سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

آغاز انتقال سهام عدالت به وراث | خبر مهم از دریافت سهام عدالت

رئیس سازمان بورس گفت:در خصوص سامانه انتقال سهام عدالت به وراث قولی که داده شده تا آخر شهریور است و بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

آغاز انتقال سهام عدالت به وراث | خبر مهم از دریافت سهام عدالت
کدخبر : 10268
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالت

عشقی رئیس سازمان بورس در حاشیه جلسه شورای عالی بورس نکاتی را مطرح کرد.

سوال:در رابطه با بانک ملی که مطرح کرده ابلاغیه بخشنامه سامانه ستاره هنوز نیامده توضیح بفرمایید.

عشقی:ابلاغیه را باید خود بانک باید منتشر کند از سوی سازمان بورس موردی برای ابلاغ وجود ندارد. بانک باید بر اساس مدل کسب و کار خود زیر ساخت خود را تنظیم و به مشتریان ابلاغ و کارها را انجام دهد.

سوال:سامانه متوفیان سهام عدالت به کجا رسید؟

عشقی:قولی که داده شد تا آخر شهریور است و ان شاء الله بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم. نیازمند تعامل گسترده با قوه قضائیه بودیم که در حال انجام است به سبب آن که تعداد این افراد زیاد است به صورت دستی قابل انجام نیست و برنامه برای الکترونیکی شدن است. بحث متوفیان و گواهی انحصار وراثت معمولا دستی در شهرستان‌ها در حال انجام است در حال فراهم ساختن زیر ساخت‌ها برای الکترونیکی شدن است.

سوال:بحث اصلاح نرخ سوخت صنایع به کجا رسید؟

عشقی:فعلا هنوز ۱۴۰۱ هستیم.

سوال:در رابطه با بازگشایی نماد غیر مستقیم سهام عدالت و اصلاح آیین نامه این موضوع به کجا رسید؟

عشقی:جلسه‌ها در این خصوص ادامه دارد، اما تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است.

سهام عدالت

 پرداخت سهام عدالت به نوزادان خبری است که بهادری جهرمی چند روز پیش اعلام کرد. به گفته او متولدان سال ۱۴۰۰، یک میلیون تومان و به متولدان ۱۴۰۱، یک و نیم تومان سهام عدالت تعلق می‌گیرد.

به گفته سخنگوی دولت، واگذاری سهام عدالت به نوزادان در راستای قانون حمایت از فرزندآوری در خانوارهاست. این قانون مشخص کرده که سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود.

اما واگذاری سهام عدالت به نوزادان تنها مربوط به متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیست و گویا قرار است این سهام در سال‌های آینده هم، به نوزادان تازه متولد شده پرداخت شود و مبلغ آن سالانه بر اساس تورم بیشتر می ‌شود. دلیل اختلاف ۵۰۰ هزار تومان سهام عدالت متولدین امسال با متولدین سال گذشته هم محاسبه نرخ تورم است و چون تورم امسال رشد کرده، سهام عدالتی هم که به این افراد داده می ‌شود، متفاوت است.

آنچه درباره واگذاری سهام عدالت برای کودکان عنوان شده، تنها اعلام مبلغ این سهام است و هنوز هیچ جزئیاتی درباره ثبت‌ نام سهام عدالت مطرح نشده است. اینکه افراد برای دریافت این سهام باید به کجا مراجعه کنند و چه مدارکی را همراه داشته باشند، هنوز مشخص نشده است.

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نماد‌های بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است.

​سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد. در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشر‌های کم‌درآمدتر فروخته می‌شود. در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می‌خوانیم.

دولت در سال ۱۳۸۵ سهام ۴۹ شرکت خود را با عنوان سهام عدالت منتشر کرد. اولویت سهام با افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بود. بعدها، اقشار مختلف جامعه با هدف افزایش ثروت عمومی مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

بورس دیروز رشد ۱٫۳ درصدی داشت و به سطح یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود. آن دسته از مشمولان سهام عدالت که تا به امروز اقدام به ثبت نام و احراز هویت سجام نکرده‌اند می‌توانند با بهره‌مندی از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری به صورت کاملا رایگان در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود در آن را انجام دهند. این موضوع می‌تواند تعداد سجامی‌ها افزایش دهد و درنهایت اعتماد سهامداران نیز نسبت به بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: اگر رقم قرارداد‌های ۸ تیم صنعتی در بورس افشا نشود، برای شرکت‌های مالک آن‌ها مجوز صادر نمی‌کنیم.

افشای ارقام قرارداد‌های تیم‌های صنعتی این باشگاه‌ها شفاف و نحوه سرمایه‌گذاری در آن را تغییر می‌دهد. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: براساس قانون شرکت‌ها ۸ ماه زمان برای پرداخت سود مجامع دارند، ولی با رایزنی که با ناشران صورت می‌گیرد. معمولا منابع لازم را تامین می‌کنند تا سود سهامداران حقیقی را زودتر پرداخت کنند. تقریبا در اکثر قریب به اتفاق موارد، در حال حاضر شرکت‌ها سود سهامدار حقیقی را در مهلت بسیار کمتر از ۸ ماه و زیر ۳ ماه پرداخت می‌کنند.

کاهش زمان پرداخت سود می‌تواند اعتماد سهامداران را افزایش و در وهله بعد این سود را در قالب نقدینگی وارد بازار کند. رابرت مالی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای توافق هسته‌ای با ایران با اشاره به اینکه هنوز توافقی در کار نیست، ادعا کرد: واشنگتن قصد ندارد استاندارد‌های تحریمی خود را در مورد تجارت شرکت‌ها با ایران پایین بیاورد. ما در مورد پایین آوردن استاندارد‌های تحریم‌ها خود در مورد تجارت شرکت‌های اروپایی یا سایر شرکت‌ها با ایران انجام نداده‌ایم و این کار را نخواهیم کرد. ایران باید به تحریم‌های ما احترام بگذارد. وزارت خزانه‌داری استاندارد‌های کاملاً روشنی را در مورد کار‌هایی که شرکت‌ها باید انجام دهند، تعریف کرده است. هر گونه گزارشی خلاف این موضوع که ادعا می‌کند ما استاندارد‌های خودمان را پایین می‌آوریم یا در مورد آن مذاکره می‌کنیم، کذب محض است. در صورت توافق بورس می‌تواند در بلند مدت روند صعودی بسیار خوبی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه