آخرین اخبار المپیک 2020 توکیو؛

خبر ورزشی: آیا فرنگی‌کاران شگفتی‌ساز کاروان ایران در المپیک خواهند بود؟

دارنده مدال نقره کشتی فرنگی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ معتقد است عملکرد بچه‌ها در المپیک به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و همواره احتمال خلق یک شگفتی وجود دارد.

خبر ورزشی: آیا فرنگی‌کاران شگفتی‌ساز کاروان ایران در المپیک خواهند بود؟
کدخبر : 2425
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تیم ملی کشتی فرنگی ایران روز دوشنبه (۴ مردادماه) برای حضور در بازی‌های المپیک راهی توکیو شد. تیمی متشکل از علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، محمدعلی گرایی، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده در اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم که قرار است طی روزهای ۱۰ تا ۱۳ مردادماه در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان به مصاف رقبای خود برود.

در همین راستا رحیم علی آبادی، یکی از پیشکسوتان عنوان‌دار کشتی فرنگی ایران است که عناوین متعددی در عرصه المپیک و رقابتهای جهانی دارد در آستانه حضور شاگردان محمد بنا در المپیک توکیو گفت: بی‌تردید المپیک توکیو یکی از متفاوت‌ترین دوره‌های این بازیهاست که به هیچ عنوان شبیه المپیک‌های قبلی نیست. چراکه تمامی کشتی گیران بیش از یکسال را با انجام تمرینات محدود و خاص در شرایط قرنطینه سپری کردند. به همین دلیل امیدوارم بچه‌های ما هم بتوانند بهترین کشتی‌ها خود را بگیرند و همچون المپیک‌های قبلی با مدال همراه باشند.

او در خصوص نفرات اعزامی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به المپیک افزود: امیدوارم این تیم در توکیو هم مانند المپیک‌های قبلی موفق باشد. این تیم از نفرات پر امید و باانگیزه ای تشکیل شده که همه جوان هستند. البته به واقع نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد چون ممکن است آن کشتی‌گیری که هیچ نظری روی او نیست، مدال بگیرد و آن کسی که همه پیش‌بینی مدالش را می‌کنند، روی سکو نرود. به هر حال تا زمانی که بچه‌ها روی تشک نروند، نمی‌شود گفت چه کسی چقدر شانس مدال دارد.

عضو اسبق شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در پایان از محمدعلی گرایی به عنوان یکی از شانس‌های کسب مدال یاد کرد و گفت: گرایی یکی از باتجربه‌ترین کشتی‌گیران ما در ترکیب تیم اعزامی است. بی تردید او یکی از نابغه‌های کشتی فرنگی است که انتظار زیادی از او برای کسب مدال وجود دارد. هر چند که تمامی بچه‌ها از توانانی و انگیزه بالایی برخوردارند و امیدوارم در پایان مسابقات باعث افتخار کشور شوند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن با سه مدال طلای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی و در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو با ۲ مدال برنز سعید عبدولی و قاسم رضایی، عملکرد درخشانی داشت.

برنامه پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک توکیو به شرح زیر است:

یکشنبه ۱۰ مرداد:

ساعت ۱۱ تا ۱۳: مسابقات یک هشتم و یک چهارم اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۱۵: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

دوشنبه ۱۱ مرداد:

ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰: مسابقات شانس مجدد اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی و رقابت‌های یک هشتم و یک چهارم اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۸:۱۵ تا ۲۲: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و رقابت‌های رده بندی و فینال اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

سه شنبه ۱۲ مرداد:

ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰: مسابقات شانس مجدد اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و رقابت‌های یک هشتم و یک چهارم اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۸:۱۵ تا ۲۲: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و رقابت‌های رده بندی و فینال اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی.

منبع: مهر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه