امکانات قطار نورالرضا

کدخبر : 3857
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تعداد قطارهای لوکس در کشور زیاد نیست و شناختن آن‌ها باعث می‌شود که بتوانید با خیال راحت سفر کنید. بدون شک قطار یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به هر شهر محسوب می‌شود. ما در این مطلب می‌خواهیم ویژگی‌ها و امکانات قطارهای نورالرضا که لوکس‌ترین قطارهای کشور محسوب می‌شوند را بررسی کنیم. اگر قصد سفر با این وسیله نقلیه را دارید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

قطار نورالرضا

این شرکت لوکس‌ترین قطارهای ایران را دارد و امکانات متعددی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در ایران شرکت‌های ریلی زیادی فعالیت دارند که برخی از آن‌ها امکاناتی مانند هتل 5 ستاره را در اختیار مسافران قرار می‌دهد؛ یکی از این شرکت‌ها نورالرضا است. این شرکت سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون در مسیرهای مختلفی فعالیت دارد.

ایران حدود 13 هزار کیلومتر خط ریلی دارد و به‌همین‌دلیل پیشنهاد ایده‌آل برای سفر محسوب می‌شود. اگر قصد سفر دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بلیط قطار را رزرو کرده و با آن به سفر بروید. قطارهای نورالرضا طوری طراحی شده‌اند که مسافر از ماندن در آن خسته نشود و جذابیت‌ برایش داشته باشد.

معرفی شرکت نورالرضا

همان‌طور که حتما می‌دانید، شرکت نورالرضا یکی از معتبرترین شرکت‌های ریلی کشور است که در مسیرهای متعددی فعالیت دارد. این شرکت تا امروزه توانسته محبوبیت بالایی پیدا کند و همین موضوع باعث شده بسیاری از مسافران آن را برای سفر انتخاب کنند. شرکت نورالرضا طی چند سال گشته با شرکت رجا (راه‌آهن کشور) یک قرارداد بسته که طبق آن 64 واگن مسافربری لوکس توسط این شرکت دریافت شده.

54 عدد از این واگن‌ها مسافربری بوده و 10 عدد از آن‌ها رستوران و مولد هستند. قطارهای نورالرضا از کشور چین خریداری شده، اما متریال استفاده شده در آن بسیار با کیفیت و بروز بوده و سفری ایده‌آل را برایتان به ارمغان می‌آورد. ترمزهای این قطارها از شرکت کنور آلمان، سیستم تهویه از شرکت فیولی آلمان، چرخ‌ها از شرکت لوچینی و دیگر تجهیزات آن‌ها هم توسط دیگر شرکت‌های اروپایی ساخته شده و همین موضوع تاثیر زیادی روی افزایش امنیت سفر با قطارهای این شرکت داشته؛ به‌همین‌دلیل بسیاری از افراد بلیط قطار از این شرکت رزرو می‌کنند.

امکانات قطارهای نورالرضا

همان‌طور که گفته شد، قطارهای این شرکت، لوکس‌ترین قطارهای کشور هستند و امکانات متعددی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در ادامه امکانات منحصربه‌فرد این قطارها را به شما می‌گوییم.

سیستم تهویه مطبوع

شاید بگویید، خب همه قطارها سیستم تهویه مطبوع دارند؛ درست است، اما این کجا و آن کجا! وسایل تهویه این قطارها توسط شرکت FAIVELEY آلمان ساخته شده. این شرکت یکی از مطرح‌ترین سازنده‌های سیستم‌های تهویه در اروپا محسوب می‌شود. کنترل دما در واگن‌ها در اتاق کنترل تنظیم می‌شود و می‌توانند بین 25 تا 50 درجه آن را تغییر دهند. البته این دما  در شرایط مختلف قابلیت تنظیم دارد و در روزهای گرمای تابستان می‌شود دمای واگن را کمتر کرد.

عایق‌های صوتی و حرارتی

 قطارهای نورالرضا دو درب کشویی الکتروپناماتیکی دارد که یک طرف واگن قطار قرار گرفته‌اند. وظیفه ساخت این درب‌ها و تجهیزات آن توسط یک شرکت آلمانی به نام IFE ساخته شده است. تمام این تجهیزات دارنده استاندارد UIC_560 هستند و بازرس‌های مختلف، همیشه روی ساخت آن‌ها نظارت دارند. تمام درب‌های کوپه‌ها هم توسط این شرکت ساخته شده و عایق کامل برای صدا و حرارت است.

سیستم ترمز

سیستم‌های ترمز این قطارها بسیار بروز بوده و توسط شرکت کنور آلمان ساخته شده. در هر محور 3 دیسک و سیستم EP تعبیه شده است. با استفاده از این تجهیزات، لوکوموتیوران می‌تواند در مدت زمان کوتاهی سرعت 160 کیلومتر را به حداقل برساند. این ویژگی نسبت به دیگر قطارها ترمز بهتری را فراهم می‌کند. معمولا بقیه قطارها 2 دیسک دارند، اما همان‌طور که گفته شد، قطارهای نورالرضا با 3 دیسک ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید : بهترین هتل های یزد از نظر مسافران

برای دیگر امکانات موجود در هرکدام از قطاهای شرکت نورالرضا می‌توانیم به سرویس بهداشتی ایران و فرنگی، سیستم گرمایش و سرمایشی با قابلیت تنظیم توسط مسافردر هر کوپه، میان‌وعدده برای هر مسافر، مجله و روزنامه در کوپه‌ها، سیستم صوتی و تصویری برای سرگرمی مسافران و...

البته امکانات این قطارها به موارد گفته شده خلاصه نمی‌شود. برای دیگر امکانات قطارهای لوکس نورالرضا می‌توانیم به بسته پذیرایی، لوازم خواب، ویجر مهمان‌دار، چای، بروشور اطلاعات قطار و شرکت، هدفون، آب معدنی، کتاب، وسایل صوتی برای پخش موزیک، ماکرویو، ویلچر، مانیتور در هر کوپه، آویز لباس، نردبان، سطل زباله، سیستم روشنایی، چراغ مطالعه و خواب اشاره کنیم.

واگن‌های بانوان

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این قطارها، واگن‌های مخصوص بانوان است که برای رفاه بیشتر مسافران تعبیه شده. خانم‌هایی که تنها به سفر می‌روند، می‌توانند هنگام رزرو بلیط قطار نورالرضا، واگن‌های بانوان را انتخاب کنند و با آسایش بیشتری سفر کنند. البته به این موضوع توجه داشته باشید که فقط کودکان پسر زیر 6 سال اجازه رفتن به واگن‌های اختصاصی بانوان را دارند.

مهم است که بتواید قبل از سفر با قطار نوع آن را انتخاب کنید تا سفر آسوده‌تری داشته باشید. ما در این مطلب ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فرد قطارهای لوکس نورالرضا را بررسی کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه