رئیس انجمن بازرگانی ایران و کانادا:

ایران و کانادا ظرفیت تجاری بالایی دارند/خود تحریمی مانع اصلی تجارت با کانادا

ایران و کانادا ظرفیت تجاری بالایی دارند/خود تحریمی مانع اصلی تجارت با کانادا
کدخبر : 9683
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

دو کشور ایران و کانادا از دهه ها پیش در حوزه تجارت با یکدیگر در ارتباط بودند و مسائل حاشیه ای نباید مانع تجارت میان تاجران دو کشور شود.

رئیس انجمن بازرگانی ایران و کانادا معتقد است که آنچه سبب جلوگیری از تجارت میان دو کشور ایران و کانادا می شود،نه موانع بیرونی بلکه عدم درک مناسب از ظرفیت های تجاری و امکان توسعه مناسبات اقتصادی میان ایران و کانادا است.

به گزارش روابط عمومی انجمن بازرگانی ایران و کانادا،محمد وحیدی راد در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب تجارت با کانادا که به رشته تالیف در آورده است گفت: فعالیت های تشکلی در بخش خصوصی باعث تسهیل گری در تجارت می شود و بخش خصوصی از بندهای بروکراسی فارغ است اما تجارت نیازمند یک درک جمعی از منافع ملی است و هر دلار ارز آوری می تواند به اقتصاد پایه کشور کمک کند و همه باید شرایط را برای این امر فراهم کنیم.

رئیس انجمن بازرگانی ایران و کانادا با اشاره به ظرفیت های قابل توجه اقتصادی در کانادا گفت: در ایالت های مختلف کانادا ظرفیت اقتصادی متشرک در حوزه های خدمات ساختمانی،محصولات صنایع پتروشیمی،ماشین آلات راه سازی و صنایع سنگین و محصول شرکت های دانش بنیان فراهم است.

وحیدی راد افزود: در کانادا اغلب کالاها وارداتی است و کشورهای مختلف با شناخت ظرفیت های صادرات به این کشور محصول صادر می کنند و ایران هم می تواند سهم قابل توجهی در این صادرات داشته باشد.

وی با اشاره به تصور غلط از فاصله زیاد با کانادا گفت:بعد مسافت گرچه در حمل و نقل بین المللی و هزینه تمام شده صادرات اهمیت دارد،اما این موضوع مانع جدی نیست چرا که به عنوان مثال روزانه میلیون ها تن محصول از چنین به نقاط مختلف جهان صادر می شود.

5

وی در بخشی دیگر با اشاره به فعالیت های انجمن بازرگانی ایران و کانادا گفت: این نهاد بخش خصوصی از جمله مجموعه هایی است که به صورت عملیاتی فعالیت می کند و زمینه تجارت در حوزه های گوناگون با کانادا را فراهم کرده و در عمر 8 ساله از تاسیس این نهاد هم تا به حال پروژه های بزرگی را اجرایی کرده  است.

وحیدی راد افزود: انجمن بازرگانی ایران و کانادا مورد تایید وزارت امور خارجه ایران و کاناداست و عضو اتاق بازرگانی بین المللی و دیگر نهادهای استاندارد اقتصادی و تجاری جهانی است.

انجمن بازرگانی ایران و  کانادا                  محمد وحیدی راد

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه