ماجرای جابجایی زائران ایرانی با آمبولانس و بالگردهای عربستانی چه بود؟

  ماجرای جابجایی زائران ایرانی با آمبولانس و بالگردهای عربستانی چه بود؟
کدخبر : 9211
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

                                       

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امسال برای نخستین بار بهره گیری از خدمات جابجایی بیماران ایرانی به مدینه و جده برای بازگشت به کشورمان با استفاده از آمبولانس‌ها و بالگردهای کشور عربستان به صورت رایگان و دوستانه انجام شد.

 پیرحسین کولیوند،رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و در صورت از سرگیری سفرهای عمره مفرده بیمارستان‌های جمعیت هلال احمر در کشور عربستان برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: به دلیل دیدار و رایزنی با رئیس هلال احمر عربستان در حاشیه اجلاس سراسری ژنو، در حج تمتع امسال اتفاقات و اقدامات بسیار سازنده و مثبتی با مسئولان بهداشت و درمان کشور عربستان داشتیم که حاصل آن ارائه خدمات مطلوب تر به زائرین خانه خداست.

رئیس جمعیت هلال احمر ابراز کرد:امسال برای نخستین بار پس از دیدار و گفت‌وگو با  جلال ادریسی، رئیس هلال احمر عربستان در منا، بهره گیری از خدمات جابجایی بیماران ایرانی به مدینه و جده برای بازگشت به کشورمان با استفاده از آمبولانس‌ها و بالگرد های کشور عربستان به صورت رایگان و دوستانه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه به گفته مسئولان سعودی، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از بهترین و کارآمدترین تیم های پزشکی و درمانی و همچنین تجهیزات روز در پوشش امدادی-درمانی حج استفاده کرده است، لیکن امسال با تعاملات اثربخش، نیاز به هرگونه تجهیزات و امکانات بیشتر با همکاری دوستانه و صمیمانه کشور عربستان مرتفع شد.

کولیوند با تشریح ابعاد و گستره فعالیت‌های شبانه روزی ایام تشریق در موسم حج ابراهیمی، گفت:امسال همچنین اختصاص مکان‌های مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در جهت شرایط بهتر و رفاه حال زائران ایرانی از دیگر اقداماتی بود که با همکاری و تعامل مشترک با مسئولان بهداشت و درمان کشور عربستان صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید آمادگی کامل تیم‌های درمانی کشورمان در حج امسال، تصریح کرد: تمامی زائران بیت الله الحرام اعمال خود را بدون هیچ مشکلی به جای آورده و از پنجشنبه هفته جاری بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به کشور باز می‌گردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه