فناوری­ های جدید در دوربین­های مداربسته هایک ویژن

فناوری­ های جدید در دوربین­های مداربسته هایک ویژن
کدخبر : 9313
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

چکیده : هایک ویژن یک شرکت فعال در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی در چین است. شروع به ­کار این شرکت از سال 2001 بود و در طی 15سال اخیر بخش بزرگی از بازار تجهیزات حفاظتی و امنیتی دنیا را از آن خود کرده است. بر اساس بیانیه های ماموریت منتشر شده توسط خود شرکت هایک ویژن، عنوان می شود که مهم­ترین هدف این شرکت افزایش کیفیت محصولات خود با قیمتی مناسب می­باشد.

هایک ویژن یک شرکت فعال در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی در چین است. شروع به ­کار این شرکت از سال 2001 بود و در طی 15سال اخیر بخش بزرگی از بازار تجهیزات حفاظتی و امنیتی دنیا را از آن خود کرده است. بر اساس بیانیه های ماموریت منتشر شده توسط خود شرکت هایک ویژن، عنوان می شود که مهم­ترین هدف این شرکت افزایش کیفیت محصولات خود با قیمتی مناسب می­باشد. در چند سال گذشته این شرکت تلاش کرده است در بازارهای مربوط به سیستم­های حفاظتی مانند تجهیزات کنترل تردد، حفاظت مستقیم، اعلام حریق و غیره، فعالیت­های خود را بیش از پیش گسترش دهد. تمرکز شرکت هایک ویژن برروی ایجاد یک همکاری بزرگ و نزدیک با شرکاء، نصابان و توزیع ­کننده­گان در زمینه­ تکنولوژی می­باشد.

لازم به ذکر است که شرکت هایک ویژن توانسته است در ایران هم در بخش پروژه ­های کوچک مانند منازل، واحدهای کوچک اداری و دفتری و هم در پروژه­ های بزرگ مانند واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ، پالایشگاه­هاو ... به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد. دلیل موفقیت دراین مورد را می­توان  ارائه­ محصولات مطابق با نیاز کاربر در طیف­های مختلف با قیمت مناسب دانست.

تکنولوژی های بکار رفته در دوربین های هایک ویژن

 

 پس از شرح مختصری در مورد شرکت هایک­ ویژن اکنون بپرادزیم به تکنولوژهای جدید به­کاررفته در دوربین­های مداربسته این شرکت. شرکت هایک ویژن یک سری دوربین­های تحت شبکه Deep in view را به بازار عرضه کرده­است که تصاویر جدیدتری با رزولوشن و دقت وکیفیت بسیار بالا ارائه می­کند. در سری Deep in view الگوریتمی بکاررفته است که در مقایسه با نوع قدیمی خود دارای عمق بیشتری در عملکرد می­باشد و می­توانداز توانائی یادگیری با هوش مصنوعی استتفاده کند و تجزیه وتحلیل محتوای ویدیوئی را به­طور شگفت­آوری بهبود بخشد. مهم­ترین نکته در مورد این دوربین­های جدید قابلیت هوشمندی شامل شناسائی و تشخیض چهره، تجزیه و تحلیل تصاویر ویدیوئی و شمارش سوژه­ها و افراد است.

ازدیگر محصولات رونمائی شده توسط این شرکت با آخرین تکنولوژی روز، محصولات آنالوگ HD می­باشد که شامل DVR های توربو­­Acusense و دوربین­های مداربسته Color vu می­باشد.این سیستم­ها در تمام طول شبانه روزتوانائی ارائه تصاویر رنگی با وضوح بالا را دارند که این قابلیت در محصولات قدیمی­تر وجود نداشت. این­گونه برای نخستین بار در تاریخ محصولات Turbo HD با استفاده از تکنولوژی Deep learning  سیستم نظارتی با توانائی و قابلیت بالا و بسیار پیشرفته به بازار ارائه شده­است.

نکته: در حال حاضر دو برند بسیار معتبر در بازار ایران عرضه کننده بیش از 80 درصد دوربین های مدار بسته خریداری شده هستند. یکی برند هایک ویژن و دیگری داهوا برای مقایسه این دو برند می توانید این مطلب را با عنوان مقایسه دوربین هایک ویژن و داهوا مطالعه کنید. 

 

DVR-های Acusense

DVR-های Acusense که بر اساس الگوریتم Deep learning طراحی شده اند منجر به عملکرد بسیار دقیق­تر و جزئی­تر سیستم تجزیه، تحلیل و پردازش تصاویرهایک ویژن می­شود. این تکنولوژی هایک ویژن دارای سه ویژگی جستجوی سریع سوژه در تصاویر، سیستم ردیابی سوژه و فیلتر کردن آلار­ام­ های کاذب ایجاد شده می­باشد. این نوع دوربین دارای قابلیت تشخیص جزئیات و شکل بدن افراد و وسایل نقلیه از سایر سوژه­ها و اشیاء هستند و قادر خواهند بود تا صداها و آلارم­های کاذب ایجاد شده توسط اشیاء دیگر را به راحتی حذف کنند. با وجود این تکنوژی دستیابی به هدف هم کار آسانی خواهد بود به دلیل این که این سیستم توانائی تجزیه و تحلیل تصاویر و جمع­آوری آن­ها برای استخراج تصاویر افراد و وسایل نقلیه را در خود دارد تا کاربر با سرعت بیشتری بتواند هدف مورد نظر خود را شناسائی کند. این دوربین­ها به چراغ بالائی و زنگ هشدار صوتی مجهز می­باشند و از طریق ویژگی  Powerd by  dark fighter فناوری نور کم، تصاویر را بسیار با کیفیت ارائه می­دهد. با ترکیب این دو ویژگی با تصاویر با وضوح بالا ، این فناوری می­تواند ویدیوهائی با سطح بالائی از کیفیت را در صورت بروز هرگونه مشکلی در مکان و محل مورد نظر برای کاربر فراهم نماید.

دوربین­های color vu

با وجود این­که در سال­های اخیر دوربین­های مداربسته با سیستم­های بسیارپیشرفته و تکنولوژی­های جدید وارد بازار شده است توجه به مساله­ی امنیت  امروزه ایجاب می­­کند، نیاز به دوربین­هائی با قابلیت دید در شب با وضوح بالا و ضبط تصاویر رنگی بیشتر احساس شود. دوربین­های Color vu با دارا بودن این ویژگی­ها بدین منظور طراحی شده­اند تا برنامه­های نظارتی دقیق­تر پیش بروند. کابرد این نوع دوربین ها همانند چشم­ها خواهد بود در کنار دوربین­های Acusense که عملکردی شبیه مغز دارند. دردوربین­های مدار بسته­ی هایک ویژن با تکنولوژی Color vu با استفاده از برداشت رنگ شب قابلیت  ضبط تصاویر به طور چشم­گیری افزایش یافته است. با وجود این قابلیت در این نوع دوربین­ها تصاویر خروجی واضح ، شفاف و رنگی می­باشد. این عملکرد براساس ترکیب دو فناوری سخت افزاری انجام می­پذیرد 1.سنسورهایی با حساسیت بالا 2. لنزهای پیشرفته. لنزهای به­کاررفته  در این دوربین­ها F1.0 با دیافرگم پیشرفته و بزرگترتصاویر واضح­تر و روشن­تر ارائه می­کند وویژگی دیگر این لنز ضدتابش بودن آن­هاست که تصاویری با وضوح بالا را در مکان­های بسیار تاریک نشان می­دهد.حساسیت بالای این دوربین­های مداربسته آن­ها را قادرمی­سازد تا در تمام طول شبانه روزتصاویری با کیفیت و وضوح بالا را در هرزمان ارائه کند و هم­چنین این لنزها ویژگی پوشش ضدانعکاس گسترده(BBAR) با پراکندگی بسیارکم دارند که فلاش­های نوری را کم و به تنظیم وضوح درجه اشباع تصاویرکمک می­کند.

5

تکنولوژی­های POE و POCدردوربین­ های مداربسته هایک ویژن

 

1-POE یا انتقال برق ازطرق کابل شبکه( Power over Ethernet)

2-POC انتقال برق ازطریق کابل کواکسیکال( Power over coaxical)

 

در کنار ارسال داده­ها دوربین­­های مداربسته هایک­ویژن به برق نیازدارند.همانطور که می­دانیم داشتن یک سیتم برق­رسانی درست و اصولی برای دستگاه­ها و سیستم­های جدید امنیتی یکی ازدلایل عمربیستر و باکیفیت­تر  آن­ها می­باشد. همانطور که می­دانیم روش­های برق­رسانی سنتی بسیار سخت و هزینه­برداراست. داشتن یک سیستم قابل اعتماد باامنیت بالا در سیستم­های جدید باعث می­شود خدمات رسانی پس ازفروش و همچنین سرعت نصب و راه­اندازی آن­را بیشتر کند. دوربین­های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه­ هایک ویژن در نحوه­ی تغذیه تفاوت چشم گیری باهم دارند. تغذیه دوربین­ تحت شبکه هایک ­ویژن براساس فناوری poe انجام می­گیرد یعنی تأمین برق این نوع دوربین­ها از طریق سوئیچ وصل شده به دوربین با قابلیت  poe به جای آدابتورانجام می­گیرد. در دوربین های مداربسته توربو اچ دیTurboHD هایک ویژن مدل آنالوگ، تامین برق توسط کابل های کواکسیال انجام می­شود. این روش درسال2016 ابداع شد و شرکت هایک ویژن جزء اولین شرکت­های سرمایه­گذار روی این پروژه بود.

این دونوع تکنولوژی(poe ,poc) برای ما این امکان را فراهم می­کند تا بدون استفاده از یک کابل اضافی برای تأمین برق دوربین­ها، بتوانیم به راحتی آن­ها را مدیریت واز هزینه­های اضافی احتمالی جلوگیری کنیم. این دو تکنولوژی ابزارهائی هستند که تولیدکنندگان دوربین­های مداربسته با بکاربردن آن­ها در تولیدات خود سعی دارند تا نصب و راه­اندازی و نگهداری از آن­هارا آسانتر کنند، همانطور که شرکت هایک ویژن با بکارگیری این دونوع تکنولوژی در دوربین­های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه خود برای انتقال برق به دنبال این اهداف بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه