ثریا آقایی آماده حضور در المپیک توکیو

رییس فدراسیون بدمینتون گفت: مراحل آماده‌سازی «ثریا آقایی» برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو به پایان رسید و امیدوارم این نماینده شایسته ورزش ما در این بازی‌ها، موفق باشد.

ثریا آقایی آماده حضور در المپیک توکیو
کدخبر : 1786
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

«محمدرضا پوریا» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: «ثریا آقایی» بعد از آنکه جواز حضور در المپیک را به دست آورد، مجموعه فدراسیون تلاش کرد با توجه به زمان باقی مانده، بهترین شرایط را برای آماده‌سازی او فراهم کند و تا دو روز پیش او طبق برنامه تمرینات خود را در محل فدراسیون و با حریفان تمرینی دنبال می‌کرد.

وی ادامه داد: بعد از این تمرینات، تست‌های لازم نیز از او گرفته شد و آماده می‌شود تا در بازی‌های المپیک به میدان برود. با هماهنگی با کمیته ملی المپیک، دوز اول واکسن خود را هم دریافت کرد و در روزهای آینده دوز دوم را هم می‌زند تا مشکلی برای حضور در این بازی‌ها نداشته باشد. باتوجه به قرعه‌کشی انجام شده، آقایی در گروه G با نمایندگانی از کشورهای چین و مالدیو هم گروه شده است. بینجیائو از چین با رنکینگ ۹ جهانی و فاطیما عبدالرزاق از مالدیو با رنکینگ ۲۵۲ جهانی در این گروه حضور دارند و نماینده ایران کار سختی پیش رو خواهد داشت. البته رنکینگ ثریا آقایی در حال حاضر ۹۹ جهان است اما با توجه به مصدومیتی که داشته امیدوارم شرایط در این بازی‌ها به نفع او باشد و بتواند در المپیک شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارد.

پوریا همچنین خاطر نشان کرد: در ادامه فعالیت‌های فدراسیون برنامه‌های پارابدمینتون را نیز پیگیری می‌کنیم و هم اکنون «حسن بزرگ‌زاد» بعنوان سر مربی تیم ملی پارابدمینتون مردان و «منیژه سیاه» مربی تیم ملی پارابدمینتون زنان فعالیت دارند. اگر در این بخش نیز سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گیرد، می‌توانیم سهمیه بگیریم، چرا که توانایی و ظرفیت بالایی در این بخش وجود دارد.

وی ادامه داد: مسابقات پارابدمینتون قهرمانی جوانان آسیا آذر ماه سال جاری در کشور بحرین برگزار می‌شود و در نظر داریم تیم خوبی را روانه این بازی‌ها کنیم. همچنین با بهبود شرایط کرونایی مسابقات داخلی را نیز فعال و لیگ باشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون بدمینتون خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت کشور مناطق را تعریف کردیم تا از تمامی ظرفیت‌های این رشته در سطح کشور بتوانیم به خوبی بهره ببریم و به این شکل همه استان‌ها را درگیر کنیم. البته کرونا شرایط سختی را به وجود آورده و امیدوارم هر چه زودتر این مساله حل شود تا دوباره بتوانیم با همان آمادگی فعالیت‌های خود را دنبال کنیم.

مسابقات بدمینتون از دوم مرداد در توکیو آغاز خواهد شد و ثریا آقایی به عنوان نخستین بانوی این رشته راهی المپیک خواهد شد.​

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه