آیت الله حسینی خراسانی :

صیانت از اخلاق جامعه از شئون رهبری است

رهبر باید به همه ابعاد جامعه از سیاست های کلان تا زیرساخت های آن مشرف باشد. صیانت از سلامت، تربیت و اخلاق جامعه جزو وظایف مهمی است که در راس رهبری قرار دارد.

صیانت از اخلاق جامعه از شئون رهبری است
کدخبر : 3241
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جز شئون رهبری است که باید بر وضعیت جامعه با هدف مدیریت، هدایت و حمایت اشراف کامل داشته باشد. رهبر باید به همه ابعاد جامعه از سیاست های کلان تا زیرساخت های آن مشرف باشد. صیانت از سلامت، تربیت و اخلاق جامعه جزو  وظایف مهمی است که در راس رهبری قرار دارد.

آیت الله احمد حسینی خراسانی در خصوص توجه مقام معظم رهبری به حوزه اخلاق مداری و ماجرای تذکر رهبری به افشای نام برخی افراد در یکی از  کمیسیونهای مجلس در گفتگو با بصیرت گفت: اساس شکل گیری نظامی سیاسی اجتماعی به نام اسلام که ما از آن به نظام  جمهوری اسلامی تعبیر می کنیم برای این است که در آن نظام، جامعه و حکومت، اخلاق اسلامی و احکام اسلامی  و اصول اسلامی جاری و برقرار باشد.

وی ابراز کرد: یکی از  مهمترین اصول، مسئله حفظ  حرمت، کرامت و شرافت انسان است و تبعا این جزو مسائل اولیه و مهم نظام اسلامی است و همه باید در راستای آن تلاش کنند. از این جهت است که رهبر انقلاب گاهی تا ریز ترین جزئیات و جزئی ترین  مسائل را رصد میکنند که مبادا خطایی، قصور و تقصیر و اشتباهی رخ دهد و این ارزشها نادیده گرفته یا کمرنگ شده  و این ارزش ها در  جامعه اسلامی شکسته شود .

آیت الله حسینی عنوان کرد: اصلا اعتبار و ارزش نظام اسلامی به  این است که رهبر جامعه اسلامی در مسیر صیانت از ارزش های انسانی و معروف و ترویج ارزش ها و جلوگیری از ضد اررزشها برنامه ریزی، تلاش و مدیریت و حکمرانی  کند.

وی با بیان اینکه رهبر جامعه اسلامی می بایست بر تمام مسائل جامعه اشراف داشته باشد، عنوان کرد: اینکه برخی تصور دارند امام امت  نباید در مسائل سیاسی جامعه حضور داشته یا دخالت کند و بر اوضاع اشراف داشته باشد و جهت رفع کاستی ها و اصلاح امور دخالت نکند هیچ توجیه علمی، منطقی، عقلایی و سیاسی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این از شئون رهبری و مناسب  امام جامعه است که همواره شرایط، حرکات و  فعل و انفعالات جامعه را رصد کرده و زیر نظر  بگیرد و با اشراف کامل  بر اساس  دلسوزی و تعهد اسلامی و انگیزه های الهی جهت صیانت از سلامت جامعه در همه ابعاد ملت، مسئولین و دستگاه ها را به جا و به موقع  هشدار و تذکر داده و در نهایت هم ملامت و سرزنش و برخورد کند.

وی بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری نسبت به افشای نام برخی افراد در یک کمیسیون در مجلس در حالیکه هنوز اثبات نشده، تذکر می دهند نشان از اخلاق مداری رهبر جامعه مسلمانان دارد.

 آیت الله حسینی تاکید کرد: این اصلا شان رهبری است، چطور میشود کسی  رهبر باشد بعد در مسائل مختلف ورود نداشته باشد. اگر رهبری اشراف کامل و احاطه لازم  بر مسائل جاری جامعه جهت  مدیریت و  رهبری جامعه نداشته باشد آنگاه مورد سوال است و جای اعتراض و مطالبه دارد.

 

وی افزود: جز  شئون رهبری است که باید بر وضعیت جامعه با هدف مدیریت، هدایت و حمایت اشراف کامل داشته باشد. رهبر باید به همه ابعاد جامعه از سیاست های کلان تا زیرساخت های آن مشرف باشد. صیانت از سلامت، تربیت و اخلاق جامعه جزو  وظایف مهمی است که در راس رهبری قرار دارد.

منبع: سایت بصیرت

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه