افزایش حقوق | حقوق کارمندان | حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق 1 میلیون و 300 هزار تومانی برای این گروه | واریز اضاف حقوق 900 هزار تومانی بازنشستگان

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان قطعی شد.

افزایش حقوق 1 میلیون و 300 هزار تومانی برای این گروه | واریز اضاف حقوق 900 هزار تومانی بازنشستگان
کدخبر : 11347
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​افزایش حقوق یکی از پر بحث ترین مسایل سال 1401 است . افزایش حقوق مسئله ای است که از نیمه آذر سال 1401 با توجه به بسته شدن بودجه سال بعد مورد قضاوت قرار میگیرد. مهمترین چالش دولت در فصل پایانی سال میزان و نوع افزایش حقوق بود که در سال جدید افزایش حقوق 57 درصدی صورت گرفت.در ادامه آخرین جزییات از افزایش حقوق را می خوانیم.

افزایش حقوق

میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه رقم دقیق افزایش حقوق‌ کارمندان و بازنشستگان در نیمه دوم سال 1401 را اعلام کرد.

  میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد، برای عائله‌مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان به حقوق اضافه خواهد شد.

میرکاظمی گفت: البته موضوعی تحت عنوان پرداخت بیشتر از ۹۰۰ هزار تومان به بازنشستگان مطرح است که جمع‌بندی شد.

وی افزود: نظر این است که از آنجاکه مبلغ افزایش، بیشتر شده، از مهرماه این موضوع اجرایی شود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان هر زمان که به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان برسد، از اول شهریور محاسبه و اعمال می‌شود.

«سید محمد حسینی» در خصوص همسویی دولت و مجلس پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و اینکه آیا این تعامل ادامه دارد، گفت: در مسائل اساسی کشور یک نگاه واحد وجود دارد و نیروهای انقلابی و دلسوز مردم در پی تلاش برای گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم هستند.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده هشدار می‌دهم که با مصوبه مجلس در خصوص متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها در کشور رقم خواهد خورد و بسیاری از قشرهای جامعه نادیده گرفته می‌شوند.

به نقل از ایسنا، الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری و کشوری بیان کرد: امروز قرار است در خصوص جابه‌جایی دهها هزار میلیارد تومان پول کشور تصمیم ‌بگیریم، این تصمیم بر همه مولفه‌های اقتصادی کشور تاثیر گذاشته و حوزه‌های مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بنده به یاد دارم که در زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهادی مطرح شد که دولت بعد از یکسان سازی نرخ ارز اجازه ندهد قیمت کالاهای اساسی از شهریورماه سال ۱۴۰۰ بیشتر شده و کالابرگ بین مردم توزیع گردد و یارانه نقدی پرداخت نشود تا حجم نقدینگی زیادی در جامعه ایجاد نشود. متاسفانه در مراکز تصمیم‌گیری خارج از مجلس شورای اسلامی این مصوبه را هوا کردند و امروز نتیجه آن را در تورم موجود در کشور می‌بینیم. ما یا باید تعادل در سطح قیمت‌های بالا و مسابقه بین افزایش قیمت‌ها را دنبال کنیم یا تعادل در سطح پایین قیمت‌ها ایجاد کنیم. به نظر شما کدام یک به نفع عامه مردم است؟

وی در ادامه اظهار کرد: این تصمیم امروز مجلس شورای اسلامی به مراتب از آنچه که مجلس در مورد ارز تصویب شد بدتر است، چرا که قرار است در آن اقشار خاصی مورد حمایت قرار گیرند و عامه مردم محروم شدند. بنده می‌پرسم که جای کارگران و شاغلان مشمول تامین اجتماعی، بیکاران، زنان سرپرست خانوار و افرادی که مورد حمایت اجتماعی هستند در این لایحه کجاست؟ بنده هشدار می‌دهم با این مصوبه موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها در کشور ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از سویی دیگر با این مصوبه ما سنگ‌بنایی می‌گذاریم که در ابتدای سال ۱۴۰۲ حقوق‌ها را باید حداقل ۲۰ درصد افزایش دهیم تا خود به خود چند صد هزار میلیارد تومان هزینه در بودجه سال آینده افزایش خواهد یافت. در این لایحه گفته شده که ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود و پنج درصد از محل ۷۰۰۰ میلیارد تومان و پنج درصد از محل دیگر به آن اضافه گردد. بدین ترتیب بازنشسته‌ای که حداقل حقوق را می‌گیرد دو میلیون افزایش حقوق را خواهد داشت و بازنشسته‌ای که حداکثر حقوق را می‌گیرد چهار میلیون تومان افزایش حقوق خواهد داشت. بعد از آن موجی به راه خواهد افتاد که شاغلان درخواست می‌کنند که افزایش حقوق آنها با بازنشستگان متناسب سازی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر زنگوله‌هایی به این لایحه‌ها آویزان کرده‌اند که اصلا تناسبی ندارد، مثلا دادن کد استخدامی به معلمان طرح مهرآفرین و تبصره ۱۲ بودجه، ما با این کار داریم همه نظامات کشور را بهم می‌ریزیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه