رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

افزایش 3 برابری حقوق این گروه با رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از بارگذاری در سامانه رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس ادامه داد: یک میلیون معلم داریم با قانون رتبه بندی معلمان قصد افزایش کیفیت را داریم، در دولت آیت الله رئیسی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه کرده ایم.

افزایش 3 برابری حقوق این گروه با رتبه بندی معلمان | جزییات جدید از بارگذاری در سامانه رتبه بندی معلمان
کدخبر : 10526
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

 علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش عالی در اجلاس رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران  برگزار شد ، گفت: وزارت علوم جایگاه خاصی دارد و باید دیده شود، کسی که در سنگر وزارت علوم و ریاست دانشگاه است باید بداند چه مسئولیت مهم و ارزنده‌ای دارد.

او افزود: در کمیسیون آموزش وقتی مجلس یازدهم شروع شد آموزش به شکل بسته دیده شد. تلاش کردیم تا سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل بگیرد و آن را از بهزیستی بگیریم و حالا تحقق یافته، در صورتی که آموزش و پرورش چندین سال پیش باید این کار را انجام می‌داد، دانشگاه‌ها باید خانواده‌های کودکان صفر تا ۶ ساله‌ها را آموزش دهند؛ چرا که آموزش در این دوران شکل می‌گیرد.

منادی تصریح کرد: سال ۸۲ قانون آموزش عالی تشکیل شد که ناقص است و باید تقویت شود، قانون جهش بنیان تصویب شده که بسیار مهم است، این قانون تمام موانع بورسی، مالی و بانکی را برداشته است.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس ادامه داد: یک میلیون معلم داریم با قانون رتبه بندی معلمان قصد افزایش کیفیت را داریم، در دولت آیت الله رئیسی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه کرده ایم، میانگین معدل دانش آموزان ۱۱ و نیم است لذا وزارت علوم باید کیفیت را افزایش دهد.

او گفت: هفته گذشته ۷ تا ۱۵ میلیون به حساب هر معلم پول واریز کردیم و خروجی آن افزایش کیفیت آموزش خواهد شد و بین ۱۸۰۰ تا ۵ میلیون تومان حقوق معلمان افزایش می‌یابد.

رتبه بندی معلمان

​کارگروه رتبه بندی معلمان در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان تا پایان روز یکشنبه بیستم شهریور(۲۰ شهریور۱۴۰۱) خبر داد.

در متن این اطلاعیه آمده است: نظر به درخواست تعداد زیادی از همکاران که به دلیل مسافرت یا مشکلاتی همچون نبود دسترسی به مدارک و مستندات، موفق به ثبت نام و بارگذاری کامل مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان در مهلت مقرر نشده‌اند، مهلت ثبت نام (بدون تفکیک کد ملی) تا پایان روز یکشنبه بیستم شهریور ۲۰ شهریور ماه تمدید می‌شود.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه عنوان شده است: همکارانی که ثبت نهایی کرده‌اند، اما قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند نیز می‌توانند مجددا در مهلت تمدید شده نسبت به اضافه یا کم کردن اطلاعات خود اقدام کنند.

این اطلاعیه می افزاید: مدیران، برای رفاه همکارانی که امکانات سخت افزاری مناسبی برای تهیه تصویر مدارک و بارگذاری آن‌ها ندارند، امکانات مدرسه را در اختیار همکاران قرار دهند.

به گزارش وزارت آموزش‌وپرورش، آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه سال جاری نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز باز شده است و به‌ صورت آزمایشی همکاران می‌توانند کارهای خود را انجام دهند، اما از ۲۶ مردادماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین یوسف نوری ۲۴ مرداد ماه اعلام کرد: دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد و در همین راستا به‌ زودی مبالغی به‌ صورت علی‌الحساب به‌ حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، قریب ۸۱۰ هزار نفر از معلمان، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ۲۹ مرداد به ایرنا گفت: رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه