آخرین اخبار ورزشی؛

خبر ورزشی: جادوی رونالدینیو در ۴۱ سالگی + ویدئو و تصاویر

در ویدئوی زیر، بازی تماشایی رونالدینیو در تقابل پیشکسوتان بارسا و رئال را ببینید.

خبر ورزشی: جادوی رونالدینیو در ۴۱ سالگی + ویدئو و تصاویر
کدخبر : 2245
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کمتر کسی است که به فوتبال علاقه داشته باشد و نام رونالدینیو را نشنیده باشد. رونالدینیو بازیکن فوتبال برزیلی است که در پست هافبک تهاجمی یا مهاجم، برای تیم‌های باشگاهی مانند بارسلونا و آث میلان و تیم ملی برزیل بازی کرده است. رونالدینیو را یکی از بهترین بازیکنان نسل خود و حتی تاریخ فوتبال می‌دانند. او در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، دو بار متوالی از سوی فیفا به بازیکن سال فوتبال جهان برگزیده شد. رسانه‌ها به رونالدینیو لقب شاعر فوتبال را داده‌اند. نام او رونالدو است اما در دوران جوانی لقب رونالدینیو (به معنای رونالدوی کوچک) را به وی دادند چون از لحاظ سنی و جثه کوچک‌تر از سایرین بود.

رونالدینیو

بیوگرافی رونالدینیو

نام: رونالدو آسیس دوموربرا (رونالدینیو) 
القاب: ال ماسترو، گوچو، دنیو، رونی، وان ماگو
ملیت: برزیلی
تاریخ تولد: ۲۱ مارس ۱۹۸۰
محل تولد: پورتو آلگرا
قد: ۱۸۱ سانتیمتر

رونالدینیو

 زندگی شخصی رونالدینیو

مادر رونالدینیو، میگوئلینا، سابقاً فروشنده خانه به خانه بوده است و اینک پرستار است. پدر او، ژائو، کارگر کشتی بود و در ضمن بازیکن فوتبال آماتوری برای تیم کروزیرو نیز بود.

رونالدینیو

ژائو در هشت سالگی رونالدینیو، موقع شنا در استخر خانوادگی دچار حمله قلبی شد و درگذشت. برادر بزرگ رونالدینیو، روبرتو، در سطح حرفه ای و برای باشگاه گرمیو بازی می‌کرد ولی مصدومیت سبب شد فوتبال را کنار بگذارد و البته بعدها مدیر برنامه‌های رونالدینیو شد. گفته می‌شود که رونالدینیو از خردسالی به فوتسال و فوتبال ساحلی علاقه داشت و استعدادش به همان‌جا برمی‌گردد.

رونالدینیو

ازدواج رونالدینیو 

رونالدینیو با خاناینا ناتیل ویانا مندس، رقاص مشهور ازدواج کرد و در سال 2005 از او صاحب یک فرزند شد.

رونالدینیو

رونالدینیو نام اولین فرزند خود را ژائو گذاشت تا یاد و خاطره ای از پدرش باشد. ژائو مندس، فرزند رونالدینیو که فوتبالیست است نخستین قرارداد رسمی خویش را در ابتدای دوران حرفه‌ایش در سال ۲۰۱۸ در باشگاه کروزیرو برزیل به امضا رساند.

رونالدینیو

دوران فوتبال حرفه‌ای رونالدینیو

رونالدینیو ابتدا فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه گرمیو برزیل آغاز کرد و سپس به تیم پاری‌سن‌ژرمن فرانسه پیوست و پس از درخشش در این تیم در سال ۲۰۰۳ به بارسلونا اسپانیا انتقال یافت. او در دومین فصل حضورش با بارسلونا به قهرمانی در لالیگا رسید و جایزه بازیکن سال فوتبال جهان را دریافت کرد. رونالدینیو در دومین فصل حضورش با باشگاه بارسلونا به قهرمانی در لالیگا رسید و جایزه بازیکن سال فوتبال جهان را دریافت کرد. رونالدینیو نیز در فصل بعدی حضورش در قهرمانی بارسلونا بعد از ۱۴ سال در لیگ قهرمانان اروپا ۰۶–۲۰۰۵ و قهرمانی مجدد در لالیگا نقش زیادی داشت. 

رونالدینیو

رونالدینیو سال ۲۰۰۵ به عنوان مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شد. رونالدینیو در ۱۹ دسامبر سال ۲۰۰۵ برای دومین مرتبه پی‌در‌پی به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا برگزیده شد. قبل از رونالدینیو تنها دو بازیکن موفق شده بودند که این مقام را بیش از یک بار به دست آورند که آنها زین‌الدین زیدان و رونالدو بودند. رونالدینیو با پیراهن بارسلونا ۲۵۰ بازی رسمی انجام داد و ۱۱۰ گل هم به ثمر رساند ولی بعد از ضعیف شدن عملکردش، رهبران باشگاه اعلام کردند که حاضرند رونالدینیو را با مبلغ ۲۰ میلیون یورو بفروشند.

رونالدینیو

رونالدینیو در سال ۲۰۰۸ به باشگاه آث میلان ایتالیا پیوست و قهرمان لیگ سری آ شد. رونالدینیو پس از گذشت سه فصل درحالیکه اُفت کرده بود، به لیگ فوتبال برزیل بازگشت و در برهه زمانی حضور خود در سال ۲۰۱۳ در اتلتیکو مینیرو قهرمان جام لیبرتادورس و بازیکن سال فوتبال آمریکای جنوبی شد.

فوتبال ملی رونالدینیو 

رونالدینیو در سال ۱۹۹۷ به همراه تیم ملی زیر هفده سال برزیل قهرمان جهان شد. رونالدینیو در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۹ نخستین بازی ملی خود در تیم بزرگسالان را در مقابل لتونی انجام داد. نخستین گل او برای تیم ملی در دومین بازی اش در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۹ در مقابل ونزوئلا بود. رونالدینیو در ژانویه ۱۹۹۹ با برزیل قهرمان جام ملت های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمه ریکا شد و در آگوست همان سال در جام کنفدراسیون ها به مقام نایب قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

رونالدینیو

رونالدینیو در جام جهانی ۲۰۰۲ تبدیل به یک فوق ستاره شد. او با تیم ملی برزیل در فینال جام جهانی در مقابل تیم آلمان به برتری رسیده و قهرمان جهان شد. رونالدینیو در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۰۵ با زدن سه گل در این رقابت‌ها و درخشش در مسابقه فینال، قهرمان شد. رونالدینیو به همراه مهاجم مکزیکی، کواوتموک بلانکو، بهترین گلزن تاریخ جام کنفدراسیون‌ها است. نام رونالدینیو در فیفا ۱۰۰ (لیستی از برترین بازیکنان ادوار فوتبال به انتخاب پله) و موزه مشاهیر فوتبال برزیل قرار گرفته است.

رونالدینیو

رونالدینیو در دو المپیک ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ نیز شرکت داشت و سه گل هم به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۰ در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل تیم ملی کامرون که بعدا قهرمان آن رقابت‌ها شد، شکست خورد و در سال ۲۰۰۸ مقام سومی و مدال برنز المپیک را به دست آورد. در این سال نیز برزیل با شکست از آرژانتین حذف شد که در این رقابت ها به مقام قهرمانی رسید. رونالدینیو به علت حضور اندکش در بازی های میلان ایتالیا برای جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۰۹ به تیم ملی فراخوانده نشد. رونالدینیو در ۳۸ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

ال‌کلاسیکوی اسطوره‌ها در گرامی‌داشت رونالدینیو

اسطوره‌های رئال مادرید و بارسلونا در مسابقه‌ای برای گرامی‌داشت رونالدینیو، ستاره سابق فوتبال برزیل و بارسا، که ال‌کلاسیکوی اسطوره‌ها نامیده شد، به میدان رفتند. در ویدئوی زیر، ضربه تماشایی رونالدینیو در تقابل پیشکسوتان بارسا و رئال را ببینید. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه