علت نتایج ضعیف تکواندو ایران در قهرمانی آسیا

علت نتایج ضعیف تکواندو ایران در قهرمانی آسیا
کدخبر : 1222
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وحید عبدالهی مربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: در خصوص نتایج تکواندوکاران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: قطعا نتیجه خوب و راضی کننده نبود ولی هشداری برای تلاش بیشتر در المپیک شد. متاسفانه با مشکلاتی مواجه شدیم؛ ما از هفتم فروردین اردو را آغاز کردیم و تا 30 فروردین مشکلی نداشتیم اما متاسفانه سروش احمدی به کرونا مبتلا شد و 29 روز قرنطینه بود؛ بعد از آن حسین لطفی به کووید 19 مبتلا شد و 26 روز قرنطینه بود و مهران برخورداری و امیرمحمد بخشی هم دقیقا همین اتفاق برایشان رخ داد و حدود 20 روز بعد از منفی شدن تست کرونا تا زمان اعزام تمرین کردند. میرهاشم حسینی، آرمین هادی پور و سجاد مردانی تنها نفراتی بودند که از اول تمرین حضور داشتند که سجاد واقعا عملکرد خوبی داشت و تمام حریفانش را شکست داد و قهرمان آسیا شد.

او با اشاره به شرایط دو ملی پوش المپیکی تکواندو تصریح کرد: آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی چون المپیکی هستند می‌خواستیم حتما در قهرمانی آسیا حضور داشته باشند و به نتیجه مسابقاتشان فکر نمی‌کردیم. هادی پور با توجه به پارگی رباط صلیبی بعد از حدود 16 ماه  به مسابقه آمد و عملکرد خوبی هم داشت؛ ورزشکار کره حریف جوان و خوبی بود و باتوجه به اینکه این بازیکن خیلی در زمین جابه جا می‌شد هادی پور طبق صحبت‌هایی که بعدا انجام دادیم گفت می‌ترسیدم دنبالش کنم  زانویم بپیچد و شرایط بدتر شود اما قطعا تجربه خوبی برای او قبل از المپیک بود.

عبدالهی افزود: در مورد میرهاشم حسینی هدف ما این بود که هم قبل از المپیک زمین مسابقات را ببیند و هم اینکه بحث سید بندی مطرح بود چون بازیکن اسپانیا در تورنمنت بلغارستان شرکت کرده بود و او هم در حال کسب امتیاز بود و اگر مدال می‌گرفت در سیدبندی جا به جا می‌شدند. در بازی با حریف کره ای یکی از اتفاقات غیر قابل پیش بینی ورزش رخ داد که از این قبیل اتفاقات برای بازیکنان بزرگ دنیا مثل لوپز آمریکایی با کلکسیونی از بهترینها مدالها پیش آمده است.  در هر صورت حسینی از دور مسابقات خارج شد اما خداراشکر توانست دو روز بعد در تورنمنت بیروت مقتدرانه قهرمان شود.

مربی تیم ملی تکواندو در ادامه با اشاره به شرایط کلی تیم برای حضور در المپیک توکیو گفت: مطمئن باشید در المپیک ملی پوشان ما چیزی کم نمی‌گذارند. نمی‌توان خیلی قاطع گفت ما این مدال را کسب می‌کنیم چون به هرحال نمی‌شود اتفاقات و حوادث را پیش بینی کرد اما مطمئن باشید تمام تلاشمان را می‌کنیم  که بچه‌ها با آمادگی کامل راهی المپیک شوند.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: قهرمانی آسیا تجربه خوبی بود چون نقاط ضعف و قوت ورزشکارانمان را شناسایی کردیم و تمام تمرکزمان را روی تقویت نقاط قوت و رفع نقطه ضعف‌ها گذاشته‌ایم تا در المپیک  نتیجه لازم را کسب کنیم.

 

منبع: جماران
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه