آیا ژل رویال چاق کننده است؟ بررسی کامل

آیا ژل رویال چاق کننده است؟ بررسی کامل
کدخبر : 9062
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

چکیده : علاوه بر تأثیراتی که ژل رویال بر زیبایی و سلامت پوست می گذارد، برای افزایش قد، از بین بردن چربی های اضافه و یا درمان بیماری هایی مانند دیابت و سرطان مفید است. ممکن است برخی افراد ادعا کنند که پس از مصرف مکمل ‌های ژل رویال افزایش وزن داشته اند؛ اما تاکنون چنین مواردی تأیید نشده است، اما خود ژل رویال برای درمان چاقی و کاهش وزن بسیار مؤثر بوده است.

 

آیا ژل رویال چاق کننده است؟همان طور که افزایش وزن و چاقی یکی از مشکلات عمده در زمان ما است، لاغری و کمبود وزن نیز در بسیاری از افراد را دچار مشکل کرده است. افرادی که از کمبود وزن رنج می برند، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و دچار مشکلات زیادی هستند. این افراد غالباً نمی توانند روابط اجتماعی مناسبی داشته باشند.

چرا که همیشه به خاطر ظاهر و اندام لاغر خود مورد توجه قرار می ‌گیرند و یا مرتب ناچار هستند به سؤالاتی درباره دلیل لاغری خود پاسخ بدهند. به همین جهت به فکر استفاده از مکمل ها و دارو هایی می ‌افتند که در درمان لاغری مؤثر هستند. این گونه افراد معمولاً می پرسند که آیا ژل رویال چاق کننده است؟ و می توان با مصرف مکمل های ژل رویال وزن اضافه کرد؟

در این مطلب ما قصد داریم پیرامون اثر ژل رویال بر بدن توضیحاتی را ارائه چه کنیم تا افرادی که با این سؤال مواجه شده اند، بتوانند پاسخ مناسبی برای سؤال خود پیدا کنند.

آیا ژل رویال چاق کننده است؟

ژل رویال در واقع یک ماده طبیعی است که از زنبور عسل به دست می آید. این ژل که به نام‌ های متعددی مانند ژل زنبور عسل، ژل سلطنتی و ... نیز شناخته می ‌شود و دارای خواص تقویتی و درمانی بسیار زیادی است.

در واقع ژل رویال توسط زنبورهای کارگر ساخته می ‌شود. این زنبور ها مسئولیت تهیه ماده غذایی ملکه زنبور ها را به عهده دارند. با توجه به اینکه این ماده باعث رشد و افزایش طول عمر ملکه می شود، بسیاری معتقدند که ژل رویال می تواند روی بدن انسان نیز چنین تأثیراتی را داشته باشد.

علاوه بر تأثیراتی که ژل رویال بر زیبایی و سلامت پوست می گذارد، برای افزایش قد، از بین بردن چربی های اضافه و یا درمان بیماری هایی مانند دیابت و سرطان مفید است. ممکن است برخی افراد ادعا کنند که پس از مصرف مکمل ‌های ژل رویال افزایش وزن داشته اند؛ اما تاکنون چنین مواردی تأیید نشده است، اما خود ژل رویال برای درمان چاقی و کاهش وزن بسیار مؤثر بوده است.

4

مصرف ژل رویال برای افزایش سوخت و ساز بدن

بر اساس نتایج بدست آمده از پژوهش های متعدد، استفاده از ژل رویال باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شده و منجر به چربی سوزی می شود. هنگامی که سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند، کالری بیشتری مصرف می شود و منجر به کاهش وزن در انسان می شود.

افرادی که مبتلا به دیابت هستند، معمولاً از اضافه وزن هم رنج می برند. طبق نتایج به دست آمده بیمارانی که دیابت داشتند و به صورت روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل های ژل رویال مصرف کردند، کاهش وزن زیادی را تجربه کردند. در واقع مکانیسم عملکرد مکمل ژل رویال به این صورت است که چربی های مضر بدن را از بین می برد و موجب کاهش وزن می شود.

از آنجا که چربی های بدن به دو دسته سفید و قهوه ای تقسیم می شوند، می ‌توان گفت که مصرف ژل رویال باعث از بین رفتن چربی های سفید که چربی های مضر هستند می شود و تأثیری بر کاهش میزان چربی های قهوه ای ندارد. ژل رویال با بالا بردن گرمازایی بدن و سوخت و ساز موجب کاهش وزن می شود.

همانطور که می دانید واکنش گرمازایی به صورت طبیعی در بدن همه ما اتفاق می ‌افتد. مصرف موادی مانند فلفل، قهوه و چای سبز نیز چنین تاثیراتی بر افزایش گرمازایی و کاهش وزن دارند. در نهایت به صورت قطعی نمی توان مصرف یک دارو یا مکمل دلیلی برای چاقی و لاغری است.

 

سخن پایانی‌

مصرف طولانی مدت این مکمل ها نیز توصیه نمی‌شود و باید تحت نظر پزشک و با تجویز افراد متخصص باشد؛ اما به طور کلی می توانیم بگوییم که داشتن یک رژیم غذایی مناسب، فعالیت های ورزشی و مصرف مکمل هایی مانند ژل رویال می تواند به بالا رفتن سوخت و ساز و سلامت بدن کمک کند.

با این حال نمی توانیم به طور دقیق پاسخی به این سؤال بدهیم که آیا ژل رویال چاق کننده است؟ یا خیر چرا که همه دارو ها و مکمل ها تأثیرات مشابهی روی افراد ندارند و ممکن است برخی افراد با استفاده از ژل رویال و مصرف مکمل های دیگر به وزن دلخواه خود رسیده باشند و برخی دیگر خیر.

 

منابع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3963646/

https://www.webmd.com/diet/royal-jelly-good-for-you

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه