی به‌ آدرس rtb.medu.ir بارگذاری کنند.

فرصت بارگذاری مدارک معلمان تا ۲۵ شهریور بود؛ طبق اعلام کارگروه رتبه‌بندی معلمان به دلیل آنکه ممکن است برخی افراد در این مرحله به دلایل مختلف امکان ثبت و تکمیل اطلاعات را نداشته باشند، مقرر شد برای افراد جامانده از بازه زمانی اول، فوتی‌های شاغل و بازنشسته از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد، نیروهای جدیدالاستخدام از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد و افراد مشمول تبصره ۴ ماده ۳ آئین‌نامه (مهرآفرین و ...) از تاریخ ۲۵ مهر تا ۱۳ آبان ۱۴۰۱ دسترسی به سامانه رتبه‌بندی جهت ثبت و تکمیل اطلاعات فراهم شود.

۸۳۰ هزار معلم در کشور شرایط شرکت در نظام رتبه‌بندی را دارند.تمام معلمان که در حکم پرسنلی آنها از کلمات معادل «معلم، آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی و...» استفاده شده، امکان ورود به سامانه و تکمیل فرم‌ها را دارند.

هم‌اکنون وزارت آموزش و پرورش بخشنامه "راهنمای عمل مدیران در تکمیل سامانه رتبه‌بندی" را به استان‌ها ابلاغ کرده است.

در این بخشنامه تأکید شده است:

با توجه به لزوم تسریع در اجرای قانون رتبه‌بندی در اسرع وقت، راهنما جهت اطلاع و اقدام در اختیار مدیران ارشد، میانی و پایه (مدیران مدارس تمام دوره‌های تحصیلی) قرار بگیرد به نحوی که براساس مراحل تعیین شده پس از ثبت گزارش دلالت شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای همکاران توسط گروه‌های آموزشی، راهبران آموزشی، شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، ستاد تربیتی مدرسه، مدیران مرتبط از روز چهارشنبه ۲۰ مهر با مراجعه به سامانه جامع منابع انسانی به آدرس hrm.medu.ir مستندات بارگذاری شده در سامانه رتبه‌بندی را بررسی و نسبت به ثبت گزارش درخصوص شواهد رفتاری همکاران در سامانه اقدام کنند.

پس از این مرحله گزارش مدیران توسط ارزیابان حرفه‌ای بررسی و نتایج جهت اعطای رتبه به مشمولان به هیئت‌های ممیزه ارجاع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه