گران ترین نوشیدنی دنیا که از مدفوع یک حیوان به دست می آید + عکس

اطلاعاتی عجیب در مورد این نوشیدنی و حیوانی که مدفوعی میلیونی دارد، هوش از سرتان میبرد پس به سادگی از آن نگذرید

گران ترین نوشیدنی دنیا که از مدفوع یک حیوان به دست می آید + عکس
کدخبر : 20278
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

به احتمال زیاد شما هم پس از شنیدن این جمله که گران ترین نوشیدنی دنیا از مدفوع حیوان درست می شود متعجب و کمی منزجر شده باشید. صبر کنید قبل از اینکه قضاوت عجولانه داشته باشید بیاید با این نوشیدنی گران قیمت بیشتر آشنا شویم.

گران ترین قهوه جهان از مدفوع پستانداری کوچک شبیه به راکن و گربه تهیه می شود. در واقع این قهوه به طور خاص از دانه های هضم نشده درون مدفوع حیوانی به نام زباد نخلی آسیایی تهیه می شود. این حیوان شبانه دانه های گیلاس قهوه را می خورد. سپس بعد از مدفوع دانه ها را جمع آوری، تمیز و پردازش می کنند و گران ترین قهوه جهان را با نام قهوه مدفوع گربه یا قهوه کوپی لواک می سازند. در ادامه به نحوه تهیه و پردازش آن؛ بو و مزه آن می پردازیم.

 

داستان جذاب گران ترین قهوه جهان

قهوه کوپی لواک (kopi luwak) به خاطر روش منحصر به فردی که برای تهیه دارد به عنوان گران ترین و پر طرفدار ترین قهوه جهان شناخته می شود. به نظر می رسد منشا قهوه کوپی لواک به قرن هجدهم برمی گردد زمانی که هلندی ها پرورش قهوه را وارد اندونزی کردند. این قهوه ها قرار بود به اروپا صادر شوند بنابراین مردم محلی حق نوشیدن و استفاده از قهوه را نداشتند.

به همین دلیل اندونزیایی های کنجکاو که دوست داشتن مزه قهوه را امتحان کنند دست به خلاقیت زدند و شروع کردند به جمع آوری مدفوع گربه زباد نخلی. گربه زباد نخلی شبانه در جنگل بهترین گیلاس های قهوه را می خورد. این حیوان علاقه عجیبی به قهوه دارد اما معده او قادر به هضم دانه های قهوه نمی باشد بنابراین دانه های قهوه سالم دفع می شوند.

قهوه کپی لواک از نظر بهداشتی سالم است؟!

شنیدن اینکه یک قهوه از مدفوع حیوان تهیه می شود این سوال را به وجود می آورد که این قهوه از نظر بهداشتی سالم است؟ آیا آلودگی این قهوه برای ما بد نیست؟

باید بگوییم که نحوه تمیز کردن و پردازش این قهوه طوری است که تمام آلودگی ها را از بین می برد. این حیوان بهترین و رسیده ترین گیلاس های قهوه را برای خوردن انتخاب می کند بنابراین دانه های قهوه به دست آمده کیفیت بالایی دارند. همچنین فرایند هضم در داخل معده این حیوان سبب تغییر در ساختار پروتئینی قهوه می شود. اسید های معده این گربه سان باعث می شود تا تلخی دانه های قهوه از بین برود و یک طعم لطیف به آن بدهد. تهیه قهوه مدفوع گربه اصلا کار آسانی نیست و قهوه به دست آمده از این روش بسیار محدود است. به همین دلیل ارزش بالایی دارد.

مزه قهوه کوپی لواک

مزه قهوه کوپی لواک

پس از دفع دانه های قهوه از بدن گربه زباد نخلی؛ دانه ها جمع آورری می شوند و کاملا تمیز شسته می شوند. آن ها را با نور خورشید خشک و سپس برشته می کنند. پس از دم کردن، نتیجه کار قهوه ای بسیار خوشبو و معطر است. افرادی که این قهوه را امتحان کردند مزه این قهوه را شبیه به مزه کارامل و شکلات توصیف کرده اند.

هر پوند این قهوه در امریکا به قیمت 100 تا 600 دلار به فروش می رسد. قیمت گران این نوع قهوه باعث شده است تا نمونه های تقلبی زیادی از آن وارد بازار شود. تقریبا می توان گفت که هیچ قهوه ای 100 درصد کوپی لواک نیست. برای نوشیدن این قهوه باید هزینه زیادی صرف کنید و با وجود نمونه های تقلبی بیشمار در بازار شاید هیچوقت موفق به مزه کردن نوع اصلی آن نشوید مگر در شرایطی که مستقیما به فیلیپین و مزارع پرورش قهوه بروید!

قهوه های خوش طعم اما ارزان

همانطور که گفته شد قیمت قهوه کوپی لواک بسیار گران است و بیشتر مردم توان مالی برای خرید همچین قهوه ای را ندارند. بنابراین پیشنهاد ما نوشیدن قهوه های معمولی است که در دسترس است. باور کنید طعم و مزه قهوه های معمولی چیزی کم از قهوه کوپی لواک ندارد. بیشتر شهرت کوپی لواک به داستانی که پشت آن است بر می گردد و نه طعم و مزه آن. انحصار و محدودیت این نوع قهوه باعث گرانی آن شده است. وقتی می توان با قیمت قهوه ارزان تجربه خاص از طعم و عطر داشت صرف هزینه سنگین عاقلانه نیست.

قهوه گران قیمت

قهوه ارزان با طعم قهوه گران!

مزه قهوه کوپی لواک چیزی شبیه به شکلات و کارامل است. دوست دارید با یک قهوه ارزان قیمت تر مزه شکلات و کارامل را بچشید؟ قیمت قهوه عربیکا خیلی کمتر از کوپی لواک گران قیمت است اما مزه قهوه عربیکا چیزی مانند ته مزه شکلاتی، آجیلی و کاراملی است. دانه های عربیکا مزه خوشایندی دارند و می توان گفت کمی اسیدی و مزه آن گاهی به ترشی می زد. این در حالی است که دانه های روبوستا به تلخی می زنند. با آنکه طعم قهوه عربیکا بهتر از روبوستا است اما کافئین روبوستا بیشتر می باشد. ترکیب این دو با هم می تواند مزه فوق العاده ای را به وجود آورد. اکثر نوشیدنی های قهوه ترک، فرانسه و خانواده اسپرسو ( تک، دوبل، لاته، کاپوچینو، آمریکانو) میکسی از این دو قهوه هستند.

برای دم کردن اسپرسو حرفه ای ترین روش استفاده از اسپرسوساز است. درست است که قیمت اسپرسوساز گران است اما این هزینه برای چشیدن قهوه واقعی ارزش دارد. مجموعه الفاکافه با توجه به بودجه مالی شما انواع مختلفی از اسپرسوساز های با کیفیت را عرضه می کند. اگر به دنبال قهوه با طعم های مختلف و مرغوب هستید و دوست دارید تجربه متفاوتی ازنوشیدن قهوه داشته باشید به وب سایت فروشگاه الفاکافه مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه