راهنمای خرید توله سگ

راهنمای خرید توله سگ
کدخبر : 18450
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

خصوصیات ژرمن شپرد (ژرمن شپرد)

مهدی زیارتی مربی تربیت سگ و رفتار شناس سگها: ژرمن شپرد یک نگهبان طبیعی است و آنقدر سازگار و باهوش است که تقریباً هر شغلی را که سگ ها به آن معروف هستند انجام می دهند.

بررسی اجمالی ژرمن شپرد

رین تین تین، توله سگی که در یک منطقه جنگی جنگ جهانی اول یافت شد، به اولین ستاره سینمای سگ جهان تبدیل شد و برای همیشه ژرمن شپرد را به عنوان یکی از قابل تشخیص ترین نژادها معرفی کرد . از اندازه باشکوهش گرفته تا گوش های راست و چشمان تیره و باهوش، موقعیت افسانه ای را به عنوان سگ ایده آل به دست آورده است.

سگ کاری همه کاره، ورزشکار و بی باک، شپرد تقریباً هر کاری را که یک سگ می تواند انجام دهد انجام داده است، از هدایت نابینایان و کشف مواد مخدر غیرقانونی گرفته تا دستگیری مجرمان فراری و خدمت در نیروهای مسلح. همدم پر انرژی، وفادار و فداکار، ژرمن شپرد یک نژاد نیست بلکه یک سبک زندگی است.

توانایی های این نژاد بسیار فراتر از خاستگاه آن به عنوان یک سگ گله است. ژرمن شپرد به عنوان سگ پلیس و نظامی، سگ راهنما و کمک، سگ جستجو و نجات و سگ ردیاب نامی برای خود دست و پا کرده است. این ورزش در هر ورزش سگی از جمله چابکی، اطاعت، رالی، ردیابی و البته گله‌داری سرآمد بوده است. ژرمن شپردها هنوز در مزارع و مزارع در سرتاسر جهان از جمله ایالات متحده دام نگهداری می کنند. اگر اسب دارید، آنها در حین سوار شدن در کنار شما می دوند و به شما کمک می کنند پس از اتمام کار، اسب ها را به اصطبل برگردانید.

زندگی با یک ژرمن شپرد نیاز به فداکاری دارد. برای ارائه تمرینات و تحریکات ذهنی فراوان آماده باشید. نیم ساعت پیاده روی دو بار در روز به علاوه یک بازی شدید یا جلسه تمرینی شروع خوبی است.

ژرمن شپرد محافظ و در عین حال دوست داشتنی یک انتخاب عالی برای خانواده های دارای فرزند است، اما زوج های مجرد و دوستدار فضای باز نیز با این نژاد مناسب هستند. این دوستان همه فن حریف با ورزش و فرصت کافی برای تمرین ورزش و مغز قابل توجه خود می توانند با هر چیزی از یک آپارتمان کوچک گرفته تا یک مزرعه بزرگ مقابله کنند. آنها برای زندگی در حیاط خلوت یا لانه خانه مناسب نیستند، اما به عنوان عضوی از خانواده باید در داخل خانه زندگی کنند.

تاریخچه سگ های ژرمن شپرد

22

همانطور که از نام آن پیداست، ژرمن شپرد در آلمان متولد شد، جایی که در قرن نوزدهم توسط کاپیتان ماکس فون استفانیتز ایجاد شد، که می خواست سگی بسازد که بتواند در درجه اول در کارهای نظامی و پلیس استفاده شود. نتیجه سگی با زیبایی، هوش و تطبیق پذیری خیره کننده بود.

سگ های سازگار و جذاب خیلی زود توجه دوستداران سگ در کشورهای دیگر را به خود جلب کردند. در حالی که رین تین تین مشهورترین ژرمن شپرد اولیه است، او اولین کسی نبود که وارد ایالات متحده شد. شناخته شده است که یکی در سال 1906 به ایالات متحده آورده شد، و باشگاه لانه آمریکا یک سگ ژرمن شپرد را در سال 1912 ثبت کرد. سال بعد، افراد علاقه مند به این نژاد باشگاه ژرمن شپرد آمریکا را تأسیس کردند.

خلق و خو و شخصیت ژرمن شپرد

33

گرگ آلمانی ایده آل مستقیم، بی باک و مطمئن است. آنها از والدینی خوش اخلاق و اجتماعی هستند تا با افراد مختلف، مناظر و صداها آشنا شوند، سگی باهوش، آسان برای تربیت، فداکار، محافظ و سرگرم کننده هستند.

با خرید سگ ژرمن شپرد که به طور طبیعی از خانه و دارایی محافظت می کند و همیشه در مورد افراد غریبه یا مزاحم به شما هشدار می دهد، اما اگر از شخصی به خانه خود استقبال کنید، ژرمن شپرد شما نیز او را می پذیرد. او همچنین با سایر حیوانات خانگی به خوبی کنار می آید، به خصوص اگر زمانی که آنها توله سگ بودند با آنها بزرگ شده باشد. ژرمن شپردها باهوش هستند و به سرعت یاد می گیرند که گربه ها تسلط دارند!

ژرمن شپرد به شغل نیاز دارد. در حالی که بسیاری از ژرمن شپردها با موفقیت در موقعیت های پرورشگاهی پرورش داده می شوند، آنها سگ های کاری با وظایف چالش برانگیز و جالبی هستند که ورزش و تحریک ذهنی لازم را برای آنها فراهم می کند.

اگر چوپان شما یک همراه خانواده است، باید در خانه با خانواده شما زندگی کند و فرصت هایی برای تمرین مغز خود دریافت کند، مانند یادگیری ترفندها، کمک به شما در اطراف خانه با برداشتن و آوردن وسایل برای شما، یا خدمت به جامعه به عنوان یک درمان. سگ . او از پیاده روی، تعقیب توپ یا شرکت در ورزش سگ لذت می برد.

او نیازی به زندگی در یک خانه بزرگ با حیاط ندارد، اما اگر در آپارتمان یا کانکس زندگی می کنید، باید بتوانید فرصت های زیادی برای پیاده روی یا سایر ورزش های روزانه و استراحت در طول روز به او بدهید. در غیر این صورت، تنها، بی حوصله و ویرانگر خواهد بود.

ژرمن شپردها سگ های باهوش و فعالی هستند که بهترین کار را با صاحبان باهوش و فعالی که می توانند به آنها توجه متمرکز، ورزش، آموزش و زمان های انفرادی زیادی داشته باشند، انجام می دهند. چندین نژاد از سگ ها وجود دارند که طرفداران آنها آنها را "هوشمند" نمی نامند، اما در مورد ژرمن شپرد، این احتمالاً دست کم گرفته شده است.

آنها بسیار باهوش و به طرز معروفی آموزش پذیر هستند. هوش آنها به این معنی است که آنها با خوشحالی از احمق ها یا صاحبان ابله رنج نمی برند، به این معنی که آموزش مداوم از سنین پایین اختیاری نیست. این ذهن ها اگر در راه های سازنده به کار نگیرند، جایگزین های مخرب زیادی خواهند یافت.

ژرمن شپردها حتی برای خوش‌نیت‌ترین افراد نیز می‌توانند بیش از حد یک سگ باشند، زیرا نسل‌های زیادی برای کار ایجاد و پرورش یافته‌اند. ژن‌های آن‌ها به آن‌ها می‌گوید که نگهبان، سگ پلیس، سگ راهنما، سگ جستجو و نجات باشند – تقریباً هر چیزی جز یک سیب زمینی کاناپه. اگر برای آن سطح از تعهد آماده نیستید، نژاد دیگری پیدا کنید.

بسیاری از مردم سگ ژرمن شپرد را برای محافظت می خواهند. اما تقریباً هیچ کس به یک سگ نگهبان آموزش دیده نیاز ندارد - اکثر مردم یا خانواده ها فقط به یک سگ نگهبان و بازدارنده نیاز دارند. اندازه، زبان بدن، شهرت و محافظت غریزی ژرمن شپرد تمام چیزی است که برای دستیابی به این اهداف لازم است، بنابراین یک "سگ نگهبان آموزش دیده" که به آن نیاز ندارید و احتمالا نمی توانید از عهده آن برآیید، تهیه نکنید.

یک ژرمن شپرد اجتماعی و خوش اخلاق که با خانواده اش زندگی می کند به عنوان بخشی از طبیعت خود از آنها محافظت می کند. یک ژرمن شپرد همیشه شما را در چشم و صدا نگه می دارد. می تواند زیر پای شما دراز بکشد یا در فاصله 15 تا 20 متری شما بایستد، اما هرگز شما را از نظر دور نمی کند. این بخشی از میراث او به عنوان یک سگ گله است. اگر نمی خواهید سگی پا جای پای شما بگذارد، آیا ژرمن شپرد از این راه آماده می شود؟ خیر هر سگی، مهم نیست که چقدر خوب باشد، اگر بی حوصله باشد، آموزش ندیده یا تحت نظارت نباشد، می تواند سطوح مشمئز کننده ای از پارس کردن، حفاری، سرقت غذا و سایر رفتارهای نامطلوب را ایجاد کند. و هر سگی می تواند گواهی بر زندگی مشترک در دوران نوجوانی باشد.

با پرورش دهنده صحبت کنید، توضیح دهید که دقیقاً به دنبال چه چیزی در یک سگ هستید و برای انتخاب یک توله سگ کمک بخواهید. پرورش دهندگان هر روز توله ها را می بینند و زمانی که در مورد سبک زندگی و شخصیت شما یاد می کنند می توانند توصیه های بسیار دقیقی را ارائه دهند.

آنچه باید درباره سلامت ژرمن شپرد بدانید

44

همانطور که همه انسان ها پتانسیل ارث بردن یک بیماری خاص را دارند، همه سگ ها نیز این پتانسیل را دارند که مشکلات سلامت ژنتیکی ایجاد کنند. از هیچ پرورش دهنده ای که سلامتی توله ها را تضمین نمی کند، می گوید که نژاد 100 درصد سالم است و هیچ مشکل شناخته شده ای ندارد، یا می گوید که توله های آنها از قسمت اصلی جدا شده اند، فرار نکنید یا راه نروید. خانه به دلایل بهداشتی یک پرورش دهنده معتبر در مورد مسائل بهداشتی در نژاد و تعداد دفعات بروز آنها در خطوط خود صادقانه و با صراحت صحبت می کند. در اینجا خلاصه ای از آنچه باید در مورد سلامتی ژرمن شپرد بدانید آورده شده است.

باید بدانید خرید سگ با نژاد ژرمن شپرد به عنوان مستعد ابتلا به دیسپلازی لگن شهرت دارد، اما پرورش دهندگان در تلاش هستند تا وقوع این ناهنجاری ژنتیکی را کاهش دهند. هنگامی که سگی دچار دیسپلازی مفصل ران می شود، سر استخوان ران به درستی در حفره لگن قرار نمی گیرد. با گذشت زمان، استخوان شروع به فرسایش می کند و در نهایت منجر به آرتریت دردناک می شود. بسته به شدت بیماری، دیسپلازی مفصل ران را می توان با دارو درمان کرد یا با هزینه هزاران دلاری برای هر لگن، لگن را با جراحی تعویض کرد. فقط با معاینه یا تماشای حرکت سگ نمی توان فهمید که آیا سگ دچار دیسپلازی مفصل ران شده است.

سایر مشکلات سلامتی که باید مراقب آنها بود نفخ و معده درد است. ژرمن شپردها بیش از بسیاری از نژادها احتمال نفخ دارند، وضعیتی که در آن معده با هوا منبسط می شود. اگر معده روی خود بپیچد و جریان خون را قطع کند، می‌تواند به پیچ خوردگی معده تبدیل شود. تورم و پیچ خوردگی به طور ناگهانی رخ می دهد و سگی که در عرض یک دقیقه خوب است ممکن است در عرض چند ساعت بمیرد. مراقب علائمی مانند بی قراری و قدم زدن، ترشح آب دهان، رنگ پریدگی لثه ها و لیسیدن لب ها، تلاش برای استفراغ اما بدون برداشتن چیزی و علائم درد باشید. پیچ خوردگی معده نیاز به جراحی اورژانسی دامپزشکی دارد و بیشتر سگ هایی که یک بار نفخ می کنند دوباره نفخ می کنند. این بدان معناست که عاقلانه است که روشی را انتخاب کنید که به عنوان "بستن معده" شناخته می شود که از پیچش معده در آینده جلوگیری می کند.

پرورش دهندگان دقیق سگ های پرورش دهنده خود را از نظر بیماری های ژنتیکی غربال می کنند و فقط سالم ترین و زیباترین نمونه ها را پرورش می دهند، اما گاهی اوقات مادر طبیعت ایده های دیگری دارد و یک توله سگ با وجود روش های خوب پرورشی به یکی از این بیماری ها مبتلا می شود. پیشرفت در دامپزشکی به این معنی است که در بیشتر موارد سگ ها هنوز هم می توانند زندگی خوبی داشته باشند. اگر توله سگ می گیرید، از پرورش دهنده بپرسید که سن سگ ها در شجره نامه آنها چیست و چرا مردند.

هنگامی که یک توله سگ جدید در خانه خود دارید، به یاد داشته باشید که قدرت محافظت از او را در برابر چاقی، یکی از رایج ترین مشکلات سلامتی، دارید. نگه داشتن ژرمن شپرد با وزن مناسب یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش طول عمر و تسکین دردهای آرتریت در دوران پیری است. از توانایی های پیشگیرانه خود نهایت استفاده را ببرید تا به سگ سالم تری برای زندگی کمک کنید.

اصول مراقبت از ژرمن شپرد

ژرمن شپرد داگ دارای پوشش دوتایی ضخیم و با طول متوسط ​​است که اغلب و به طور مداوم می ریزد و طرفداران آن حتی به آن ژرمن شیدر می گویند. زیرپوش در بهار و پاییز به شدت می ریزد و ژرمن شپرد باید در این مدت مرتباً مسواک زده و حمام شود تا تمام موهای شل شده از بین برود. برای بقیه سال مسواک زدن هفتگی برای تمیز نگه داشتن او کافی است. اگر نژادی که انتخاب می‌کنید ژرمن شپرد است، یک جاروبرقی سنگین بخرید. اگر آلرژی دارید یا یک پاک کننده دمدمی مزاج هستید، ژرمن شپرد نگیرید.

بقیه مراقبت های اولیه است. هر چند هفته یکبار ناخن هایشان را در صورت نیاز کوتاه کنید و برای سلامت عمومی و نفس تازه، مرتباً دندان های خود را مسواک بزنید.

منبع

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه