معیارهایی که با آن‌ها می‌توانیم پایان روند ریزشی را شناسایی کنیم:

معیارهایی که با آن‌ها می‌توانیم پایان روند ریزشی را شناسایی کنیم:
کدخبر : 9954
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

بازار صعودی ارزهای دیجیتال به پایان رسیده و این واقعیت که زمستان طولانی ارزهای دیجیتال آغاز شده، مطمئناً معامله‌گران را نگران کرده است. قیمت بیت کوین به حدی سقوط کرده که حتی فروشندگان هم انتظارش را نداشتند.

قیمت ارزهای دیجیتال هر روز کاهش بیشتری می‌یابند و سوالی که ذهن همه را درگیر کرده این است که بازار نزولی کی تمام می‌شود و تا کجا ادامه خواهد داشت؟ پیش‌بینی اینکه بازار نزولی دقیقاً کی به پایان می‌رسد، غیرممکن است، اما با مطالعه روندهای نزولی قبلی و استفاده از برخی شاخص‌های مهم، می‌توان به نشانه‌هایی از زمان پایان این روند نزولی دست پیدا کرد. 

در این مقاله سعی داریم مهم‌ترین معیارهای تشخیص پایان یک روند را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 لینک های مفید: خرید بیت کوین

 

چهار معیار مهم برای بررسی پایان یک روند نزولی:

اعلام پایین‌ترین سطح یک بازار مالی غیرممکن است، اما معامله‌گران می‌توانند از این چهار معیار برای دریافت سیگنال اولیه از نزدیک شدن به پایان یک روند نزولی استفاده کنند.

 

  • روند استخدام و تعدیل نیرو در شرکت‌های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال:

یکی از نشانه‌های مهم برای وقوع زمستان ارزهای دیجیتال، اخراج گسترده کارکنان در اکثر موسسات مربوط به کریپتو است. شرکت‌ها با این اقدام به دنبال کاهش هزینه‌ها برای بقا در شرایط کنونی هستند.

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اخبار زیادی مبنی بر اخراج کارمندان شرکت‌های حاضر در صنعت ارزهای دیجیتال منتشر می‌شد. برخی از شرکت‌های بزرگ این صنعت که در آن زمان دست به چنین اقدامی زدند، مؤسساتی مانند کانسنسیس (ConsenSys) و بیت‌مین (Bitmain) و همچنین صرافی‌هایی مثل هوبی (Huobi) و کوین فلور (Coinfloor) بودند. 

اخراج‌های اخیر در شرکت‌های کریپتویی، از جمله کاهش ۱۹ درصدی تعداد کارکنان کوین بیس (Coinbase) و کاهش ۱۰ درصدی کارکنان جمینای (Gemini) نگران‌کننده است؛ اما با توجه به اینکه بازار نزولی فعلی به‌تازگی آغاز شده، احتمالاً این جریان هنوز به اوج خود نرسیده است. به‌عبارت دیگر، احتمالاً نمی‌توانیم هم‌اکنون به این معیار به‌عنوان مدرکی مبنی بر اینکه بازار نزولی در حال اتمام است، اشاره کنیم. 

 نشانه خوبی از نزدیک شدن به بهار ارزهای دیجیتال زمانی است که شرکت‌ها دوباره شروع به استخدام می‌کنند و پروژه‌های جدید با اعلام بودجه‌های قابل توجه، راه‌اندازی می‌شوند. این‌ها نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد سرمایه‌ها شروع به بازگشت کرده‌اند و بدترین وضعیت بازار نزولی سپری شده است.

 

لینک های مفید: صرافی آنلاین

 

  • بررسی موقعیت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه بیت کوین:

عاملی که چند بار در گذشته توانسته بود پایان دوره نزولی بازار و بالطبع بیت کوین را نشان دهد، این بوده که قیمت بیت کوین ابتدا به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه‌ای (SMA200) خود رسیده و سپس مجدداً به بالای آن صعود کرده است. 

در حال حاضر قیمت بیت کوین با فاصله‌ای زیاد و در زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود در حال رنج زدن است و از نظر این شاخص، بیت کوین مدت زمان زیادی برای بازیابی خود نیاز دارد.

 

 

  • نگاه به موقعیت شاخص قدرت نسبی RSI:

شاخص قدرت نسبی (RSI) یکی از شاخص‌های تکنیکالی است که می‌تواند نشان دهد بازار نزولی چه زمانی به اتمام می‌رسد. 

در بازارهای نزولی قبلی، RSI بیت کوین ابتدا به منطقه اشباع فروش می‌رسید و سپس وقتی که این ارز دیجیتال تا کف قیمتی خود کاهش می‌یافت، RSI به زیر سطح ۱۶ خود سقوط می‌کرد. 

 

نمودار روزانه بیت کوین به تتر به همراه شاخص RSI:

همانطور که مشاهده می‌کنید شاخص قدرت نسبی در قیمت ۱۷۷۰۰ دلار بیت کوین در ناحیه اشباع فروش قرار گرفت و پس از آن با رنج شدن بیت کوین بین اعداد ۱۹ الی ۲۱ هزار دلار، RSI به ناحیه میانی خود بازگشت.

به صورت کلی در تایم فریم روزانه، قرار گرفتن این شاخص در ناحیه زیر ۳۰ و تشکیل واگرایی مثبت روی قیمت، نشانه‌ای قوی برای صعود بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

14

 

  • مقدار بیت‌کوین نگهداری شده در کیف پول تمام صرافی‌ها:

افزایش در این شاخص بیانگر افزایش عرضه و کاهش قیمت بیت‌کوین می‌باشد و کاهش در این شاخص نشانه‌ای صعودی برای بیت‌ کوین می‌باشد. 

میزان بیت کوین نگهداری شده در کیف پول صرافی‌ها، می‌تواند سیگنال معتبری برای تغییر جهت بازار ارزهای دیجیتال به ما منتقل کند.

اگر میزان قابل توجه‌ای بیت کوین به کیف پول صرافی‌ها منتقل شود، به احتمال بالا این انتقال به قصد فروش آن‌ها بوده و سیگنالی مبنی بر ریزش بیت کوین و بالطبع بازار رمز ارزها به ما می‌دهد.

 

لینک های مفید: صرافی رمز ارز فرهاد اکسچنج

 

 معیارهایی دیگر برای بررسی روند بازار ارزهای دیجیتال:

 

ورودی نقدینگی ETF بیت کوین:

صندوق قابل معامله بورس بیت کوین، ارائه شده توسط Purpose، اولین ETF نقدی و اسپات بیت کوین است که برای سرمایه‌گذاران و موسسات خرد در دسترس است. به همین دلیل، پویایی آن و بررسی تحولات این صندوق یک شاخص مهم برای بررسی احساسات بازار است. 

 

 

شاخص موقعیت ماینرها (MPI):

کاهش در این شاخص به معنی جمع آوری بیت کوین و ذخیره آن توسط ماینرها و افزایش در این شاخص به معنی آمدن بیت کوین‌های ماینرها به صرافی و احتمال فروش و ایجاد جو منفی در بازار می‌باشد.

 

 

شروع خرید پله‌ای نهنگ‌های بیت کوین:

 خرید نهنگ‌های بیت کوین می‌تواند سیگنال جانبی‌ خوبی برای صعود بیت کوین باشد. به‌خاطر داشته باشید که این نوع خریدها معمولاً به‌صورت پله‌ای و به قصد بلند مدت انجام می‌شوند.

شاخص پرمیوم کوین بیس:

شاخص پریمیوم کوین بیس نمایان‌گر ورود یا خروج سرمایه‌گذاران آمریکایی در صرافی کوین بیس آمریکا است. در صورت افزایش در این شاخص متوجه این موضوع می‌شویم که تقاضا در آمریکا برای خرید بالا است و این موضوع یک نشانه صعودی برای بازار می‌باشد. 

 

 

یک گزارش کوتاه:

بازار فعلی می‌تواند 8 ماه دیگر نیز ادامه داشته باشد.

در آخرین گزارش Insight، بزرگ‌ترین مدیر دارایی دیجیتال جهان Grayscale Investments، بازار نزولی فعلی را با سایر چرخه‌های بازار در تاریخ کریپتو مقایسه کرد تا پیش‌بینی کند که دوره صعودی بعدی چه زمانی از راه می‌رسد.

در این گزارش تخمین زده شده است که چرخه‌های بازار کریپتو به طور متوسط چهار سال یا تقریباً 1275 روز طول می‌کشند.

گری اسکیل استنباط کرد که اگر چرخه‌های قبلی بازار دوباره تکرار شوند، چرخه بازار فعلی، که در سال 2020 آغاز شد، می‌تواند کمتر از 250 روز (حدود هشت ماه) دیگر طول بکشد.

 

جمع‌بندی:

در این مقاله با چند معیار و شاخص مهم جهت تعیین روند حرکتی بازار ارزهای دیجیتال، آشنا شدیم.

در حالی که پیش‌بینی زمان پایان بازار نزولی غیرممکن است، مطالعه روندهای نزولی قبلی، به ما در تعیین نزدیک‌ترین سناریوی محتمل کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید که هیچکدام از این شاخص‌ها به تنهایی معیار درستی برای تصمیم‌گیری نخواهند بود.

امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده و موفق باشید !

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه