رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

جاماندگان در رتبه بندی معلمان بخوانند | تمدید بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان

کارگروه رتبه‌بندی معلمان با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان تا پایان روز جمعه ۲۵ شهریور۱۴۰۱ خبر داد.

جاماندگان در رتبه بندی معلمان بخوانند | تمدید بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان
کدخبر : 10607
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

نظر به درخواست تعداد زیادی از همکاران محترم که به دلیل مسافرت و یا مشکلاتی همچون عدم دسترسی به مدارک و مستندات، موفق به ثبت نام و بارگذاری کامل مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان در مهلت مقرر نشده‎اند، مهلت ثبت نام تا پایان روز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ تمدید می‎شود.

یادآور می‌شود، همکارانی که ثبت نهایی کرده‎اند، اما قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند نیز می‎توانند مجددا در مهلت تمدید شده نسبت به اضافه یا کم کردن اطلاعات خود اقدام نمایند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از به بار نشستن پیگیری‌های نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش در زمینه مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در فرآِیند اجرای قانون رتبه بندی معلمان خبر داد.

شیوا قاسمی پور با اشاره به اعلام نظر رسمی هیأت تطبیق مصوبات در خصوص مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۳ آئین نامه دولت اجرای حکم رتبه بندی به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات شده است، در حالیکه نیروهای طرح مهرآفرین که نیروهای قراردادی شرکتی یا نهضتی بوده اند در سال ۹۱ بصورت پیمانی جذب اداری آموزش و پرورش شدند و باید مشمول قانون رتبه بندی معلمان شوند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس ادامه داد: این معلمان هم اکنون به طور متوسط ۱۱ سال سابقه خدمت پیمانی در آموزش و پرورش دارند و حدود ۱۵۰۰ ساعت آموزش ضمن خدمت دیده اند و لذا عدم شمول آنان در طرح رتبه بندی به نوعی تضییع حقوق آنها محسوب می‌شوند، در حالیکه بنا بود این افراد ظرف مدت ۵ سال تعیین تکلیف شوند ولی عملا به فراموشی سپرده شدند.

وی با اشاره به موافقت ضمنی وزارت آموزش و پرورش با این موضوع، گفت: با توجه به ایرادی که هیأت تطبیق مصوبات به آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان وارد کرده است، دولت مکلف است آیین نامه را جهت رفع آن اصلاح کند که در این صورت مشکل افراد مشمول طرح مهرآفرین نیز مرتفع خواهد شد و این افراد نیز میتوانند به عنوان معلمان آموزش و پرورش با رعایت سایر شرایط قانونی از مزایای طرح رتبه بندی برخوردار شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: این مهم با پیگیری‌های فراوان اعضای کمیسیون آموزش محقق شد و با نظارت مجلس و کمیسیون آموزش نیز اجرایی خواهد شد.

رتبه بندی معلمان

در متن این اطلاعیه آمده است: در راستای اجرای قانون رتبه بندی معلمان و ماده ٢ آیین نامه اجرایی آن، به اطلاع جامعه معلمان  می‌رساند؛ ثبت نام از متقاضیان ارزیابی حرفه‎‌ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه‌ بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir  میسر است.

کارگروه اجرایی رتبه بندی معلمان با صدور اطلاعیه‌ای (شماره ۷) اعلام کرد تا متقاضیان ارزیابی حرفه‌ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه‌بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir ثبت نام خود را انجام دهند.

متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنند.

شایان ذکر است؛ معلمان شاغل و بازنشسته و اعضای هیت علمی شاغل دانشگاه فرهنگیان یا بازنشسته با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌‎‌های علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی که آشنا به فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای انضباط کاری، تحلیل‎گر و دارای روحیه استدلال، پاسخگو نسبت به عملکرد، مسئولیت‌‎پذیر، دارای توانایی در نگارش و مهارت‎های نوشتاری و صبور و دارای سعه صدر هستند، می‌‎توانند برای شرکت در دوره تربیت ارزیاب رتبه بندی معلمان ثبت نام کنند.

اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان از مهمترین درخواست‌های جامعه فرهنگی بود. درخواستی که چندان جدید نبود و عمری ۱۱ ساله داشت.

عملی شدن طرح رتبه بندی معلمان بیش از ۱۰ سال به دلایل مختلف مانند نبود اعتبار و یا مشکلات دیگری که مطرح می‌شدند، به مرحله اجرایی شدن نرسید و همین موضوع باعث شد در دولت سیزدهم از این طرح به عنوان اولویت اول آموزش و پرورش یاد شود.

در نهایت پس از مشکلات فراوان، بعد از انجام اصلاحات از سوی مجلس و پس از گذشت یک سال از ارائه لایحه اولیه رتبه‌بندی به مجلس، شورای نگهبان با لایحه رتبه‌بندی در اسفند ۱۴۰۰ موافقت کرد.

رتبه بندی معلمان بیش از ۸۰۰ هزار نفر از فرهنگیان کشور را شامل می‌شود. اجرایی شدن این طرح از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای فرهنگیان محاسبه می‌شود.

با این وجود و پس از مشخص شدن شرایط رتبه بندی معلمان گروه‌هایی از جامعه فرهنگیان کشور بودند که نسبت به برخی بند‌های طرح رتبه بندی اعتراضاتی داشتند و مخالفت‌های خود را اعلام کردند.

یکی از این اعتراضات واریز نشدن وجه علی الحساب اجرای طرح رتبه بندی برای بعضی از فرهنگیان بود و گروهی بابت پرداخت نشدن این مبلغ معترض بودند.

چندی پیش علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره اظهار کرد: مبلغ علی الحساب رتبه‌بندی برای معلمان واریز شده است.

بنا بر گفته او ۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت وجه علی الحساب برای معلمان مشمول این طرح شده است.

او اظهار کرده بود: این فوق‌العاده فقط به افرادی تعلق گرفته است که از تاریخ اول مهر ۱۴۰۰ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ اشتغال به کار داشته‌اند و حقوق دریافت کرده‌اند. افرادی که در این محدوده زمانی بازنشسته شده اند و یا در مرخصی بدون حقوق بوده اند، به اندازه کارکرد مشمول این فوق‌العاده شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه