همه چیز درباره بوستر ترمز خودرو

کدخبر : 8022
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تقویت کننده ترمز بخشی از سیستم ترمز است که به پدال ترمز متصل می شود. نقش اصلی تقویت کننده ترمز نرم کردن پدال ترمز در سیستم خودروی خاص است. بوستر ترمز در دو مدل تک و دوتایی طراحی و تولید می شود.

بوستر برای انواع خودروها با سایزهای مختلف 8، 9 و 10 اینچی طراحی شده است. این بوسترها به همراه پمپ ترمز روی خودرو قرار می گیرند. اندازه این بوسترها با اندازه پمپ برابر است. بوستر ترمز وظیفه نرم کردن پدال ترمز را پس از استارت زدن و استارت زدن خودرو بر عهده دارد. بوستر با خلاء موتور تولید شده توسط منیفولد هنگام روشن شدن موتور کار می کند. به همین دلیل هنگام خاموش شدن خودرو بوستر ترمز کار نمی کند و در این حالت ترمز سفت می شود.

برای تست بوستر ترمز، قبل از استارت زدن خودرو، پای خود را روی پدال ترمز بگذارید و ماشین را روشن کنید و همزمان پدال زیر پای شما کمی شل می شود. به طوری که راننده هنگام ترمزگیری کمتر پدال را فشار می دهد. در عین حال، بوستر مستقیماً به پمپ ترمز متصل می شود و به اصطلاح پمپ و تقویت کننده در سیستم ترمز پس از فشار دادن پدال ترمز توسط راننده به سیستم خودرو، نقش فرستنده نیروی ترمز را ایفا می کند. سیلندر، چرخ، شیلنگ ترمز و لوازم جانبی چرخ. در ترمز نقش بازی کنید.

بوسترها در خودروهای مختلف بسته به حجم موتور، اندازه قدرت و قدرتی که دارند طراحی می شوند. در یک سری از خودروها، یک تقویت کننده بزرگتر بسته می شود که به آن تقویت کننده دوبل می گویند. تقویت کننده دوبل دو بوستر است که نیروی بیشتری تولید می کند و پدال را نرم می کند و فشار روغن را از پمپ به چرخ ها می فرستد تا عملکرد سیستم ترمز را بهبود بخشد.

گاهی اوقات برای تقویت بوستر ترمز، بوستر ترمز خودروها را از یک بوستر ترمز به دوتایی تغییر می دهند که باعث بهبود قدرت ترمز و چسبندگی ترمز می شود. در سری مشبان هایی که پدال ترمز آنها بسیار سفت است و کند کار می کند، می توانید با تعویض بوستر این عملکرد را بهبود ببخشید.

در محصولات پژو 206 و ایران خودرو اکثر بوسترها منحصر به فرد بوده و تنها در اندازه با هم تفاوت دارند. سایز بوسترها 8 تا 10 می باشد که در محصولات ایران خودرو، پراید، ریو و سایپا سایز آنها در دو مدل کوچک و بزرگ می باشد و سایز بزرگ آنها عموما در اکثر خودروها یکسان است. تیبا، ریو، پراید، ای بی اس و نیسان. بسته به اندازه آنها می توان بوسترهای دوگانه را در این خودروها نصب کرد.

در خودروهای شاسی بلند در لوازم یدکی جک J3 بازار برای داشتن عملکرد و کارایی بهتر سیستم ترمز مانند محصولات سانتافه و هیوندای، بوستر آنها دو برابر می شود.

بیشتر بوسترها تعمیر می شوند زیرا بوستر از یک دستگاه سوپاپ ساخته شده است که هوای وارد شده به موتور را به بوستر ذخیره می کند. شیرها و آب بند ها وظیفه نگهداری و نگهداری در خلاء را بر عهده دارند. هر بار که دیافراگم لاستیکی که بین این دو در یک دیگ آهنی بسته می‌شود پاره یا سوراخ می‌شود، هوا عبور می‌کند و پدال‌ها سفت می‌شوند که در بیشتر موارد بوستر جایگزین می‌شود. این تعویض مستلزم تعویض قطعه است. تکه پارچه خود کارخانه خیلی بهتر از سایر قطعات جدید چینی یا ایرانی است.

به خصوص در بوستر 206 پس از پارگی بوستر، شیر، ممبران و دستگاه آب بندی تعویض می شود. این جایگزینی همچنین مقرون به صرفه است و پمپ ها و بوسترها اکنون به طور کامل در اکثر فروشگاه ها و نمایندگی ها در دسترس هستند. یعنی وقتی بوستر خراب می شود باید بوستر با پمپ ترمز بخرید و از بوستر استفاده کنید و عملا پمپ برای شما بی فایده است. آن وقت است که بوستر که خود فابریک خودرو است را می توان تعویض کرد که هم از نظر مالی و هم از نظر عملی به راننده آسیب می رساند.

هزینه خرید پمپ نو و بوستر پمپ حدود 500000 تومان یا با هزینه اجاره تعمیرکار 700000 تومان می باشد. در این صورت نه تعمیرکار و نه فروشنده به شما ضمانت نمی دهند. دلیل اینکه فروشنده تضمین نمی کند این است که فروشنده شرکت دیگری خرید کرده است.

بیشتر بوسترهای خودرو فابریک هستند و مزیت این بوسترها این است که در صورت تعمیر بیشتر در خودرو کار می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه