ترانه علیدوستی

اضافه وزن وحشتناک ترانه علیدوستی | بیماری ترانه علیدوستی چیست؟

به تازگی عکسی از ترانه علیدوستی در فضای مجازی منتشر شده است که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

اضافه وزن وحشتناک ترانه علیدوستی | بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
کدخبر : 11009
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

ترانه علیدوستی بازیگر زیبای سینمای ایران که در آستانه ورود به 40 سالگی است در فیلم های ماندگار زیادی ایفای نقش کرده است. ترانه علیدوستی در فیلم هایی با کارگردانی کارگردانان مطرح سینما بازی کرده است. ازجمله فیلم های به یادمانی ترانه علیدوستی میتوان به سینمایی من ترانه 15 سال دارم، اشاره کرد. ترانه علیدوستی علاوه بر بازیگری رشته های صداپیشگی و نویسندگی نیز فعالیت دارد. ترانه علیدوستی توانسته است افتخارات زیادی کسب کند که میتوان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

بیماری ترانه علیدوستی چیست؟

ترانه علیدوستی

زندگی شخصی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی بازیگر محبوب و مشهور کشورمان متولد 22 دی 1362 در تهران است. او در دبیرستان در رشته تجربی تحصیل نموده و دارای دیپلم کامپیوتر است و به زبان انگلیسی نیز تسلط زیادی دارد.

خانم بازیگر، فرزند نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال

می باشد.

حمید علیدوستی متولد ٢١ اسفند ١٣٣4  در دوران جوانی در پست مهاجم برای تیم های تهران جوان، هما و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و در حال حاضر بازنشسته فوتبال است.

او بین سالهای 1365-1366 در لیگ های آلمان به بازی پرداخت اما در سال 1374، با تیم سایپا در مسابقات لیگ حاضر شد و آخرین سال دوران فوتبالش را طی کرد.

مستند فیلم سمفونی حمید درباره زندگی شخصی و حرفه ای حمید علیدوستی ساخته شده است.

ترانه علیدوستی دارای یک برادر به نام پویان بود که سال 1383 در مراسم جشن چهارشنبه سوری بخاطر انفجار مواد محترقه فوت کرده است. این ماجرا حوالی زمانی رخ داد که ترانه مشغول بازی در فیلم چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی بود.

ازدواج ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی تابستان 1390 در 26 سالگی با آقای علی منصور ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد. همسر ترانه علیدوستی تجربه بازیگری دارد و در فیلم سینمایی من به کارگردانی سهیل بیرقی نقش شخصیتی به نام مجتبی براتی را بر عهده داشت.

ترانه علیدوستی

ترانه در دورهٔ راهنمایی، دو سال در هنرستان موسیقی تحصیل کرد و نحوه زدن کلارینت و پیانو را آموخت.

او دورهٔ دبیرستان زمانی که مشغول تحصیل در رشتهٔ علوم تجربی بود، در کلاس های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد و برای بازی نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه 15 سال دارم از طریق همین کلاس ها انتخاب شد و با بازی در این فیلم وقفه ای در تحصیلاتش افتاد که سرانجام در رشتهٔ کامپیوتر دیپلم گرفت.

ترانه علیدوستی در اولین بازیش در فیلم “من ترانه 15 سال دارم” در نقش” ترانه پرنیان” توانست جایزه سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره فجر، جایزهٔ نخل زرین از سومین جشنوارهٔ اجتماعی آبادان، جایزهٔ منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو (سوئیس) را کسب نماید.

ترانه علیدوستی

دومین حضور او در سینما با فیلم “شهر زیبا” نیز با موفقیت همراه بود.اما پس از آن تا سال 1382 در عرصه سینما در فیلم دیگری شرکت نکرد و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی پرداخت.

ترانه علیدوستی تاکنون در آثار سینمایی ارزشمندی مانند فروشنده، چهارشنبه سوری، درباره الی و... داشته و برای بسیاری از مخاطبان شناخته شده بود. ایشان در تلویزیون هیچ بازی نداشته اما در سریال نمایش خانگی پربیننده و پرطرفدار شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی توانست در نقش اصلی آن سریال (شهرزاد) بدرخشد و به اوج شهرت دست یافت.

ترانه علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم است ، او در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه کتاب «رویای مادرم» تألیف آلیس مونرو، جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن کسب کرد و چندین کتاب پرفروش و پر طرفدار دارد.

ترانه علیدوستی سه تا شش سالگی خود را به دلیل حضور پدرش در لیگ های آلمان، در  این کشور گذراند به همین خاطر زبان آلمانی آموخت و  یک دوره کلاس مقدماتی زبان انگلیسی در نوجوانی را گذراند و خودآموز، این زبان را آموخت.

داوری ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی به عنوان داور در جشنواره فیلم هانویی ویتنام در پایتخت ویتنام، جشنواره فیلم وزول فرانسه و جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو حضور داشت.

ترانه علیدوستی در مراسم اهدای اسکار به دلیل مخالف با حکم رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا حضور نیافت.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی علاوه بر بازیگری به فیلم نامه نویسی نیز علاقه دارد. بازیگر محبوب او رابرت دنیرو و علی نصیریان است.

این خانم بازیگر به نقاشی علاقمند بوده و به صورت تجربی سبک سیاه قلم را دنبال می کند و دو سال در هنرستان موسیقی درس خوانده بود و پیش از بازیگری تصمیم داشت خواننده اپرا شود. او آشپزی را خیلی دوست دارد و زمان بیکاریش خودش غذا می پزد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه