تیپ جنجالی ماهور الوند در خارج از کشور

در ادامه تصویری از ماهور الوند مشاهده می کنید.

تیپ جنجالی ماهور الوند در خارج از کشور
کدخبر : 1424
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

ازدواج ماهور الوند
خانواده هنری ماهور الوند
جوایز و افتخارات ماهور الوند

ماهور الوند بازیگر جوان و فرزند کارگردان نام آشنای سینما وتلویزیون سیروس الوند است.ماهور الوند متولد 22 تیر1372در تهران است. به گفته ماهور الوند حضور او در سینما مستقل از نام و جایگاه پدرش است و هیچ گاه از موقعیت پدرش استفاده نکرده است. فیلم ملی و راه های نرفته اش به کارگردانی تهمینه میلانی دومین تجربه جدی ماهور الوند بود که باعث شهرت او شد.  ماهور الوند در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر زن برای فیلم هت تریک شد. 

ماهور الوند

بیوگرافی ماهور الوند

ماهور الوند (زادهٔ ۲۲ تیر ۱۳۷۳) بازیگر سینما اهل ایران است. ماهور الوند تحصیلات کارشناسی خود را در رشته‌ی تئاتر به پایان رسانده و اکنون دانشجوی رشته‌ی بازیگری و کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد است. 

ماهور الوند

خانواده هنری ماهور الوند

ماهور الوند  در خانواده ای هنرمند زاده شده است.او دختر سیروس الوند کارگردان مشهور ایرانی است.و عمویش نویسنده موفق خشایار الوند بود که چندی پیش متاسفانه فوت کردند.این بانوی هنرمند تنها یک خواهر بنام آهو دارد.

ماهور الوند

معنی اسم ماهور

اسمم دو تا معنی دارد هم نام یکی از دستگاه های موسیقی است مانند شور و همایون و  هم به معنی دشت هست مانند اینکه می گویند تپه ماهور …

ماهور الوند

شروع بازیگری ماهور الوند

حضور در محیط های هنری باعث می شود که از تست های بازیگری مختلف باخبر بشوم از همین رو باخبر شدم که آقای میرکریمی برای فیلم جدیدشان از دخترهایی که هم سن و سال من هستند، تست می گیرند به همین دلیل به دفتر ایشان رفتم .پس از یک هفته از تست ، خود آقای میر کریمی زندگ زدند و گفتند برای نقش اول دختر من را انتخاب کردند که به این ترتیب سال 1394 جلوی دروبین رفتم.

ماهور الوند

فعالیت های تئاتری ماهور الوند

رشته من در دانشگاه تئاتر است ودر رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل می‌کنم و کارهایی که درزمینه تئاتر کردم بیشتر آنها در حوزه کارهای دانشجویی بوده و برای جشنواره تئاتر دانشجویی بود.دو سال دراین جشنواره شرکت کردم و دو کار داشتم که هردو آنها خوشبختانه بعنوان کار برگزیده انتخاب شدند که یکی از این کارها را در سالن سمندریان اجرا کردیم و دیگری را در تماشاخانه آب.این دو کار مشخص ترین کارهای تئاتری بوده که من انجام دادم.

ماهور الوند

رویای ماهور الوند

رویای من اینست که با همه کارگردان ها کار کنم ، دوست دارم با کارگردان سخت گیر ، منعطف ، جوان ، زن ، باتجربه و فیلم اولی کار کنم. می خواهد بعد از این بتوانم به شکل مشخص بگویم من در این زمینه یا از کار فلان کارگردان خوشم می آید ، الان هیچ ایده ای ندارم.

ماهور الوند

ازدواج ماهور الوند

ماهور الوند هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

ماهور الوند

بهترین تجربه ماهور الوند

بهترین تجربه من در این سال ها بازی در فیلم «چهارراه استانبول» سال 1396 بود ، خوشحال هستم با گروهی حرفه ای کار کردم .به هر حل کار با مصطفی کیایی ویژگی های خاص خودش را داشت و تاثیر فوق العاده ای در من گذاشت و احساس بلوغ کردم چون نسبت به کار قبلی ام فاصله گرفته ام.

ماهور الوند

استقلال کاری ماهور الوند

هم من و هم پدرم دوست داریم که اگر قرار است اتفاقی برای من در این سینما بیفتد از طرف خودم باشد و من بتوانم خودم به جایی برسم. دلیل آن هم همین است که من واقعا دوست دارم مستقل از پدرم بتوانم کار کنم و واقعا این تصور نباشد که پدر من چون کارگردان است من وارد سینما شده ام. دوست دارم که کار خودم به صورت مستقل قضاوت بشود.

ماهور الوند

علاقه ماهور الوند به ادبیات

در زمان نوجوانی به ادبیات و شعر علاقمند بود و مجموعه شعری هم در دوران دبیرستان نوشت سپس به قصه نوشتن روی اورد و بعد ها به عرصه روزنامه نگاری کشیده شد؛ در سن 16 سالگی با نشریات و مجلات سینمایی همکاری می کرد

خیلی سریع در مطبوعات رشد کردم 17ساله بودم که از مجلات حقوق می گرفتم و برای روزنامه اطلاعات گزارش شهری می نوشتم. خیلی زود به سینما علاقه‌ مند شدم و این هنر جایگزین ادبیات شد

نخستین چکی راکه مبلغش سیصدتومان بود از روزنامه اطلاعات دریافت کردموقتی رفتم بانک آنرا نقد کنم، متصدی بانک به من گفت چرا خود آقای الوند نیامده؟ گفتم: خودم هستم‌! باور نمیکرد که نویسنده روزنامه اطلاعات باشم و برای حقوق به من چک داده باشند.

ماهور الوند

جوایز و افتخارات ماهور الوند
- سال ۱۳۹۶ در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم چهار راه استانبول شد.


- سال ۱۳۹۷ در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه‌ی بهترین بازیگر زن برای فیلم هت تریک شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه