قیمت نفت امروز سه‌شنبه، 29 تیر ماه؛

قیمت نفت: روز سیاه نفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی بیش از پنج دلار در هر بشکه سقوط کرد که بزرگترین کاهش از مارس است.

قیمت نفت: روز سیاه نفت
کدخبر : 2170
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

این ریزش قیمت‌ها در پی توافق تولیدکنندگان اوپک پلاس با افزایش تولید از اوت و نگرانی بازار از اشباع عرضه همزمان با افزایش شیوع کووید ۱۹ و وضع قرنطینه‌های جدید اتفاق افتاد. روند افزایشی که قیمت‌های نفت از ابتدای سال میلادی جاری داشته اند در دو هفته اخیر با انتظار برای اعلام توافق جدید گروه اوپک پلاس متوقف شده بود. شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در سراسر جهان که عامل رشد ۷۰ درصدی موارد ابتلا در آمریکا طی هفته گذشته بوده است، باعث شد صندوق‌های سرمایه گذاری روز دوشنبه به فروش قراردادهایشان در بازار نفت اقدام کنند.

هنوز معلوم نیست نوع دلتای ویروس کرونا چه تاثیری روی تقاضا برای نفت خواهد گذاشت. مصرف سوخت در آمریکا طی هفته های گذشته به طور مستمر بهبود پیدا کرده بود. همزمان هند وارداتش را به دلیل مازاد عرضه و نگرانی از تقاضای کمتر کاهش داد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز گفت: بازار روی پتانسیل شیوع انفجاری نوع دلتا متمرکز شده است. به همین دلیل همه به سمت گرفتن پولشان هجوم آورده اند.

بهای نفت برنت آخرین بار پنج دلار و هفت سنت معادل ۶.۹ درصد ریزش کرد و به ۶۸ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا برای تحویل در اوت که روز سه شنبه منقضی می شود، پنج دلار و ۶۷ سنت معادل ۷.۹ درصد کاهش یافت و به ۶۶ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا برای تحویل در سپتامبر با پنج دلار و ۴۲ سنت معادل ۷.۶ درصد کاهش، به ۶۶ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید.

جان کیلداف، از شرکای شرکت اگین کپیتال در نیویورک گفت: ما همچنان با کمبود عرضه در برابر تقاضا روبرو هستیم. اما فعلا عرضه بیشتر برای مهار و متوقف کردن روند صعودی قیمت‌ها کافی دیده می شود.بانکهای بزرگ انتظار دارند روند صعودی قیمت‌ها ادامه پیدا کند. بانک آمریکایی گلدمن ساکس روز دوشنبه قیمت مورد پیش بینی برای نفت را بالاتر برد و اعلام کرد با توافق اوپک پلاس، پیش بینی تابستانی این بانک از قیمت نفت برنت دو دلار بالا رفته و به ۸۰ دلار در هر بشکه رسید و پیش بینی قیمت این شاخص جهانی در سال آینده پنج دلار بالا برده شد و به میانگین ۷۵ دلار رسید.

گلدمن ساکس گفت: قیمت‌ها ممکن است در هفته های آینده همچنان نوسان داشته باشند. با این حال این بانک نسبت به دورنمای نفت خوش بین مانده و این توافق مطابق با دیدگاه این بانک است که تولیدکنندگان باید به بازار فیزیکی دچار کمبود عرضه متمرکز بمانند و همزمان به ظرفیت تولید بالاتر در آینده و عدم تشویق سرمایه گذاری رقابت کننده بپردازند.

طبق توافق اخیر، اوپک پلاس نفت بیشتری را به بازار وارد می کند. کارستن منکه تحلیلگر جولیوس بائر گفت: در بلندمدت ظرفیت تولید بالاتر کشورهای اوپک پلاس دلیل اصلی پیش بینی ما از پایین رفتن دوباره قیمت‌های نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس سال گذشته در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوایل شیوع همه گیری کووید ۱۹ که به ریزش قیمت‌های نفت منجر شد، محدودیت عرضه به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز را تصویب و از ماه مه به اجرا گذاشت و از آن زمان با بهبود تقاضا، این محدودیت عرضه به حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه