اخبار روز| اخبار هنرمندان| حمید صفت

حکم جدید دادگاه برای حمید صفت

رای جدید برای پرونده قتل حمید صفت در دادگاه صادر شد.

حکم جدید دادگاه برای حمید صفت
کدخبر : 2363
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حمید صفت با نام کامل «حمیدرضا امیری صفت» متولد ۱۸ مرداد ۱۳۷۲ در تهران اسـت. حمید صفت از خوانندگان سبک رپ ایرانی اسـت که با موسیقی زیرزمینی غیرمجاز معروف شد. حمید صفت خودش را یک دهه هفتادی یاغی معرفی می‌کند. حمید صفت در اوج شهرت در 25 سالگی بـه جرم قتل ناپدری‌اش بازداشت شد و بـه زندان افتاد. حمید صفت همچنان در ایران زندگی می‌کند.

حمید صفت

حکم جدید دادگاه برای حمید صفت

وکیل مدافع حمید صفت از تایید رای صادره برای موکلش مبنی بر ارتکاب قتل غیر عمدی در دیوان عالی کشور خبر داد.

حسین شاهرخی در این باره گفت: شعبه ۵۱ (شعبه ۳۹ سابق) دیوان عالی کشور با صدور دادنامه قطعی ضمن رد فرجام خواهی معترضین رأی فرجام خواسته مبنی بر برائت حمید صفت از قتل عمد را تأیید کرد.

وی افزود: شعبه ۵۱ قتل غیرعمد  را تایید کرده است و فقط جنبه عمومی جرم باقی است.

بر اساس این گزارش، محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، ۲۸ مرداد ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای حمیدرضا صفت، خواننده، به اتهام قتل و انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد و گفت که دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد که ناپدری او در بیمارستان فوت کرد و متهم اکنون در بازداشت است.

«حمید صفت» ششم خردادماه سال ۹۷ از زندان با قرار وثیقه آزاد شد.

در اواخر سال ۹۹ با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف‌ شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران، دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل او، قاضی پرونده دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد و پس از آن حکم قصاص او صادر شد.

۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نیز اعلام شد که حکم قتل عمد و قصاص پرونده حمید صفت خواننده رپ با اکثریت آرای شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شده است و  پرونده حمید صفت  برای رسیدگی مجدد به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و پس از رسیدگی دوباره در شعبه مذکور، حمید صفت ۱۱ مهر سال جاری  با  قید وثیقه یک میلیارد تومانی و به دستور قاضی  رحمانی ریاست شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران از زندان اوین آزاد شد.

بیوگرافی حمید صفت

پدر و مادر حمید صفت وقتی او کودک بود، از هم جدا شدند. مادر او حدود سال ۱۳۸۴ با مردی به نام هوشنگ ازدواج کرد و با او در آلمان زندگی می‌کرد. حمید صفت قرار بود از جمله بازیگران نمایش لامبورگینی به کارگردانی سیامک صفری باشد که در مجموعه شهرزاد تهران روی صحنه رفت. از آن‌جا که رپرها در ایران مجاز به اجرا نیستند، او فقط یک شب روی صحنه رفت و از آن به بعد از همراهی با این گروه محروم شد. از ویژگی‌های آثار حمید صفت پرداختن به مسائل روز، در عین تقیّد ملی و دینی است.

حمید صفت

حمید صفت چگونه به شهرت رسید؟

صدای حمید صفت بیشتر با یک کار دوصدایی به نام «بخشش» با همکاری امیرعباس گلاب شنیده شد و با آهنگ «چ» به صورت مستقل به اوج رسید.

حمید صفت

ازدواج و همسر حمید صفت

حمید صفت هنوز مجرد اسـت و با خانواده‌اش زندگی می‌کند. حمید صفت برای گذراندن زندگی‌اش تکست می‌نویسد و می‌فروشد. او گفته اسـت کـه دوست دارد ازدواج کند و صاحب فرزند پسر شود.

حمید صفت

ماجرای بازداشت حمید صفت

حمید صفت ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۶ اعتراف کرد کـه شوهر مادرش را کشته اسـت. حمید صفت گفته بود کـه ناپدری‌اش فردی بداخلاق و تندخو بوده اسـت و همیشه مادرش را کتک می‌زده اسـت. حمید صفت پس از آنکه بازداشت شد، بـه زندان رجایی‌شهر منتقل شد و پزشک قانونی اعلام کرد کـه مقتول بر اثر خون‌ریزی و آسیب مغزی به دلیل برخورد یک جسم سخت و سنگین بـه آهیانه راست متوفی فوت کرده اسـت. حمید صفت نهایتا در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۷ با وثیقه‌ ۵۰۰ میلیون تومانی حوالی ساعت ۱۷ آزاد شد. کمیسیون ۷ نفره‌ دکتر قانونی طی یک گزارش، ۵۰ درصد علت مرگ مقتول را بیماری وی اعلام کرد.

حمید صفت

حکم قصاص حمید صفت

حمید صفت در ارتباط با پرونده قتل شوهر مادرش روز دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. دادگاه رسیدگی به اتهامات او در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در شعبه دهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی راسخ برگزار شده و به قصاص محکوم و در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس شد. فرجام‌خواهی حمید صفت از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته شد، بر این اساس اتهام قتل عمد و حکم قصاص نقض می‌شود.

حمید صفت

آخرین اخبار از دادگاه جدید حمید صفت

حمید صفت چند سال قبل به اتهام قتل پدر خوانده اش بازداشت شد.حمید صفت یک بار به قصاص محکوم شد اما حکم حمید صفت تائید نشد.حمید صفت بار دیگر محاکمه شد و از اتهام قتل عمدی تبرئه شد.حمید صفت امروز آزاد می شود.

رسیدگی به پرونده قتل ناپدری خواننده رپ معروف از مرداد ماه ۹۶ در جریان کار قضایی قرار گرفت.حمید صفت در جریان درگیری با ناپدری اش با وارد کردن ضربات مشت باعث به قتل رسیدن او شد.

حمید صفت در اولین اظهارات خود گفت: « متوجه شدم ناپدری ام با مادرم دعوا کرده و مادرم را کتک زده است.به خانه شان رفتم تا در مورد این اقدامش با او حرف بزنم که کارمان به درگیری رسید.»

حمید صفت یک بار در دادگاه به قصاص محکوم شد اما رای صادر شده از سوی دیوانعالی کشور نقض شد و این متهم بار دیگر پای میز محاکمه رفت و این بار با رای قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

بعد از صدور این رای،قرار بازداشت حمید صفت به قرار وثیقه تبدیل شد و با تودیع وثیقه از سوی متهم، او امروز از زندان اوین آزاد می شود.

بعد از صدور حکم فرزند مقتول به نام سهیل اسدزاده،به عنوان ولی دم پرونده و شاکی حمید صفت گفت: «من این حکم را درست نمی دانم و از نظر من بر خلاف حقیقت است.پدرم قبل از اینکه به کما رود،به دوستانش و ماموران پلیس گفته بود که حمید او را با ضربات مشت زده است.من نمی دانم چرا این پرونده روند معمول بقیه پرونده ها را طی نمی کند و نمی دانم چرا متهم را آزاد کردند.در صورتی که حمید چند بار حرفش را تغییر داده است.او یک بار گفت که پدر من آدم بدی بوده و یک بار دیگر گفته که پدرم آدم خوبی بوده و با هم جشن تولد می گرفتند! این حرف ها با هم تناقض دارد.»

سهیل اسدزاده در ادامه گفت: «به حکم صادر شده اعتراض قانونی خواهیم کرد.»

حمید صفت

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه