تفاوت قفسه بندی و قفسه بندی راک چیست؟

تفاوت قفسه بندی و قفسه بندی راک چیست؟
کدخبر : 9311
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

هر کسب ‌و کاری که نیاز به ذخیره‌سازی موجودی دارد، به دنبال یافتن یک راه حل با ارزش می باشد. شما می بایستی حداکثر استفاده را از فضای در دسترس خود داشته باشید و باید تا آنجا که می تواند محصول را در خود جای دهد. مالکان و مدیران شرکت‌های بزرگ ‌تر اغلب در ساختارهای ذخیره‌سازی سفارشی برای مناطق نگهداری سهام خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و قصد دارند به صورت سازمان ‌یافته و با بهره‌ وری بالا عمل کنند.

هنگامی که به دنبال روشی مناسب برای نگهداری کالاهای خود هستید، دو گزینه دارید: قفسه بندی معمولی یا قفسه بندی راک. در نگاه اول، ممکن است تفاوت زیادی بین این دو گزینه مشاهده نکنید. با این حال، اگر سیستمی را انتخاب کنید که به اندازه کافی اهداف شما را برآورده نمی کند، ممکن است در نهایت پتانسیل تیم خود را برای کارایی محدود کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا راهنمای درک تفاوت قفسه و قفسه است.

قفسه بندی صنعتی چیست؟

همه می دانند قفسه چیست. ما به داخل و خارج قفسه‌های کابینت دست می‌زنیم و مدام از آن‌ها کتاب یا اقلام دیگر می‌گیریم، پس چه چیزی هر نوع قفسه‌بندی را صنعتی می‌کند؟ پاسخ مواد و استحکام است. قفسه بندی صنعتی به منظور نگهداری اقلام در فروشگاه یا انبار ساخته شده است، بنابراین باید در برابر استفاده های سنگین و طیف گسترده ای از اقلام که ممکن است بیشتر از رمان معمولی باشد یا نباشد، مقاومت کند.

قفسه‌های صنعتی برای نگهداری اقلامی هستند که افراد می‌توانند از آن بالا بروند و با دستان خود بگیرند، نه اینکه کارتن‌ها یا جعبه‌های کالاهایی که کارگران می‌توانند به صورت فله جابجا شوند. قفسه بندی اغلب با گزینه های لوازم جانبی برای هر برنامه خاص ارائه می شود. برای مطابقت با نیازهای خود، می توانید ویژگی هایی مانند کشو، سطل یا جداکننده را به راحتی اضافه کنید. چهار نوع قفسه بندی صنعتی و تجاری باید در نظر گرفته شود که هر کدام دارای مزایا و معایب بالقوه منحصر به فردی هستند.

1. قفسه های فولادی

2. قفسه بندی سیمی

3. قفسه پرچ

4. قفسه بندی پهن

 

قفسه بندی راک پالت چیست؟

اگر شما یک انبار یا تجارتی دارید که محصولات را روی پالت دریافت می کند، منطقی است که یک سیستم ذخیره سازی تخصصی داشته باشید که بتواند آنها را مدیریت کند. به هر حال، اگر قفسه انبار با فرمت تحویل شما مطابقت نداشته باشد، برای چیست؟ قفسه های انبار یک بخش ضروری برای مرتب نگه داشتن پالت ها و در دسترس نگه داشتن آنها در مواقعی است که به آنها نیاز دارید. چند نوع اصلی قفسه بندی پالت وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1. قفسه انتخابی

رایج ترین نوع قفسه که از دو قاب عمودی با تیرهای قفسه در بین آنها تشکیل شده است. تقریباً هر انباری احتمالاً حداقل چند قفسه انتخابی دارد. این نوع قفسه پالت به کارگران این امکان را می دهد که یک پالت را در عمق قرار دهند. شرکت‌هایی که از این محلول ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند، معمولاً قفسه‌ها را روی دیوار قرار می‌دهند یا آنها را پشت سر هم می‌چینند.

این قفسه "انتخابی" است زیرا هر پالت در سیستم بدون نیاز به جابجایی چیز دیگری از سر راه قابل دسترسی است. این یک راه حل عالی برای راحتی است، اما اگر نیاز به نگهداری پالت های با چگالی بالا دارید، ایده آل نیست.

