بمب استقلال : فرهاد مجیدی رفتنی شد؟

مهاجم اسبق استقلال و تیم ملی ایران گفت: بنرهایی که جلوی وزارت ورزش و جوانان برده شد و روی آن نوشته شده بود «شاه فرهاد» یا اینکه در فضای مجازی از یک نفر بخواهند بُت بسازند قشنگ نیست.

کدخبر : 3160
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

استقلال در دیدار هفته ششم خودش برابر گل گهر سیرجان به تساوی رسید درحالی که چند ساعت مانده به این مسابقه به مسئولان این تیم اعلام کردند حق استفاده از خارجی‌های خود را ندارد. حالا حسن روشن می‌گوید که شاید این موضوع بهانه خوبی برای فرهاد مجیدی برای نتیجه نگرفتن مقابل گل گهر سیرجان باشد اما دلیل منطقی و فوتبالی نیست! پیشکسوت سرشناس استقلال تهران همچنین در گفت و گویی بی پرده با خبرورزشی صحبت‌هایی را مطرح کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست:

بازی استقلال و گل گهر سیرجان را تماشا کردید؟

خیلی راحت به شما بگویم این تیم استقلال اگر ۲ روز دیگر هم مقابل گل گهر در سیرجان بازی می‌کرد گل بزن نبود!

چرا؟!

اول اینکه برخی بازیکنان در قواره استقلال نیستند و پیراهن آبی این تیم به تن آنها به قول معروف گشاد است و دوم خود فرهاد مجیدی است. من بارها گفتم و باز هم می‌گویم سرمربیگری استقلال برای او خیلی خیلی زود بود اما گوش خودش و کسی بدهکار نبود!

می‌گویید خودش؟ به هر حال هر کسی دوست دارد سرمربی استقلال باشد و...

بله اما سلسله مراتبی باید طی شود. تیم‌های پایه ای، تیم‌های لیگ پایین تر یا سطح پایین تر باید تجربه اندوزی می‌کرد و بعد سرمربی می‌شد. من خوب به خاطر دارم خدابیامرز منصور پورحیدری هم چند سال کنار جگیچ و رایکوف سرمربیان اسبق استقلال کار کرد و یاد گرفت. این طوری نبود که به یکباره سرمربی استقلال شود.

فکر نمی‌کنید چند ساعت مانده به بازی وقتی به مجموعه استقلال اطلاع داده می‌شود نمی‌توانید از دو بازیکن خارجی خود استفاده کنید شوک به تیم وارد شود؟

شاید این موضوع بهانه خوبی باشد اما دلیل فوتبالی و منطقی برای انجام یک بازی کسل کننده نیست. اینکه بگویند فلانی داشت سکته می‌کرد و ... عجیب است. یک سرمربی با تجربه نباید زود عصبانی شود و تیمش را وارد استرس کند حتی اگر چند ساعت مانده به بازی چنین شوکی وارد شود. فکر کنید حین گرم کردن دو خارجی استقلال مصدوم شده و قادر به بازی نیستند. این آرامش سرمربی است که به کل تیم آرامش می‌دهد.

به نظر می‌رسد شما یک دلخوری‌هایی از فرهاد مجیدی داشته باشید. اینکه شاید انتظار دارید با حسن روشن و امثال شما تماس داشته باشد و ...

نه، ما پیشکسوتان انتظاری از او نداریم. همین که تیمش را خوب ارنج کند و ببرد کافی است. اگر سلامی‌ کرد علیکی می‌گیرد اما ما از کسی انتظاری نداریم. مشکل جای دیگری است. من قبلا هم گفتم مشکل غرور کاذبی است که از فضای مجازی و بنرهای عجیب و غریب نشأت می‌گیرد!

بله، بنرهایی که جلوی وزارت ورزش و جوانان برده شد و روی آن نوشته شده بود "شاه فرهاد" یا اینکه در فضای مجازی از یک نفر بخواهند بُت بسازند قشنگ نیست. هیچ کسی با بنر شاه فرهاد یا از طریق فضای مجازی مربی خوبی نشده است. باید زحمت کشید، غرور را کنار گذاشت و کار کرد. من به جرأت می‌گویم امیر قلعه نویی در این بازی نمی‌خواست فقط شکست بخورد. اگر گل گهر کمی‌شجاع تر بازی می‌کرد شک نکنید این استقلال را می‌برد چون من هیچی ندیدم.

ولی به نظر می‌رسد دست فرهاد مجیدی هم بسته باشد. به هر حال این تیم‌هافبک بازیساز یا گلزن درجه یک ندارد. هر چند خط دفاع استقلال کمترین گل خورده را دارد؟

تیم‌هایی مثل استقلال یا پرسپولیس باید هجومی‌و تماشاگرپسند بازی کنند. کم گل خوردن یا دفاع کردن برای تیم‌های پایین تر است. ضمن آن که این تیم را خود فرهاد مجیدی بسته است و دیگر بهانه ای هم ندارد. بنده خدا آقای آجورلو هم که همه امکانات لازم را برای او فراهم کرده و قرارداد ۳ ساله هم بسته است. بنابراین سرمربی استقلال دیگر بهانه ای برای نتیجه نگرفتن ندارد.

به نظر شما راهکار چیست؟

من فکر می‌کنم استقلال احتیاج به سرمربی خوب و کاربلد خارجی دارد. این به نفع همه حتی خود فرهاد مجیدی است!

چرا به نفع مجیدی است؟

تجربه ندارد و همه عقبه بازیگری خود را خراب می‌کند. فرهاد به هر حال یک محبوبیت و اعتباری در زمان بازی نزد هواداران پیدا کرده است و نباید به آن ضربه بزند. ماندن او در استقلال مطمئن باشید بیشتر از همه به ضرر خودش است. البته ما استقلالی‌ها دوست داریم تیم نتیجه بگیرد و قهرمان شود. این یک آرزوی قلبی برای همه ماست و امیدوارم همین اتفاق بیفتد اما با این شکل بازی و بی برنامه بودن محض تیم خیلی نمی‌توان خوشبین بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • علی بهجتی
    0

    باسلام
    متاسفانه با ۲ مساوی آقای روشن باز شروع کرد.
    پرسپولیسی ها از گل محمدی حمایت و باز آقای روشن تفرقه بنده جای مجیدی باشم تا آخرش میمانم آقای روشن اکنون وقت این حرفها نیست ، بخدا نیست.

  • بهزاد
    3

    درست میگه تقصیر ما استقلالیهاست که مجیدی رو بت کردیم در حالیکه استقلال بازیکن‌های بزرگتر و وفادارتراز مجیدی داشته که اسمی از آنها برده نمیشه و نسل جدید آنها را نمی شناسند !

  • داود
    1

    گم شو تو که تجربه داری چ گلی انداختی سر استقلال

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه