یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/12 01:00
کد خبر: 17976

سردار آزمون در انتظار معجزه | سردار آزمون تاریخ ساز می شود؟

سردار آزمون می تواند در آخرین فصل حضور خود در لیگ برتر روسیه، دست به تاریخ سازی بزند. زنیت جمعه شب در استادیوم خانگی خود به مصاف روستوف می رود. گلزنی مهاجم ایرانی برابر تیم سابقش می تواند باعث خلق رکوردی منحصربفرد برای این بازیکن شود.

چنانچه سردار آزمون در دیدار جمعه شب زنیت برابر روستوف گلزنی کند، به رکوردی ویژه دست پیدا می کند.

سردار در سال 2013 راهی لیگ برتر روسیه شد و در 8 سال گذشته، پیراهن تیم های روبین کازان، روستوف و زنیت سن پترزبورگ را بر تن کرده ولی درخشان ترین دوران حضور این ستاره ایرانی، به سالهای 2019 تاکنون برمیگردد که او توانست با لباس زنیت به عناوین مختلفی دست پیدا کند.

سردار تاکنون در لیگ برتر روسیه، 14 گل برای روبین کازان، 19 گل برای روستوف و 52 گل برای زنیت به ثمر رسانده و شمارشگر گل های مسی ایران فقط در لیگ برتر روسیه، عدد 85 را در 207 بازی نشان می دهد. آماری که امروز او را در کنار وگنار لاو ستاره زسکا مسکو به گلزن ترین لژیونر تاریخ لیگ برتر روسیه تبدیل کرده است.

وگنار لاو 35 ساله که در 10 فصل حضور در لیگ برتر روسیه و انجام 169 بازی توانست به این رکورد برسد، اکنون در لیگ قزاقستان توپ می زند و نمی تواند مزاحمتی برای آزمون ایجاد کند. بدین ترتیب چنانچه سردار در دیدار جمعه برابر روستوف پایش به گلزنی باز شود، بالاتر از این مهاجم برزیلی به عنوان برترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر روسیه معرفی خواهد شد.

اخبار فراوانی مبنی بر جدایی سردار آزمون در تابستان پیش رو شنیده می شود و حتی برخی منابع خبری اعلام کرده اند که ممکن است زنیت در ازای 8 میلیون یورو، مهاجم ایرانی خود را در زمستان امسال به لیون بفروشد و اگر این اخبار صحت داشته باشند، سردار تنها 2 بازی برابر روستوف و دینامو مسکو را فرصت دارد تا با گلزنی، به این رکورد ویژه دست یابد چرا که از تاریخ 21 آذر و پس از دیدار زنیت برابر دینامو، لیگ برتر روسیه به مدت 76 روز تعطیل خواهد بود.

روز نو

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/399bnw