این قفسه ها یا پیچ و مهره هستند یا به هم جوش داده می شوند. جوشکاری توسط سازنده روش مونتاژ ترجیحی است، زیرا مسئولیت را کاهش می دهد و راه حل بادوام تری ارائه می دهد. انبارها تقریباً در هر محیطی با هر اندازه و وزن محصول می توانند از قفسه های انتخابی استفاده کنند. اگر گردش مالی کم همراه با تمایز زیاد بین محصولات دارید، قفسه های انتخابی گزینه خوبی هستند.

مزایای قفسه بندی انتخابی

  • اقتصادی ترین گزینه
  • پیکربندی مجدد آسان
  • بدون نیاز به بالابرهای تخصصی

2

2. قفسه دو عمقی

این نوع قفسه بندی شامل دو ردیف قفسه های انتخابی است که پشت سر هم قرار می گیرند. انبارها معمولاً از این پیکربندی برای قرار دادن دو پالت با محصول مشابه در یک شکاف استفاده می کنند که هر دو قفسه را در بر می گیرد. کارمندان به آسانسوری نیاز دارند که دارای ضمیمه ای برای جابجایی در عمق دوگانه باشد، یا یک دستگاه آسانسور با دسترسی عمیق برای بازیابی پالت ها از قفسه پشتی.

اگرچه قفسه‌بندی دو عمق از نظر فنی یکی از پیکربندی‌های قفسه‌بندی انتخابی است، اما نوعی ذخیره‌سازی با چگالی بالا است. هرچه چگالی قفسه شما بیشتر باشد، بهتر می توانید فضای انبار خود را بهینه کنید. شما می توانید پالت های بیشتری را در هر فوت مکعب ذخیره کنید، اما این سیستم نسبت به قفسه های انتخابی استاندارد انعطاف پذیری کمتری دارد. اگر به اندازه کافی از همان محصول برای پر کردن شکاف های جلو و عقب یک قفسه دو عمقی ندارید، نمی خواهید از این سیستم ذخیره سازی استفاده کنید.

  • مزایای قفسه بندی دو عمقی
  • کمترین هزینه برای هر موقعیت پالت در میان گزینه های قفسه بندی با چگالی بالا
  • استفاده بیشتر از فضای موجود
  • دسترسی آسان تر نسبت به سایر گزینه های با تراکم بالا

 

3. پوش بک

این سیستم پیچیده تر است و دارای قطعات متحرک بیشتری نسبت به سایر اشکال ذخیره سازی قفسه بندی است. این شامل پیشروی گاری هایی است که درون یکدیگر لانه می کنند و روی ریل به جلو و عقب حرکت می کنند. هنگامی که یک کارگر یک پالت جدید برای سپرده گذاری داشته باشد، پالت های فعلی را به عقب هل داده و پالت جدید را در موقعیت بعدی بارگذاری می کند. وقتی زمان بازیابی پالت فرا می رسد، پالت پشت آن به جلو حرکت می کند تا برای استخراج آماده شود.

اگر SKUهای مختلف زیادی دارید و برای کارکرد موثر به تعداد زیادی پیک فیس نیاز دارید، قفسه‌های فشار بک عالی هستند. اگر ذخیره سازی انبوه انجام می دهید و بسیاری از محصولات خود را در گروه های پنج پالت یا بیشتر ذخیره می کنید، این یک سیستم ذخیره سازی عالی است.

 

مزایای پوش بک

  • چگالی ذخیره سازی مشابه قفسه های درایو را ارائه می دهد، اما با انتخاب بهتر
  • می تواند زمان برداشت را کاهش دهد
  • تخلیه و بارگیری سریعتر از قفسه بندی درایو و درایو است

 

4. فلو رک

قفسه‌بندی جریان پالت یا جریان گرانشی بهترین راه‌حل برای سیستم‌های ذخیره‌سازی اولین ورودی و خروجی است. این قفسه از چرخ‌ها یا غلتک‌هایی استفاده می‌کند که پالت‌ها را در یک شیب به پایین می‌برند و به کارگران این امکان را می‌دهند که وقتی در انتهای دیگر سیستم توقف می‌کنند، آن‌ها را بلند کنند.

قفسه جریان به شما امکان می دهد بارها را پشت سر هم ذخیره کنید و نیاز به راهروها را از بین ببرید. یکی از مزایای این کار این است که شما همیشه به لیفتراک نیاز ندارید، بنابراین می توانید تجهیزات را برای انجام کارهای دیگری آزاد کنید. یکی دیگر از مزایای قفسه جریان این است که بر اساس گرانش عمل می کند و در نتیجه هزینه های انرژی را کاهش می دهد.

مزایای قفسه بندی جریان پالت

  • نیاز به راهروها را از بین می برد و آنها را با خطوط جایگزین می کند
  • می تواند تا آنجا که نیاز دارید به عمق برود
  • ایده آل برای انبارهایی با توان عملیاتی بالا

3

تفاوت بین قفسه بندی معمولی و قفسه بندی راک

تفاوت اصلی بین قفسه بندی معمولی و قفسه راک در این است که قفسه بندی شامل قرار دادن محصولات در سیستم و بازیابی آنها با دست است. با قفسه بندی راک، کارمندان انبار ذخیره سازی و بازیابی را با تجهیزاتی مانند لیفتراک انجام می دهند.

قفسه بندی معمولاً در واحدهای کوچکتر از قفسه عرضه می شود، زیرا اقلامی را ذخیره می کند که به اندازه کافی سبک هستند تا افراد بتوانند آنها را با دست حمل کنند. اندازه بزرگ قفسه بندی راک تا حدی به این دلیل است که معمولاً بهتر است از آن در فضاهای انبار بزرگ استفاده شود تا اتاق های کوچکتر در یک ساختمان. قفسه بندی همچنین به طور کلی ضعیف تر از قفسه بندی راک است، زیرا در برابر آسیب ضربه مقاومت زیادی نخواهد داشت.

این امکان برای یک کسب و کار کوچکتر وجود دارد که به طور انحصاری از قفسه بندی استفاده کند. با این حال، کسب‌وکارهایی که دارای اجزای انبار هستند، تقریباً همیشه به ترکیبی از قفسه‌بندی و قفسه‌بندی راک نیاز دارند تا به‌طور مؤثر ذخیره‌سازی را مدیریت کنند.

تولید و مجری انواع قفسه بندی و قفسه فروشگاهی

شرکت تک قفسه با 20 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع قفسه های فلزی از جمله قفسه فروشگاهی، قفسه انباری، قفسه راک، قفسه هایپری با بسیاری از کمپانی های معتبر و معروف ایرانی همکاری داشته و در تمام این سال ها سعی کرده ایم با بکارگیری همزمان نوآوری و کیفیت بهترین محصولات را برای شما مشتریان عزیز تولید کنیم. برای خرید انواع قفسه های انبار، خرید قفسه فروشگاهی، قفسه های پیش ساخته می توانید به سایت تک قفسه مراجعه نموده و از مشاورین ما جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت قفسه های فروشگاهی، استعلام قیمت قفسه راک کمک بگیرید.

 تک قفسه با داشتن نیروهای مجرب و کارآزموده یکی از معتبر ترین مراکز ارائه خدمات قفسه بندی ، قفسه فروشگاهی ، قفسه بندی انباری ، قفسه بندی سوپرمارکتی ، قفسه بندی درایوین راک ، قفسه بندی کانتی لور ، قفسه بندی مزنین ، قفسه بندی سرد خانه ای ، قفسه بندی پیچ و مهره ای ، قفسه بندی بازویی ، قفسه بندی صنعتی ، قفسه بندی دیواری ، قفسه فروشگاهی وسط فروشگاهی ، قفسه فروشگاهی یک طرفه ، قفسه فروشگاهی دو طرفه ، قفسه فروشگاهی گرد ، قفسه فروشگاهی سفارشی ، قفسه بندی انباری نیم طبقه صنعتی ، قفسه بندی بندی هایپرمارکتی و… در ایران میباشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه