کابینه رئیسی معرفی شد! + عکس

روزنامه «سازندگی» پیش از رئیسی دست به کار شد و کابینه را معرفی کرد!

کابینه رئیسی معرفی شد! + عکس
کدخبر : 2350
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

گروه سیاست سایت «فردا» نوشت: گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی بلافاصله بعد از انتخاب او به عنوان رئیس‌جمهور شروع شد و حالا با نزدیک شدن به زمان جابه‌جایی دولت، شاهد جدی‌ و قطعی‌تر شدن گمانه‌ها هستیم. آنقدر که روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی امروز جلد خود به این موضوع اختصاص داده و با اطمینان اسامی همکاران کابینه را منتشر کرده است!

کابینه قابل توجه و تاملی هم چیده است. مثلا محمد مخبر را معاون اول می‌داند. آن هم درحالی که همچنان از قهر و گلایه علی نیکزاد و صولت مرتضوی به عنوان متقاضیان این جایگاه سخن گفته می‌شود. همچنین علی شمخانی در سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی ماندنی انگاشته است درحالی که در هفته‌های گذشته بارها و بارها از سعید جلیلی به عنوان گزینه جدی برای این جایگاه سخن رفته بود. جالب‌تر آنکه حتی وزارت خارجه نیز به او نداده و مهدی صفری سفیر سابق در چین را جایگزین ظریف می‌داند. البته در این باره خیلی هم مطمئن نیست برای همین حسین امیرعبداللهیان را نیز گزینه دیگری برای همین پست معرفی کرده است. معرفی این دو گزینه اما نشان می‌دهد که احتمالا حرف و حدیث‌ها درباره انصراف باقری‌کنی از به عهده گرفتن این مسئولیت جدی باشد.

دیگر نکته قابل توجه در این کابینه احتمالی حضور قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت است. به هرحال گمانه‌ها درباره حضور وی در کابینه از همان وقتی بحث انصراف به نفع رئسی در انتخابات مطرح بود، به گوش می‌رسید. این موضوع اما وقتی قابل توجه تر می‌شود که دقت داشته باشیم او انصراف نداد و تا آخر رقابت کرد. حالا اما قاضی زاده در کابینه احتمالی جای گرفته است.

کابینه ابراهیم رئیسی

سازندگی رستم قاسمی را نیز به عنوان وزیر نفت معرفی کرده و این گمانه‌ای است که رد روزهای اخیر بسیاری جدی تلقی شده است.

برخی از گزینه‌های معرفی شده اما خیلی هم قطعی به نظر نمی‌رسند. مثلا درحالی علی عبداللهی به عنوان وزیر اطلاعات مطرح شد که هنوز هم گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره سپرده این جایگاه به مصطفی پورمحمدی یا غلامحسین رمضانی به گوش می‌رسد.

منبع: سایت فردا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه