همتی:

من را از مسئولیتم عزل کردند

همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و رئیس سابق بانک مرکزی به بیان ناگفته‌هایی از رقابت‌های انتخاباتی و نامزدی اش پرداخت و گفت: جفایی که دولت در حقم کرد هیچ‌وقت یادم نمی‌رود. برخی بزرگان اصلاحات، امروز و فردا کردند و در نهایت حمایتی نکردند؛ تاریخ و مردم قضاوت می‌کنند.

 من را از مسئولیتم عزل کردند
کدخبر : 1315
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عبدالناصر  همتی  از اعضای ستاد انتخاباتی اش، تقدیر کرد.  همتی  به اعضای ستاد انتخاباتی اش گفت : من سه موضوع را هرگز یادم نمی‌رود، یکی محبتی که جوانان، زنان و عزیزان دیگر در نقاط مختالف کشور به من کردند؛ بدون امکانات لازم فیزیکی و مالی، این کمپین را راه اندازی کردند و مدیون زحمات این عزیزان هستم.

به خواست اقای رئیس جمهور، مسئولیت بانک مرکزی را پذیرفتم، اما مرا عزل کردند

همتی  افزود : جفایی که دولت در حق من کرد که هیچوقت یادم نمی‌رود. حتی یک نفر از آن‌ها به حمایت از من برنخواستند، درحالیکه من چوب آنهارا در انتخابات خوردم، مشکلات اقتصادی‌ای که ناشی از عملکرد برخی دوستان بود و من تلاش کرده بودم بخشی از مشکلات را در بانک مرکزی رفع کنم. من در واقع قربانی عملکرد ضعیف برخی دیگر شدم، در مناظرات البته با قدرت از آن‌ها دفاع کردم، چون وظیفه خود می‌دانستم و دو سال و نیم در این دولت کار کرده بودم. وقتی رئیس قوه قضائیه هنوز هم دارد کار‌های خود را انجام می‌دهد و در مورد قوه تصمیم می‌گیرد، من را از مسئولیتم عزل کردند، به خاطر آنکه براساس نظر آن‌ها تصمیم نگرفته بودم. هیچ وقت یادم نمی‌آید دولتی بخواهد با یک عضوش که انقدر خدمت کرده اینطور رفتار کند. یکی از بزرگان به من گفت دولت باید خیلی قدر شما را بابت اقداماتت بداندمخصوصا از زمانیکه آن نوسانات و التهابات در بازار ایجاد شده بود. البته من به خاطر کشور و خواست بزرگان و اقای رئیس جمهور، مسئولیت بانک مرکزی را پذیرفتم و به وظیفه‌ی ملی خودم عمل کردم. افتخار هم میکنم که به کشورم خدمت کنم، ولی انتظار جفا را نداشتم.

همتی  در ادامه گفت : بزرگان اصلاح طلب، من در آخرین صحبت هایم در کلاب هاوس گفتم؛ من و خانواده ام به همراه مجموعه‌ای از جوانان ورود کردیم و احساس تنهایی نکردم. اما انتظار داشتم که بزرگان در این باره تصمیم بگیرند، اینکه فقط اطلاعیه بدهند و غیر مستقیم حرف بزنند، طوری که یک نفر شاید فکر کند از همتی حمایت کرده باشند، اینکه کاری نداشت و همه میتوانستند چنین اطلاعیه‌ای بدهند. من خودم گله‌مند نیستم، درحالیکه من تنها به صحنه آمده بودم، متاسفانه امروز فردا کردند و چانه زدند که ببینیم فردا پس فردا چه می‌شود، که درنهایت هم اتفاقی نیافتاد. من گله‌ای ندارم، ولی تاریخ و کشور در آینده درمورد این موضع گیری‌ها قضاوت خواهد کرد. البته از آندسته احزاب و بزرگانی که از من حمایت کردند و من مدیون ان‌ها هستم صمیمانه تشکر می‌کنم، ولی درخصوص برخی جریانات سیاسی و بزرگان در صحنه من گفتم شرط بندی روی اسب برنده که هنر نیست. مثلا درخصوص جناب رئیسی، همه می‌دانستند احتمالش خیلی زیاد است که رئیس جمهور شوند، طبیعی بود خیلی‌ها به ستادشان مراجعه کندو هزینه هم بکنند، ولی برخی از دوستان اصلاح طلب دلایلی برای عدم ورود عنوان کردند که من نتوانستم درک کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه