خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

تحویل فوری خودرو به قیمت کارخانه | خرید خودرو بدون قرعه کشی

برخی از خودروسازان از چندی پیش فروش بدون قرعه‌کشی خودرو را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز کرده‌اند. اکنون لینک‌های فروش محصولات دو شرکت سایپا و مدیران‌خودرو در این سامانه فعالیت دارند. نام تعدادی از محصولات کرمان موتور هم در صفحه فروش بدون قرعه‌کشی خودرو دیده می‌شود اما لینک همه آنها غیرفعال است.

تحویل فوری خودرو به قیمت کارخانه | خرید خودرو بدون قرعه کشی
کدخبر : 10226
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.آقای محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

دو شرکت خودروسازی، خودرو طرح‌های فروش بدون قرعه‌کشی خودرو را در سامانه یکپارچه عرضه کرده‌اند. نام یک شرکت دیگر هم در این سامانه دیده می‌شود. اما لینک‌های محصولات آن غیرفعال است.

خرید خودرو بدون قرعه کشی

برخی از خودروسازان از چندی پیش فروش بدون قرعه‌کشی خودرو را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز کرده‌اند. اکنون لینک‌های فروش محصولات دو شرکت سایپا و مدیران‌خودرو در این سامانه فعالیت دارند. نام تعدادی از محصولات کرمان موتور هم در صفحه فروش بدون قرعه‌کشی خودرو دیده می‌شود اما لینک همه آنها غیرفعال است.

پیگیری‌های از این شرکت نشان می‌دهد که اکنون کرمان موتور طرح فعالی برای فروش بدون قرعه‌کشی ندارد. این لینک‌ها در سامانه درج شده‌اند و هر گاه طرح جدیدی آغاز شد فعال می‌شوند.

اما اکنون کدام محصولات با چه قیمتی بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه می‌شوند؟ تفاوت قیمت بازار و کارخانه آنها چقدر است؟

سایپا اکنون پنج محصول خود را در قالب طرح‌های مختلف و بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه می‌کند. این محصولات شامل، ساینا S، شاهین، کوییک S، کوییک با رینگ فولادی و کوییک R دو رنگ می‌شود. این تعداد خودرو در قالب پیش فروش عادی و طرج جوانی جمعیت، مشارکت در تولید و فروش فوق‌العاده عرضه شده‌اند.

ساینا S

متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در طرح‌های فروش سایپا، از امکان خرید ساینا S برخوردارند. این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از اردیبهشت تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۴ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۹ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۰۷ میلیون تومان قیمت دارد.

شاهین.جی

شاهینG نیز یکی از خودروهایی است که در این دور از طرح‌های فروش سایپا، عرضه می‌شود. این محصول در دو طرح فروش فوری و پیش‌فروش (تحویل از آبان تا دی ۱۴۰۱) عرضه می‌شود.

خریداران (در طرح‌های پیش‌فروش) باید به صورت علی‌الحساب ۱۷۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۳۴۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۳۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

کوییک S

متقاضیان از میان خودروهای سایپا، امکان خرید کوییک S را نیز دارند. این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از اسفند ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۹۲ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۸۴ میلیون و ۶۶۲ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۲۲۳ میلیون تومان است.

کوییک با گیربکس معمولی

همچنین افراد در هنگام ثبت‌نام در طرح‌های فروش سایپا، از امکان خرید کوئیک با گیربکس معمولی (کوییک با رینگ فولادی) نیز برخوردارند. این خودرو در انواع طرح‌های فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید (با تاریخ‌های تحویل متفاوت- از بهمن ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران (در طرح‌های یکساله) باید به صورت علی‌الحساب ۸۴ میلیون و ۳۷ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۸ میلیون و ۷۴ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۱۹۳ میلیون تومان است.

کوییک R با گیربکس معمولی

یکی دیگر از خودروهای موجود در در این دور از فروش سایپا، کوییک R با گیربکس معمولی (کوییک دو رنگ Quik_R) است. این محصول در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از دی ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۹ میلیون و ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت این خودروی سایپا در کارخانه، ۱۷۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۱۹۹ میلیون تومان قیمت دارد.

کوییک آر هم بدون قرعه‌کشی عرضه می‌شود.

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام خرید خودروهای سایپا نشان می‌دهد.

خریداران، برای ساینا S حدود ۳۷ و برای شاهین.جی، حدود ۱۲ میلیون تومان بیشتر از کارخانه می‌پردازند.

کوییک S در بازار حدود ۳۸ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه فروخته می‌شود. همچنین خریداران باید کوییک با گیربکس معمولی را ۲۵ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه خریداری کنند.

فروشندگان، کوییک R با گیربکس معمولی را حدود ۲۱ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش می‌رسانند.

مدیران‌خودرو نیز برخی از خودروهای پرطرفدار خود را بدون قرعه‌کشی در سامانه به فروش می‌رساند. این محصولات در قالب طرح‌های فروش فوق‌العاده و فروش فوری، عرضه می‌شوند.

MVM X۲۲

قیمت MVMX۲۲ MT Sport Luxury در کارخانه، ۴۸۷ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان است و مشابه این خودرو در بازار، ۵۰۵ میلیون تومان قیمت دارد. اختلاف قیمت کارخانه و بازار این محصول، ۱۷ میلیون تومان است.

MVM X۲۲ PRO

قیمت X۲۲ Pro IE Turbo در کارخانه، ۶۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۶۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. خریداران باید برای خرید این خودرو، ۳۳ میلیون تومان بیشتر از کارخانه بپردازند.

MVM X۳۳

قیمت این محصول در کارخانه، ۷۲۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۷۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو در بازار حدود چهار میلیون تومان کمتر از قیمت جدید کارخانه‌ای آن به فروش می‌رسد.

MVM X۳۳ نیز این روزها در طرح‌های فروش بدون قرعه‌کشی عرضه می‌شود.

MVM X۵۵

قیمت X۵۵ Pro Excellent (اکسلنت) در کارخانه، ۹۳۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین X۵۵ Pro Excellent Sport (اکسلنت اسپرت)، در کارخانه ۹۵۳ میلیون و ۶۸۰ هزار و در بازار، ۹۷۳ میلیون تومان است. فروشندگان این دو محصول آنها را به ترتیب ۱۷ و ۱۹ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه می‌فروشند.

آریزو ۵ توربو

قیمت ARRIZO ۵ Turbo IE در کارخانه، ۷۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۷۶۸ میلیون تومان قیمت دارد. اختلاف قیمت کارخانه و بازار این محصول، ۷ میلیون تومان است.

تیگو ۷ (IE)

قیمت TIGGO ۷ IE در کارخانه، یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. این محصول در بازار حدود ۳۳ میلیون تومان کمتر از قیمت جدید کارخانه‌ای آن به فروش می‌رسد.

تیگو ۷ (PRO)

قیمت TIGGO ۷ PRO Excellent در کارخانه، یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. فروشندگان این محصول آن را سه میلیون تومان گران‌تر از کارخانه می‌فروشند.

تیگو ۸ (Classic)

قیمت TIGGO ۸ Classic در کارخانه، یک میلیارد و ۴۹۹ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است. قیمت این خودرو در بازار هنوز مشخص نیست.

تیگو ۸ (PRO)

قیمت TIGGO ۸ PRO Premium در کارخانه، یک میلیارد و ۷۹۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است و این خودرو در بازار، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. خریداران باید برای خرید این محصول، پنج میلیون تومان بیشتر از کارخانه بپردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه