خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

فروش قسطی خودرو آغاز شد | خرید خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی

طرح فروش اقساطی کرمان موتور ویژه شهریور ۱۴۰۱ از امروز چهارشنبه مورخ ۹ الی ۱۵ شهریورماه اجرا خواهد شد.

فروش قسطی خودرو آغاز شد | خرید خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی
کدخبر : 10433
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.آقای محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

  فروش اقساطی کرمان موتور ویژه شهریور ۱۴۰۱ شامل جک J۴ و جک T۸ از امروز ۹ شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد.  شرکت کرمان موتور طرح جدید فروش نقد و اقساطی خودرو J۴ را با ظرفیت محدود اعلام کرد.  در این طرح فروش،  متقاضیان خرید می توانند جک J۴ را با قیمت مصوب ۴۹۵ میلیون تومان طی دو طرح، با اقساط ۱۸ ماهه و ۳۰ ماهه خریداری کنند. پیش پرداخت این محصول در طرح فروش با اقساط ۱۸ ماهه، ۲۵۰ میلیون تومان و در طرح فروش ۳۰ ماهه، ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

کرمان موتور، موعد تحویل این محصول را ۹۰ روز کاری اعلام کرده و فروش تنها از طریق نمایندگی این شرکت امکان پذیر خواهد بود. طبق اعلام این شرکت، اقساط به صورت هر سه ماه یک چک محاسبه شده است و تاریخ اولین چک ۲۵ بهمن سال جاری می باشد. گفتنی است که جک J۴ در رنگهای انتخابی سفید، مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، آبی زنگاری متالیک، قهوه ای متالیک و نقره ای آبی متالیک عرضه خواهد شد. جزئیات طرح فروش در بخشنامه ذیل قابل مشاهده است.

خرید خودرو

متقاضیانی که قصد خرید اقساطی این خودرو را دارند می تواند به دو روش اقساط ۱۸ ماهه و ۳۰ ماهه این خودرو را خریداری نمایند.

در روش اقساط ۱۸ ماهه این خودرو با پیش پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان و ۶ قسط ۱۰۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قابل خریداری است.

همچنین در روش اقساط ۳۰ ماهه مشتریان میتوانند با پیش پرداخت ۵۵۰ میلیون تومان و ۱۰ قسط ۶۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان این خودرو را خریداری نمایند.

خودروها با مدل ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل داده خواهد شد و سند تا پایان اقساط در رهن شرکت می باشد. خودروهای عرضه شده در این طرح فاقد بیمه بدنه می باشند.

قیمت مصوب : ۹۶۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان 

پیش پرداخت : ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ الباقی اقساط ۱۸ ماهه

پیش پرداخت : ۵۵۰/۰۰۰/۰۰۰ الباقی اقساط ۳۰ ماهه

 رنگهای انتخابی : سفید ، مشکی ، آبی زنگاری ، قرمز

تاریخ شروع ثبت نام ۱۴۰۱/۰۶/۰۹ با ظرفیت محدود

مدل ۱۴۰۱

خرید خودرو

متقاضیان می‌توانند برای خرید خودرو یکی از چهار مسیر موجود را انتخاب کنند. شرکت در قرعه کشی که مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به مسیرهای عرضه محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز می‌گوید به جز خرید خودرو از بازار سه ساز و کار برای خرید خودرو وجود دارد.

اکوایران نوشت، خرید محصولات شرکت‌های خودروساز که از قرعه کشی خارج شدند و مشتریان می‌توانند این خودروها را بدون دغدغه برگزاری قرعه کشی تصاحب کنند. دریافت کد بورسی و ثبت سفارش برای آن دسته محصولاتی که خودروسازان مسیر بورس کالا را برای عرضه آنها انتخاب می‌کنند و حضور در بازار خودرو راههای است که متقاضیان می‌توانند خودروی مورد نظر خود را در اختیار بگیرند.

وزیر صمت نیز با اشاره به مسیرهای عرضه محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز می‌گوید به جز خرید خودرو از بازار سه ساز و کار برای در اختیار گرفتن خودرو وجود دارد.

رضا فاطمی امین ادامه می‌دهد قرعه کشی که از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام می‌شود یکی از راههای خرید خودرو است که متقاضیان می‌توانند به خودرو دست یابند.

وزیر صمت مسیر دیگر را خرید خودروهای خارج از قرعه کشی می‌داند. فاطمی امین دلیل ایجاد این مسیر را وجود آن است از محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز می‌داند که به دلیل سبقت عرضه از تقاضا این امکان را پیدا کردند که بدون نیاز به برگزاری قرعه کشی در دسترس متقاضیان قرار گیرند.

از نظر وزیر صمت دولت سیزدهم ساز و کار دیگر تصاحب خودرو برای متقاضیان، بورس کالا است.

فاطمی امین درباره نحوی عرضه خودرو در بورس کالا می‌گوید در بورس کالا دو قیمت وجود دارد اولی قیمت پایه است که محصولات با آن عرضه می‌شوند و دومی قیمت پایانی است که متقاضیان باید به حساب خودروسازان واریز کنند تا خودرو به آنها تحویل داده شود. این عضو کابینه سیزدهم عرضه خودرو به کمک اهرم بورس کالا را سبب ایجاد رقابت و عرضه خودرو به قیمت واقعی در بستری شفاف می‌داند.

در حالی مسیرهای یاد شده متنوع تر از پیش شده با این حال افزایش قیمت‌ها و کاهش عرضه سبب شده تا بخشی از تقاضا به ناچار از بازار خارج شوند. سیاست گذار خودرویی تلاش می‌کند از مسیر افزایش تیراژ عرضه بساط قرعه کشی را جمع کند تا متقاضیان خودرو از مسیرهای کوتاه تر به خودروی مورد نظر خود دست یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه