5 استراتژی برای یادگیری سریعتر دروس در دانشگاه

در این مطلب روش یادگیری سریع تر دروس دانشگاهی با روشهای مختلف از جمله، خودت را بیازمای، به طور منظم بازخورد شدید دریافت کنید، بیش از حد یاد بگیرید، از فاصله استفاده کنید و آنچه را که در حال یادگیری هستید آموزش دهید به شما یاد خواهیم داد. از یادگیری لذت ببرید!

5 استراتژی برای یادگیری سریعتر دروس در دانشگاه
کدخبر : 17432
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

1- خودتان را بیازمایید

یادآوری فعال اصطلاحی که در دنیای مطالعه وجود دارد و برای یادگیری هر چیزی کاربرد دارد و به آن کمک می کند.

من یک دوره Skillshare بسیار عالی در مورد نحوه مطالعه برای امتحانات دارم.

. در این سایت که معرفی کردیم و از نظر ما بهترین سایت خرید کتاب الکترونیک است، هر کتابی را بخواهید به راحتی پیدا می کنید و نیازی به صرف وقت و هزینه زیاد برای خرید حضوری نیست.

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که در یک کتاب درسی یا یک وب سایت چیزی خوانده اید اما اکنون آن را به یاد نمی آورید این به این دلیل است که شما به اندازه کافی آن را تکرار نکرده اید و دانش خود را در آن حوزه به اندازه کافی امتحان نکرده اید.

 

متأسفانه، این کلمه "تست" مفاهیم منفی زیادی دارد. زیرا ما به تست زدن به عنوان یک مدرسه فکر می کنیم که در آن نمره می گیریم و مورد قضاوت قرار می گیریم. اما، اگر به سمت تفکر تست به عنوان راهی برای تقویت دانش و به عنوان یک استراتژی برای یادگیری حرکت کنیم، همه چیز آسان تر می شود.

بدون خودآزمایی، همه چیزهایی را که می‌خواهیم یاد بگیریم فراموش می‌کنیم.

به همین دلیل است که هنگام یادگیری نواختن گیتار، فقط آموزش های زیادی وجود دارد که می توانیم قبل از شروع عملی کردن آن را تماشا کنیم. یا وقتی در حال مطالعه برای امتحان هستیم، خواندن کتاب درسی و صرفاً خلاصه کردن آنچه در کتاب درسی است فایده ای ندارد، باید در واقع به سؤالات پاسخ دهیم و مقالات گذشته را انجام دهیم.

نکته این است که ما باید خودمان را آزمایش کنیم تا مغزمان فرصتی برای کار برای بازیابی اطلاعات داشته باشد. و این چیزی است که واقعاً باعث یادگیری می شود.

دشواری ناامیدکننده

در زمینه یادگیری، مفهومی به نام سختی قابل حل وجود دارد. این بدان معناست که ما نمی خواهیم چیزهایی که می خواهیم یاد بگیریم خیلی سخت باشند.

به عنوان مثال، اگر می خواستم تنیس را مقابل راجر فدرر بازی کنم، خیلی سخت می شد. اما، به همان اندازه، اگر من در مقابل یک تنیسور که قبلا تنیس بازی نکرده بود، تنیس بازی می کردم، خیلی جالب نبود. احتمالا چیزی یاد نمی گرفتم. دشواری در دو حد مختلف است که هیچ کدام برای یادگیری بهینه نیستند. بهترین موسسات کنکور تهران به همه موارد فوق تاکید می کند.

در حالت ایده آل، من می خواهم با کسی که در سطح من یا کمی بهتر از من است، تنیس بازی کنم. این زمینه ای است که من در آن بهترین چیزها را یاد خواهم گرفت. و به همین دلیل است که داشتن یک مربی ایده خوبی است. یک مربی خوب می تواند بازی خود را تعدیل کند تا در سطح من باشد. در نتیجه، بهره هوشی بیشتر یاد می گیرد چون مشکل قابل حل است.

بنابراین، هر چیزی که ما می خواهیم یاد بگیریم، سعی کنید این مفهوم را به کار ببرید و همه چیز را فقط کمی سخت تر از سطح فعلی خود کنید. به هر حال، یادگیری قرار نیست آسان باشد. قرار است سخت باشد. قرار است کمی ناراحت کننده باشد. و اگر سخت باشد، پس می دانیم که ما کار درستی انجام می دهیم. از ترفندهای موسسات خوب کنکور تهران بهره ببرید.

2- بازخورد شدید و منظم دریافت کنید

بازخورد یکی از آن کلماتی است که می تواند باعث اضطراب آنی شود. به خصوص اگر در حال شروع کاری هستیم و از توانایی های خود مطمئن نیستیم. هر گونه بازخورد، سازنده یا انتقادی، می تواند ضربه ای واقعی به نفس ما باشد.

بنابراین، من فکر می‌کنم در شروع هر سفر یادگیری، به جای اینکه لزوماً بازخورد انتقادی داشته باشیم، به تزریق مثبت و اشتیاق نیاز داریم.

اما، اگر تصمیم گرفتیم دنده‌ها را عوض کنیم و یادگیری خود را بسیار جدی بگیریم، باید از تحسین و تمجید خودداری کنیم و بر بازخوردهای انتقادی و سازنده تمرکز کنیم تا بتوانیم آنچه را که برای بهبود نیاز داریم انجام دهیم.

باز هم، به همین دلیل است که داشتن یک مربی برای چیزها واقعاً بسیار مفید است. از زمانی که یک مربی شخصی گرفتم، همه چیز در باشگاه برای من بهبود یافته است: عضله دو سر من بزرگتر شده است  و من یک قدم به ورزشکار Gymshark نزدیکتر شده ام. همه اینها به این دلیل است که من کسی را دارم که با من است در مورد کارهایی که باید متفاوت انجام دهم به من بازخورد می دهد.

قبل از آن احتمالاً یک بار در ماه آبی تمرین می کردم و گهگاه از یک دوست می خواستم فرم من را بررسی کند. این یک حلقه بازخورد خاص نبود. اما، اکنون می‌دانم که این حلقه‌های بازخورد فشرده هستند که یادگیری را تشویق می‌کنند، چه برای امتحانات یا برای هر چیز دیگری در زندگی.

3- یادگیری بیش از حد

وقتی ما چیزی را یاد می گیریم، در واقع می خواهیم آن را عمیق تر از آنچه که لزوما به آن نیاز داریم، یاد بگیریم. و ایده در اینجا این است که دائما بپرسیم چرا یک چیز آن طور که انجام می دهد، کار می کند.

به عنوان مثال، بیشتر پزشک بودن فقط پیروی از دستورالعمل ها و مجموعه دقیقی از قوانین برای هر کاری است که ما انجام می دهیم. برای برخی از پزشکان، آن ها فکر می کنند که تا زمانی که این دستورالعمل ها را به خاطر می سپارند، کار خود را به خوبی انجام می دهند. اما برای سایر پزشکان، آن ها یک رویکرد اصول اولیه را در پیش می گیرند و در واقع سعی می کنند دریابند که چرا این دستورالعمل ها وجود دارند و شواهد برای پیروی از یک سری قوانین خاص چیست.

با توجه به تجربه ای که دارم، به سختی می توانم بگویم که کمپ دوم از نظر عینی پزشک بهتری نسبت به کمپ اول است. اما قطعا از آن دسته پزشکانی که می خواهم باشم، پزشکی است که مسائل را از اصول اولیه درک می کند و تلاش می کند منطق انجام کارها را درک کند، نه اینکه فقط دستورالعمل ها را به خاطر بسپارد.

مفهوم یادگیری بیش از حد نیز در مورد یادگیری گیتار صدق می کند. یادگیری یک آهنگ با دنبال کردن یک برنامه آموزشی برای ما بسیار آسان است. با این حال، مشکلی که در ادامه یک برنامه آموزشی وجود دارد این است که ما فقط انگشتان خود را برای رفتن به یک موقعیت خاص آموزش می دهیم. در حالی که اگر تئوری موسیقی را درک کنیم، نمی دانیم که انگشتان خود را کجا قرار دهیم، همچنین درک می کنیم که چرا انگشتان خود را آنجا قرار می دهیم.

بنابراین، اگرچه نتیجه نهایی یک سان است و ما یک چیز را بازی می کنیم، اما درک عمیق تری از اینکه چرا همه چیز آن طور که هست است، داریم و یادگیری هر چیز دیگری در آن حوزه خاص را بسیار آسان تر و کارآمدتر می کند.

4- از فاصله استفاده کنید

در دنیای مطالعه چیزی به نام تکرار فاصله دار وجود دارد.

اساساً این مفهوم به نام "منحنی فراموشی" وجود دارد که توسط مردی به نام هرمان ابینگهاوس در سال 1800 کشف شد. و منحنی فراموشی به ما می‌گوید وقتی چیزی را یاد می‌گیریم - چه یک واقعیت باشد، چه مهارت یا هر چیز دیگری - پس از مدت زمان معینی آن را فراموش خواهیم کرد. به عبارت دیگر، حافظه ما به مرور زمان تحلیل می رود.

بنابراین، برای حفظ آن اطلاعات، باید خودمان را روی چیزی آزمایش کنیم تا مغزمان اطلاعات را به طور کامل جذب کند. مانند ماهیچه های ما: اگر از عضلات خود استفاده نکنیم، آتروفی می شوند و کوچکتر می شوند. به همین ترتیب، با مغزمان، اگر زبانی را در پنج سالگی یاد بگیریم و تا 10 سال آینده از آن استفاده نکنیم، بیشتر آن را فراموش خواهیم کرد

خوشبختانه ما می توانیم با استفاده از این مفهوم تکرار فاصله دار با منحنی فراموشی مبارزه کنیم. این برای یادگیری هر چیزی صدق می کند.

ایده این است که اگر می‌خواهیم آن را در حافظه بلندمدت خود رمزگذاری کنیم، باید در فواصل زمانی مختلف یاد بگیریم. برای مثال، اگر آهنگی را روی گیتار یاد می‌گرفتم، روز اول، روز بعد، یک ماه بعد و شش ماه بعد آن را تمرین می‌کردم. و با فاصله گرفتن از تمرین این چیز، در نهایت به حافظه ماهیچه ای تبدیل می شود. بنابراین دیگر نیازی به تمرین زیاد آن ندارم تا بتوانم هر زمان که بخواهم آن را بازی کنم.

اگر می خواهید در یادگیری خود از تکرار فاصله دار استفاده کنید – به خصوص یادگیری مبتنی بر واقعیت – برنامه های بسیار خوبی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. من شخصا از آنکی لذت می برم. این یک برنامه باورنکردنی است که تجربه من از دانشکده پزشکی را کاملاً متحول کرد. با این حال، کمی منحنی یادگیری دارد، بنابراین اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، می‌توانید کلاس Skillshare من را بررسی کنید، که برخی از اصول اولیه همراه با چند نکته پیشرفته در مورد نحوه استفاده از برنامه را به شما می‌آموزد.

5-آموزش آنچه یاد می گیرید

در نهایت، آنچه می خواهید یاد بگیرید را آموزش دهید.

ما اغلب به خودمان می گوییم که نمی توانیم چیزی را به کسی یاد بدهیم چون در آن متخصص نیستیم. اما، برای من، این درست نیست. در واقع، سی اس لوئیس در مورد چیزی به نام نفرین دانش صحبت می کند، که این است که وقتی ما می خواهیم چیزی یاد بگیریم، اغلب بهترین را از متخصصان یاد نمی گیریم. در عوض، ما بهترین را از افرادی یاد می گیریم که فقط یک قدم جلوتر از ما هستند.

وقتی شما درحال یادگیری یک مهارت هستید (به عنوان مثال مهارت یادگیری آرایشگری -بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران) و سعی دارید آنچه را که یادگرفته اید به دیگری نیز بیاموزید باعث می شود خودتان نیز بهتر یاد بگیرید، زیرا تلاش برای فهماندن یک مفهوم به دیگری باعث فهم عمیق در آن موضوع می شود. درک این موضوع در فرا گیری مطالب و مهارت ها تأثیر به سزایی دارد. شما با آموزش می توانید یاد بگیرید و این اجتناب ناپذیر است. به نظر شما معلم های خبره چرا خبره شدند؟ بله درست است آن ها بیشتر آموزش داده اند و در نتیجه بیشتر یاد گرفته اند. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید مهارت جدیدی را به صورت عمیق و همیشگی فرا بگیرید آن را آموزش دهید. علاوه بر این آموزش باعث تمرین و تکرار نیز می شود. بر اساس تجربه ای که در زمینه یادگیری مهارت آرایشگری دارم می توانم بگویم که بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران معلم های خبره ای دارد که همگی از این طریق توانسته اند به موفقیت برسند.

بهتر است از یک راهنما یاد بگیرید تا یک استاد راهنما.

و قطعا برای من، من در مدرسه مد دریافتم که جلسات بازبینی یا سخنرانی های مورد علاقه من توسط دانشجویان پزشکی در سال بالاتر از من به جای پروفسور برنده جایزه جهانی نوبل ارائه شده است.

مشکل این بود که راهنماها (اساتید)قدیمی بودند و واقعا از چیزهایی که در آن زمان نیاز داشتم دور بودند، در حالی که راهنماها (دانشجویان پزشکی)می دانستند که من در چه سطحی هستم و در آینده باید چه چیزی یاد بگیرم.

 

نتیجه گیری

اگر می خواهید مهارت جدیدی را بیاموزید بهتر است از قبل درباره چگونگی یادگیری آن مطالعه کنید این به صورت باور نکردنی در یادگیری شما تأثیر مثبتی خواهد گذاشت خواندن درباره آنچه می خواهید یادبگیرید توانایی یادگیری شما را 10 برابر بیشتر می کند. اگر از این مقاله لذت بردید، توصیه می کنم کتاب های Make it Stick و Ultralearning را نیز بخوانید

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه