قبل از خرید بلوک سبک با انواع آن آشنا شوید.

قبل از خرید بلوک سبک با انواع آن آشنا شوید.
کدخبر : 9645
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

به طور معمول، بلوک های بتنی سبک می توانند برای یکپارچگی ساختاری یک پروژه ضروری باشند. بنابراین، انتخاب صحیح آن ها بسیار مهم است. اگر نمی توانید محصول مورد نیاز خود را پیدا کنید یا مطمئن نیستید که از کدام محصول را بایستی استفاده کنید، قبل از خرید بلوک سبک ، با انواع آن آشنا شوید و برای دریافت راهنمایی های جامع تر، با کارشناسان قطعات سیمانی پارسیان در ارتباط باشید و قیمت انواع بلوک سبک را دریافت نمایید.

بلوک سبک چیست؟

بلوک های بتنی سبک وزن برای توسعه های تجاری و اوقات فراغت ایده آل هستند، سطحی یکنواخت برای رنگ و سایر پرداخت ها، با مقاومت عالی در برابر نفوذپذیری هوا را فراهم می کنند. بلوک های سبک، دارای عملکرد سطح بالایی در باربری و سایر کاربردهای سازه ای هستند. آنها با سنگدانه های سبک برای بلوک های بتنی سبک تر و قابل کنترل تر تولید می شوند.

بلوک های بتنی سبک را می توان در کاربردهای خارجی و همچنین در طیف وسیعی از کاربردهای داخلی استفاده کرد. امروزه آنها در حجم بیشتری تولید می شوند.

این بلوک ها، هم در دیوارهای داخلی و هم در دیوارهای خارجی که بارگذاری کمی محدودتر است، مورد استفاده قرار می گیرند و یا به عنوان بلوک های پرکننده در کف تیر و بلوک استفاده می شوند. مزیت اصلی بلوک های سبک نسبت به بلوک های متراکم، ترکیبی از خواص عایق بالاتر و وزن واحد بلوک سبک تر است.

این نوع از بلوک ها، صرفه جویی در زمان و هزینه مواد را ارائه می کنند که از طریق جابجایی آسان تر نسبت به واحدهای بزرگتر یا نوع بلوک های متفاوت با ابعاد مشابه امکان پذیر می نمایند. بلوک های بتنی سبک از سیمان و مخلوطی از انواع سنگدانه های منبسط شده طبیعی یا مصنوعی مانند سرباره کوره بلند دانه بندی یا فوم شده، خاک رس یا شیل منبسط شده، خاکستر کف کوره (FBA)، خاکستر سوختی پودر شده (PFA) تولید می شوند.

این در حالی است که چگالی سنگدانه مورد استفاده به طور کلی با استحکام بلوک متناسب است، به عنوان مثال، سنگدانه های فوق سبک مانند خاک رس منبسط شده و سنگ پا که برای عملکرد حرارتی عالی استفاده می شوند، دارای مقاومت فشاری نسبتاً پایینی هستند. توصیه می شود قبل از خرید بلوک سبک، با انواع آن آشنا شوید.

7

انواع بلوک سبک

بلوک سنگین ممکن است کمی قوی تر از بلوک سبک باشد، اما مشخصات استاندارد نیاز است که هر دو نوع بلوک دارای حداقل مقاومت یکسان باشند. این نوع از بلوک ها را می توان در هر نوع ساخت و ساز استفاده کرد. اما بلوک های سبک وزن، در برابر آتش و صدا مقاوم تر هستند و قابلیت عایق بیشتری را ارائه می دهند.

از آنجایی که آنها سبک ‌تر هستند، کارکردن با آنها نیز آسان‌تر است، به این معنی که کارگران ساختمانی می‌توانند تعداد بیشتری از آنها را در یک روز کار بگذارند. با این حال، از آنجایی که بلوک های سبک وزن، متخلخل تر از بلوک های سنگین هستند، ممکن است در برابر نفوذ آب و آسیب یخ زدگی و ذوب شدن حساس تر باشند.

بلوک لیکا و موارد استفاده

بلوک لیکا LECA به مفهوم سنگدانه سفالی منبسط شده سبک وزن است که با استفاده از خاک رس با دمای بالا در کوره دوار در دمای 1200 تا 1500 درجه سانتی گراد تولید می شود. ضمن آنکه LECA وزن بسیار سبکی دارد.

پوسته متراکم بیرونی و ساختار داخلی متخلخل آن، خواص عایق برجسته ای را ارائه می دهد. بلوک LECA، یک مصالح ساختمانی پایدار است که در برابر خوردگی توسط اسید بی اثر است، از نظر شیمیایی خنثی بوده،  توسط قارچ ها مورد حمله قرار نمی گیرد و غیر جاذب و مقاوم در برابر سرما است.

LECA می تواند به طور گسترده برای مواردی همچون ایجاد عایق در سازه، پر کردن فله، پانل پیش ساخته، اجرا در نما و به عنوان بلوک های ساختمانی و جهت مقاوم سازی بیشتر، مورد استفاده قرار گیرد.

بلوک ماسه ای و موارد استفاده

بلوک ماسه ای، از دیگر انواع بلوک های ساختمانی هستند که برای ایجاد سازه هایی که نیاز به زمان کمتری برای ساخت دارند، کاربرد دارند. این نوع از بلوک ها، نیازی به استفاده از مواد خام در موقعیت سازه نداشته و در کمترین زمان مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از بلوک سبک وزن، از سیمان، ماسه و آب تشکیل شده و کاربرد فراوانی در برنامه های ساخت و ساز دارند.

8

بلوک سه جداره و موارد استفاده

از انواع دیگر بلوک سبک ساختمانی، بلوک سبک سه جداره می باشد که جداره سوم این نوع از بلوک، در میان جداره های داخلی و خارجی واقع شده که می تواند در ایجاد کاربری بیشتر آن، موثر باشد. هنگامی که قرار است دیواره های پیرامون سازه، از بلوک سبک استفاده شود، این بلوک های سه جداره ترجیح داده می شوند.

این بدان دلیل است که دارای قابلیت عایق حرارتی و صوتی بالاتری بوده و در ایجاد فضاهای داخلی سازه ها، نقش موثری را ایفا می کنند. ضمن آن که به دلیل مقاومت بالا و دوام بیشتر، در زمان اجرای عملیات هایی همچون شیارزنی، سوراخ کاری، کنده کاری و دیگر موارد مربوط به ساخت و ساز، تنش کمتری را دریافت کرده و ماندگاری بالاتری را به خود اختصاص می دهند. می توانید برای آنکه اطلاعات کامل تری در این خصوص داشته باشید، با کارشناسان قطعات سیمانی پارسیان در ارتباط باشید و قبل از خرید بلوک سبک، با انواع آن آشنا شوید. در این مرکز عرضه بلوک های سیمانی، می توانید بهترین قیمت را دریافت نمایید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه