رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر خوش از رتبه بندی معلمان | وازیر حقوق میلیونی برای معلمان

علیرضا منادی سفیدان عنوان کرد: واریزی‌های امروز، نشان داد که مجلس شورای اسلامی توانست در یک قانون محکم و قوی در راستای افزایش کیفیت آموزش و ارتقای شأن و منزلت معلمان، رقم قابل توجهی را در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اجرای قانون رتبه بندی اختصاص دهد.

خبر خوش از رتبه بندی معلمان | وازیر حقوق میلیونی برای معلمان
کدخبر : 10216
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

جزئیات اولین پرداختی در لایحه رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اولین پرداختی‌ علی الحساب اجرای قانون رتبه بندی معلمان، گفت: با پرداختی‌های صورت گرفته، بالاخره سد مالی در مسیر اجرای این قانون شکسته شد.

علیرضا منادی سفیدان عنوان کرد: واریزی‌های امروز، نشان داد که مجلس شورای اسلامی توانست در یک قانون محکم و قوی در راستای افزایش کیفیت آموزش و ارتقای شأن و منزلت معلمان، رقم قابل توجهی را در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اجرای قانون رتبه بندی اختصاص دهد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه طبق قولی که داده شده بود، اولین پرداختی علی الحساب رتبه‌بندی معلمان در مردادماه به حساب معلمان واریز شد، افزود: رقم این پرداختی متفاوت بوده و از ۶ تا ۱۵ میلیون تومان است که البته آموزش و پرورش باید توضیح دهد، ملاک و مبنای تفاوت در ارقام واریزی برای معلمان چیست.

وی اضافه کرد: بر اساس آنچه تحقیق کرده‌ایم با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق هر معلم بین یک تا ۵ میلیون اضافه می‌شود که واریزی‌های امروز به صورت متفاوت بوده است.

منادی سفیدان تصریح کرد: برای ما که در کمیسیون آموزش مجلس تمام تلاش خود را برای تصویب این قانون به کار بستیم، خبر امروز بسیار خوشایند بود و قطعا آموزش و پرورش با اجرای این قانون خوب متحول خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه فرهنگیان عزیز باید تا تعیین رتبه‌های خود کمی صبر به خرج دهند تا واریزی‌ها دقیق شود، گفت: این اول کار است و قطعا آغاز هر اقدام بزرگی با کاستی‌هایی همراه است که در ادامه برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: ما در به سرانجام رسیدن این قانون با بسیاری از آقایان مشکل داشتیم ولی تلاش شد با تدبیر، بسیاری از مخالفان اجرای این قانون، امروز به موافقان آن تبدیل شوند تا قانونی که وحشت خیلی‌ از آقایان را برانگیخته بود، امروز اجرا شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: امیدوارم این مبالغ پرداختی مورد قبول فرهنگیان واقع شده باشد، گرچه ما اعتقاد داریم معلم به هیچ عنوان نباید دغدغه مالی داشته باشد تا با تمرکز کامل اقدام به تدریس کند و این قانون در همین راستا است.

جزئیات واریز علی الحساب رتبه بندی معلمان

در روزهای گذشته یازده میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب رتبه‌بندی به حساب معلمان رسمی کشور واریز شده است.

در روزهای گذشته مبلغ یازده میلیون تومان به حساب معلمان رسمی واریز شده است؛ این مبلغ بابت علی‌الحساب رتبه بندی برای نُه ماه است؛ در واقع علی‌الحساب رتبه‌بندی ماهی یک میلیون و خورده‌ای واریز شده است؛ معلمان انتظار دارند با محاسبه دقیق، مابه‌التفاوت این مبلغ در ماه‌های آینده پرداخت شود.

اما مساله بعدی، شمول بازنشستگان است؛ از قرار، برای بازنشستگانی که بعد از سی و یک شهریور سال گذشته بازنشست شده‌اند، به تعداد ماه‌هایی که بعد از این تاریخ شاغل بوده‌اند، علی‌الحساب واریز شده است.

در عین حال، برای معلمان طرح مهرآفرین علیرغم انتقادات گسترده، علی الحساب واریز نشده است.

یوسف نوری در برنامه صف اول شبکه اول سیما ضمن تبیین عملکرد دولت سیزدهم در آموزش و پرورش گفت: برای مناطق مرزی و عشایری برنامه‌هایی داریم و برای ۱۶ منطقه پایگاهی ایجاد کردیم تا معلم ثابت برای آنها اعزام کنیم. همچنین توزیع امکانات را مد نظر داریم. در این بخش از کمک گروه‌های جهادی و خیرین بسیار خوب استفاده کردیم.

او افزود: حدود ۸۰۰۰ فضای آموزشی کانکسی و مدارس سنگی خشکه‌چین داریم که در فاز اول ۱۲۰۰ مدرسه بالای ۱۰ دانش‌آموزی با مدارس ایمن جایگزین می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش در توضیح جزئیات اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: اجرای رتبه‌بندی به دلیل تنگنای مالی در ابتدای دولت سیزدهم امکان‌پذیر نبود اما چون شعار رئیس‌جمهور و تلاش ایشان بر این بود و آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده بود رتبه‌بندی به مرحله اجرایی رسید. بر اساس ماده یک قانون، هدف رتبه‌بندی اول ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و دوم ارتقای صلاحیت معلمی و بعد از آن اصلاح نظام پرداخت است. معلمان و جامعه فرهنگیان دست‌به‌دست هم خواهند داد تا این سه هدف حتما محقق شود.

نوری ادامه داد: شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجاربی که معلمان کسب می‌کنند در این فرآیند مد نظر است و برآیند اینها در کیفیت آموزش و پرورش مؤثر هستند.

وی با اشاره به اینکه هیات‌های ممیزی تعیین می‌کنند که رتبه فرد کدام یک از رتبه‌های پنجگانه باشد گفت: اگر اعتراضی باشد ثبت آن در سامانه طراحی‌شده، امکانپذیر است. جا دارد از همکارانم عذرخواهی کنم. سامانه‌های قبلی دچار اشکال بودند و انتقال اطلاعات مشکلاتی را به وجود می‌آورد. ما ناچار شدیم بخواهیم همکاران همه اطلاعات را دوباره بارگذاری کنند که زحمت مضاعف شد و همین یک‌مرتبه انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه