رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

واریز ۱۱ میلیون تومان رتبه بندی معلمان برای فرهنگیان |جزییات جدید رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز یا فردا مبلغ علی الحساب رتبه بندی معلمان واریز می شود.

واریز ۱۱ میلیون تومان رتبه بندی معلمان برای فرهنگیان |جزییات جدید رتبه بندی معلمان
کدخبر : 10170
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر از واریز ۱۱ ماه علی الحساب رتبه بندی معلمان طی امروز یا  فردا خبر داد.واریز حقوق هم به محض شروع اطلاع رسانی خواهد شد.

نوری وزیر آموزش و پرورش:با حمایت و ورود شخص رئیس جمهور طرح رتبه بندی معلمان بعد از یازده سال اجرایی شد.

قانون رتبه‌بندی معلمان این روزها روند اجرایی به خود گرفته است؛ وزارت آموزش و پرورش سامانه رتبه‌بندی معلمان را طراحی کرده است و از معلمان خواسته است که بر اساس کد ملی وارد سامانه شده و اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

معلمان باید بر اساس کد ملی وارد سامانه رتبه بندی شده و اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

در اجرای ماده ۷ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، به منظور اجرای فرایند رتبه‌بندی معلمان برای طراحی و استقرار سامانه رتبه‌بندی توسط مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارتخانه اقدام کرده است، به نحوی که تمام فرایندهای دریافت مدارک و مستندات مشمولین، ارزیابی و سنجش معلمان، اعمال امتیاز از سوی هیأت ممیزه ذیربط و دریافت اعتراضات و رسیدگی به آن به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مزبور انجام شود.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز با توجه به نقش و مسؤولیت ارزیابان حرفه‌ای در فرآیند سنجش و ارزیابی مشمولان باید نسبت به شناسایی و معرفی افراد صاحب نظر جهت آموزش به مرکز آموزش مدیریت دولتی معرفی و در صورت طی کردن دوره آموزشی و دریافت گواهینامه ارزیابی، آنها را ساماندهی و بر عملکرد ایشان به نحو مقتضی نظارت کند.

احکام اعضای هیأت ممیزه هم اواخر خرداد امسال از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شد. احکام اعضای هیأت‌های ممیزه استانی و رؤسای هیأت‌های ممیزه شهرستان/ منطقه/ ناحیه توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان و احکام اعضای هیأت ممیزه شهرستان/ منطقه/ ناحیه توسط مدیر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه صادر شده است.

معلمان باید امتیازات لازم را در شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربه به دست آورند.

در شایستگی های عمومی بُعد صفات و ویژگی‌های شخصیتی فرد ۱۸۰ امتیاز دارد که عنوان شایستگی‌های آن «ارتباط و تعامل مؤثر»، «مهارت تفکر و حل مسأله» و «خلاقیت و تحول خواهی» است.

بُعد دیگر این شایستگی، باورها، نگرش‌ها و اعتقادات و رفتار مبتنی بر نظام ارزشی، فرهنگی و اخلاقی جامعه اسلامی و نظام آموزش و پرورش کشور و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی، قوانین و مقررات است که ۱۲۰ امتیاز در نظر گرفته شده است و شایستگی آن هم شامل «باور به ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلابی، روحیه جهادی»، «رعایت اخلاق اسلامی» و «قانون گرایی و قانون مداری» است.

اما در شایستگی‌های تخصصی، یک بُعد آن تسلط بر فرایند و برآیند دانش تخصصی(موضوع تدریس)، دانش تربیتی و حوزه‌های دانشی مرتبط با یاددهی و یادگیری است که ۱۲۰ امتیاز دارد و شامل شایستگی‌های «تسلط بر دانش تخصصی موضوعی»، «تسلط بر دانش یاددهی و یادگیری» و «تسلط بر دانش تربیتی» و «تسلط بر اسناد بالادستی» است.

بُعد دیگر دستاوردها و خلاقیت و نوآوری علمی است که ۳۰ امتیاز دارد. توانایی تفکر علمی و انجام پژوهش ۳۰ امتیاز و آخرین مدرک تحصیلی هم ۸۰ امتیاز دارد.

مدرک دکتری ۸۰ امتیاز، کارشناسی ارشد ۶۰ امتیاز، کارشناسی ۴۰ امتیاز، کاردانی ۳۰ امتیاز، دیپلم ۱۰ امتیاز و اخذ مدرک از دانشسرا و مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۲۰ امتیاز دارد.

در شایستگی‌های حرفه‌ای، یک بُعد آن «به کارگیری تلفیقی دانش، نگرش و مهارت‌های تخصصی و تربیتی» است که ۱۲۰ امتیاز دارد و شایستگی‌های آن شامل «کاربست مهارت‌های یاددهی ـیادگیری»، «مهارت‌های تربیت در ساحت‌های ششگانه» است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه