معرفی APIهای فین‌تکی پادیوم

معرفی APIهای فین‌تکی پادیوم
کدخبر : 9952
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

همانطور که می‌دانید در دنیای امروز سرعت پیشرفت و رشد تکنولوژی به شدت بالا رفته است و این روند شامل حال تمامی حوزه‌ها و صنایع مختلف می‌شود؛ از جمله‌ی این صنایع می‌توان به حوزه‌ی کسب‌وکارهای مالی اشاره کرد که در قالب فناوری‌های مالی (فین‌تک) دچار تغییر و تحول شده‌اند.

واضح است که ایران نیز برای عقب نیفتادن از این روند باید هر چه سریع‌تر وارد این رینگ مسابقه می‌شد و با توجه به وجود چالش‌هایی مانند فقدان قوانین کاربردی یا انبوه تحریم‌های اقتصادی مختلف، راه پر و پیچ و خم‌تری را طی می‌کرد. 

فین‌تک و نقش آن در زندگی روزمره

فین‌تک یکی از موضوعاتی است که ممکن به گوش برخی ناآشنا باشد درحالیکه اگر این بحث را کمی باز کنیم، می‌بینیم که همه‌ی ما به نحوی روزانه درگیر استفاده از آن هستیم. fintech اصطلاحی برای توصیف فناوری مالی و بانکی است در حقیقت این اصطلاح برای کارآمد کردن خدمات مالی به کمک تکنولوژی و فناوری بکار می‌رود. شرکت‌های فین‌تکی برای ارائه و انجام خدمات مالی از اینترنت، دستگاه‌های تلفن همراه، نرم‌افزارهای مختلف و یا خدمات ابری استفاده می‌کنند.

یکی از شاخص‌ترین مثال‌ها در حوزه‌ی فین‌تک دستگاه‌های عابر بانک هستند که روزانه افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

فین‌تک این روزها بسیار رشد کرده و توانسته خدمات مختلفی از جمله مدیریت حساب‌ها، سهام تجاری، پرداخت هزینه‌ها و فاکتورها و مدیریت بیمه و… را به کاربرانش ارائه دهد.

 

سخت ولی شدنی! صنعت مالی نیز مجبور به تغییر شد

از حق نگذریم علیرغم مشکلات بزرگ و آسیب‌های جدی که پاندمی ویروس کرونا به کل جامعه وارد کرد،  توانست همانند یک کاتالیزور در روند استفاده کاربران از تکنولوژی‌های مختلف و تغییر و تحول در نظام مالی عمل کند؛ سیستمی که عموما علاقه‌ به سکون داشت و سخت دستخوش تغییر و تحول قرار می‌گرفت. طبق آماری که در سال 2016 میلادی منتشر شد، هر فرد از یک تا سه برنامه مدیریت امور مالی استفاده می‌کند، موضوعی که سبب شده بانک‌ها و موسسات مالی سنتی از فین‌تک به عنوان یک خطر بسیار جدی برای خود یاد کنند.

 

APIهای فین‌تکی از جنس پادیوم

احتمالا تا قبل از بکار بردن مثال عابربانک مفهوم فین‌تک خیلی برایتان ملموس نبود. این یکی از بهترین روش‌ها برای دانستن چیستی یک موضوع است. برای همین قصد داریم تا در ادامه با آوردن مثال‌هایی شفاف و واضح از میزان گستردگی و انعطاف کاربردهای فین‌تک‌، شما را بیش از پیش با این موضوع آشنا کنیم. 

 

API درگاه پرداخت

یکی از عادی‌ترین برخوردهای ما با فین‌تک، استفاده از درگاه پرداخت است. بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین  نیازمند و درگیر دریافت وجه از سوی کاربران و مشتریان هستند و این یک روال عادی محسوب می‌شود. از آنجایی که قلب اقتصاد دیجیتال خدمات «پرداخت آنلاین» است، باید یک زیرساخت جامع و توانمند برای سامان‌دهی به پرداخت‌های کسب‌وکار آنلاین وجود داشته باشد. زیرساخت پرداخت سرزمین هوشمند پاد، یکی از همین زیرساخت‌های قدرتمند است. البته این زیرساخت فراتر از درگاه پرداخت است و خدماتی مانند موارد زیر را هم با داشتن درگاه پرداخت می‌توانید به دست آورید. 

 

 

  1. پرداخت از طریق کیف پول متصل به حساب مجازی کاربر
  2. پرداخت از طریق درگاه (IPG)
  3. پرداخت با پیامک بدون نیاز به اتصال به اینترنت
  4. پرداخت در آینده
  5. پرداخت از طریق دریافت لینک پرداخت بدون نیاز به رجوع به وب‌سایت
  6. تهاتر فاکتورها با کسب‌وکارهای دیگر
  7. پرداخت از طریق POS

 

API برداشت مستقیم (دایرکت دبیت)

 دایرکت دبیت یا همان سرویس برداشت مستقیم، خدمتی بسیار جالب و کاربردی تلقی می‌شود چرا که دیگر نیازی به دخالت مستقیم مشتری برای پرداخت و تمدید اشتراک نیست!

 شما به کمک سرویس برداشت مستقیم یا همان دایرکت دبیت  می‌توانید با کسب اجازه از کاربر هزینه‌ خدمات خودتان را تا سقف مشخصی به صورت خودکار از حساب بانکی کاربر برداشت کنید. با این کار در هزینه‌ها و زمان هر دو سمت (مشتری و سرویس‌دهنده) صرفه‌جویی می‌شود.

 

API استعلام چک

به طور قطع یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌ها api استعلام چک است. شما به کمک این مجموعه سرویس می‌توانید تمامی اطلاعات اولیه مانند شماره شبا، شماره کارت و شماره حساب را بدست بیاورید و همچنین تمامی چک‌هایی را که توسط شما به سایرین واگذار شده، یا از سایرین دریافت کرده‌اید را استعلام کنید. لازم به ذکر است که این سرویس تنها برای مشتریان بانک پاسارگاد و چک‌هایی که مبدا یا مقصد آنها بانک پاسارگاد باشد، فعال است.

شما می‌توانید برای دریافت این خدمت طبق ماهیت حساب بانکی خود ، یکی از دو فرم حقیقی و یا حقوقی زیر را دانلود و بعد از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، آن را به یکی از شعبه بانک پاسارگاد تحویل دهید.

 

پادیوم؛ فانوس همواره روشن

 

پادیوم تلاش کرده است تا در یک بستر شفاف و رقابتی تمامی سرویس‌های API را با هزینه‌ای بسیار کم در اختیار مشتریانش بگذارد و به آن‌ها امکان مقایسه خدمات تامین‌کنندگان مختلف را از نظر قیمت، عملکرد و... را بدهد. اغلب خدمات بانکی قابل ارائه در پادیوم از جمله سرویس‌های ویژه حساب دیجیتال، رایگان هستند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی چگونگی خرید API سری به وب‌سایت پادیوم بزنید و با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

راه‌های ارتباطی ما:

تلفن: ۰۲۱-۸۹۵۱۸۹۸۹

پست الکترونیک: info@podium.ir

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه