خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خرید خودرو بدون قرعه کشی زیر قیمت بازار | تحویل فوری خودرو یکروزه به این افراد

در صورت عملی شدن این موضوع این شرکت به عنوان ششمین شرکت خودروساز عرضه کننده در بورس محسوب می‌شود. زمان تحویل دور جدید خودرو لاماری ایما عرضه شده در بورس ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

خرید خودرو بدون قرعه کشی زیر قیمت بازار | تحویل فوری خودرو یکروزه به این افراد
کدخبر : 11318
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

ابتدای آبان ماه شرکت آرین پارس موتور ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما را در بورس عرضه خواهد کرد.

در این دوره تعداد ۱۰۰ دستگاه خودروی لاماری ایما با رنگ مشکی و ۱۰۰ دستگاه به رنگ سفید و ببا قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

در این دوره نیز مانند دوره‌های پیشین هر کد ملی تنها مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک دستگاه خودرو است و صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار انجام خواهد شد.

خریداران ملزم به ایجاد و تکمیل پرونده شخصی و واریز وجه هزینه‌های ۹ درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها به مبلغ ۲۴۷ میلیون ۲۸۲ هزار ریال برای بیمه شخص ثالث، پلاک، مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض شهرداری هستند که باید همزمان با تسویه اصل مبلغ واریز کنند.

همه هزینه‌های خرید خودرو لاماری ایما از بورس کالا باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخصی خریدار و به حساب شرکت آرین پارس موتور از طریق وب گاه و درگاه پرداخت الکترونیک واریز شود.

خرید خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن تاکید بر اهمیت موضوع واگذاری شرکت‌های خودروساز، از قیمت‌گذاری کامل این شرکت‌ها خبر داده و اعلام کرد که واگذاری خودروسازان در مرحله نهایی مذاکره با سازمان خصوصی‌سازی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری خودروسازان گفت: طبق دستور رئیس جمهور مقرر شده بود واگذاری خودروسازها تا پایان شهریور ماه، تعیین تکلیف شود. امر  واگذاری از اهمیت بالایی برخوردار است اما چنانچه واگذاری به درستی انجام نشود، شرکت‌ها پس از چند سال، با انبوهی از بدهی، مجدد تحویل دولت داده خواهد شد. نمونه بارز آن شرکت هپکو است.

وی افزود: عظمت خودروسازی‌ها ۱۰۰ برابر هپکو است، بنابراین اگر چالشی در حوزه واگذاری ایجاد شود، ۱۰۰ برابر خواهد بود. در حال حاضر قیمت‌گذاری این شرکت‌ها انجام شده و  ۷۰۰ ابلاغ کارشناسی رسمی صورت گرفته است. اینکه چگونه قرار است این شرکت‌ها واگذار شود، بایستی مورد توجه قرار گیرد تا ساختار صنعت خودرو اصلاح شود. برای این منظور به مدل شش لایه رسیده‌ایم. در  بحث واگذاری این شرکت‌ها در مرحله نهایی مذاکرات با سازمان خصوصی‌سازی هستیم.

وزیر صمت در ادامه، ضمن اشاره به رشد ۵.۱ درصدی رشد تولید بخش صنعت طی سه ماهه نخست امسال و رشد ۶.۷ درصدی تولید در شرکت‌های صنعتی بورسی، اظهار کرد: این رشد تولید در محصولاتی نظیر فولاد معادل ۱۰ درصد، خودروی سواری کامل  ۲۸۰ درصد اتوبوس و ون ۱۴۰ درصد، ظروف ۱۳ درصد رشد تولید ایجاد شده است. در روغن نباتی هم علیرغم اینکه تولید کاهشی رقم خورده اما در واحدها کمبودی ایجاد نشد؛ البته این نشان می‌دهد که سال گذشته این کالا قاچاق می‌شد. میزان مصرف برق  صنایع نیز ۱۳ درصد رشد داشته که نشان از رشد تولید دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه صادرات ما همیشه به نفت گره خورده بوده است، گفت: نفت در ترازهای تجارت خارجی و در بودجه دولت نیز اثرگذار است. درحال حاضر به جایی رسیدیم که تراز تجارت بدون نفت کشور به صفر نزدیک می‌شود؛ بگونه‌ای که طی شش ماهه نخست سال جاری ۲۶ میلیارد دلار واردات و ۲۴ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم.

فاطمی‌امین در رابطه با میزان صادرات کشور طی نیمه نخست امسال نیز اعلام کرد: صادرات ایران طی شش ماه اول امسال به لحاظ ارزشی ۱۳ درصد رشد داشت؛ البته که رشد صادارات کالاهای صنعتی ۳۰ درصد بوده است اما صادرات به لحاظ وزنی کاهشی شده است. در حقیقت به تراز تجاری صفر و مبادلات تجاری بدون نفت نزدیک می‌شویم و کالاهایی صادر می‌کنیم که ارزش افزوده بیشتر و وزن کمتری دارند.

وی ضمن تاکید براینکه بیش از توازن ارزی، قدرت دارای اهمتی است، مهم  است یعنی کالاهایی صادر کنیم که قدرت بیشتری برای ما ایجاد کند؛ تصریح کرد: بایستی کالاهایی صادر کنیم که قدرت بیشتری برای ما ایجاد کنند؛ بطور مثال فولاد خام درآمد ایجاد می‌کند اما قدرت‌زا نیست؛ لذا باید تمرکز ما صادرات کالاهای دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی و کاتالیست باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه