مهمترین ویژگی قاب هالوژن فلزی هنگام خرید چیست؟

مهمترین ویژگی قاب هالوژن فلزی هنگام خرید چیست؟
کدخبر : 8733
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

لامپ های مختلفی برای روشنایی منازل و ادارات و محیط های مسکونی استفاده می شود. لامپ های هالوژن نیز به دلیل زیبایی، کیفیت نور و دوام بالا یکی از پرکاربردترین گزینه ها هستند. انواع قاب هالوژن فلزی یا لامپ هالوژن که بخشی از اطراف لامپ می شود، تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی دکوراسیون و طراحی داخلی دارد. البته قاب های هالوژن نه تنها در زیبایی بلکه در دوام نیز تاثیر می گذارند و آن را روی دیوار، سقف و نور نگه می دارد. لامپ های هالوژن را می توان در طیف وسیعی از قاب ها قرار داد و یکی را انتخاب کرد که مناسب دکوراسیون باشد. این لامپ ها با گاز هالوژن مانند ید و برم پر می شوند.

 

انواع قاب هالوژن فلزی مورد استفاده در طراحی

لامپ های هالوژن در داخل قاب قرار می گیرند. این قاب ها می توانند بسیار ساده باشند. تنها می توانند در طراحی و دکوراسیون محیط به عنوان یک قاب زیبا در داخل یا اطراف محل استفاده از لامپ استفاده شوند.

چه تفاوت هایی بین انواع مختلف قاب هالوژن وجود دارد؟

مواد قاب: لامپ هالوژن بر روی قاب ساخته شده از آلومینیوم، کریستال،استیل و... نصب می ‌شود. مواد کریستالی اغلب در مناطقی که امکان آسیب کمتری وجود دارد استفاده می شود. همچنین به دلیل کیفیتی که دارند در طراحی داخلی منزل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. رنگ قاب هالوژن: قاب های هالوژن در رنگ های مختلف طراحی شده اند تا بتوان آن ها را با فضاهای مختلف ترکیب کرد. محبوب ترین رنگ های موجود نقره ای، سفید، طلایی و مشکی هستند. 
  2. سایز قاب هالوژن: یکی دیگر از مواردی که می توانند قاب را زیبا کند، اندازه قاب هالوژن است. قاب های هالوژنی در اندازه و قطرهای گوناگونی ساخته می شوند.
  3. طراحی قاب هالوژن: طراحی آنها بسیار زیباست. برای اینکه از آنها برای ایجاد فضایی شیک و مدرن استفاده کنید، باید ظاهری ظریف و زیبا داشته باشید.

دلیل محبوبیت قاب و لامپ های هالوژنی

می توان گفت لامپ هالوژن یکی از پرطرفدارترین لامپ ها است که علاوه بر زیبایی دارای خواص قابل توجه دیگری نیز می باشد. لامپ هالوژن عمدتا برای طراحی داخلی مغازه ها، اماکن تفریحی و تجاری، شرکت ها و همچنین در منازل، آشپزخانه ها و انواع ساختمان ها استفاده می شود. نورپردازی جذاب و شیک این لامپ‌ها یکی از دلایل محبوبیت آنهاست. این چراغ ها که بر روی سقف و دیوار نصب می شوند، دارای نورافکن بوده و حتی برای نورپردازی پنل ها و اجسام مختلف نیز موثر هستند. لامپ های هالوژن طول عمر بیشتر و کیفیت بهتری نسبت به لامپ ها دارند. تفاوت در اندازه، رنگ و ولتاژ از دیگر دلایل محبوبیت لامپ‌های هالوژن است.

14

انواع کلید و پریز

یکی از قسمت های اصلی طراحی داخلی ساختمان، بحث نورپردازی ساختمان، علاوه بر نحوه قرارگیری ساختمان و نحوه ساخت آن است که نور طبیعی تولید می ‌کند، روشنایی ساختمان و سیستم تامین زمان‌هایی که نور طبیعی وجود ندارد، بسیار اهمیت دارد. از این نظر اولین چیزی که به ذهن می رسد کلیدها و دوشاخه ها، هالوژن ها، لوسترها، چراغ های دیواری و ... هستند. در نگاه اول وسایلی مانند لامپ و لوستر عالی به نظر می رسند اما اگر به زیبایی و تناسب دکوراسیون داخلی ساختمان دقت کنیم، می توان انواع کلید و دوشاخه، قاب هالوژن و سایر وسایل روشنایی را نصب کرد. در واقع زیبایی را با هم ترکیب می‌کنند.

انواع کلید وپریز به صورت زیر است

  •  کلید پریز فلزی 
  • کلید و پریز حرارتی 
  • کلید وپریزی لمسی یا تاچ 
  • کلید وپریز تایمری 
  • کلید وپریز مدرن 
  • کلید وپریزهای رنگی

آشنایی با جنس فریم هالوژن ها

شرکت های دارای قاب هالوژن این محصول روشنایی را در مواد مختلفی تولید می کنند. فریم هالوژن در انواع مدل ها از نظر موادی مانند فویل آلومینیومی، آلومینیوم روکش دار، چوب، ورق آهن، ABS  و کریستال در فروشگاه موجود می ‌‌‌‌‌‌‌باشد.

  • فریمabs

از قاب های هالوژن ABS در اکثر خانه ها استفاده می شود. این نوع قاب هالوژن جدید از پلاستیک مرغوب ساخته شده است که مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد. این نوع قاب هالوژن را می توان در فضاهای بیرونی استفاده کرد. زیرا سیستم هالوژن ABS مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.

15

  • فریم کریستالی

یکی از خاص ترین انواع قاب های هالوژن، قاب های هالوژن کریستالی می باشد. این نوع قاب هالوژن کاملا کریستالی بوده و در قسمت های خاص منزل مانند آشپزخانه قابل استفاده است. قاب های هالوژن مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و رطوبت دارند.

  • فرم هالوژنی آلمینیوم دایکاست

قاب های هالوژن آلومینیومی در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند و در اکثر ساختمان های با مصالح مرغوب از این نوع قاب برای نورپردازی استفاده می شود. به دلیل طراحی زیبا و کیفیت بالای این قاب های هالوژن، در فضاهای معماری مدرن و مجلل استفاده می شود. قاب های هالوژن آلومینیومی در برابر حرارت مقاوم هستند و با گذشت زمان خراب نمی شوند.

  • فریم هالوژن چوبی

از عناصر چوبی در طراحی داخلی بسیاری از خانه ها استفاده می شود. استفاده از قاب های چوبی هالوژن در این نوع ساخت بسیار متداول است. قاب های هالوژن چوبی در انواع چوبی و پلاستیکی با طرح های چوبی تولید می شود. این نوع قاب هالوژن به طور گسترده در خانه استفاده می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه