ماشین الات مورد نیاز راه اندازی خط تولید تنباکو

ماشین الات مورد نیاز راه اندازی خط تولید تنباکو
کدخبر : 15097
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

راه اندازی خط تولید تنباکو یکی از مشاغل پردرآمد به حساب می آید. در زمان های قدیم گیاه تنباکو در آمریکای شمالی کشت می شد. ولی امروزه شاهد کشت این گیاه در کشورهای مختلف همچون ایران نیز خواهیم بود. تنباکو در برخی شهرهای ایران مانند اصفهان، بوشهرو... در حال کشت بوده و جالبت است بدانید این گیاه تا حدودی به بوته کاهو شباهت دارد. رنگ آن به حالت کرمی مایل به به قهوه ای است. به دلیل اینکه طرفداران این محصول افزایش پیدا کرده اند، میتوان با سرمایه گذاری در آن کسب و کار خودرا رونق داد.

قیمت های بخش تولیدی تنباکو

هزینه و قیمت های بخش تولیدی تنباکو به موارد زیادی مرتبط است. برای آگاهی از قیمت وسایل اینکار باید همانند مابقی کسب و کارها قبل از شروع آن بدانیم که برای چه ظرفیت تولیدی آن را نیاز داریم. خط تولیدی می تواند به دو حالت اتوماتیک و بخشی اتوماتیک ودستی در اختیارمان قرار بگیرد. سایز و اندازه دستگاه با توجه به نیاز مشتری در حالت ها و ظرفیت های مختلف قابل اجرا می باشد. مواد استفاده شده در ساختن این تجهیزات می تواند در بالا بودن و پایین بودن قیمت ها موثر باشد.

2

ماشین آلات موثر در خط تولید و بسته بندی تنباکو

از جمله ماشین آلاتی که در خط تولید و بسته بندی تنباکو مورد نیاز است شامل تجهیزات زیر است:

  • دستگاه شست و شوی تنباکو( وان شستشو)
  • دستگاه خشک کن تنباکو
  • دستگاه بسته بندی کردن تنباکو

برای راه اندازی هر شغلی در ابتدا باید در رابطه با آن کار تحقیق کنیم تا اطلاعات کافی را در رابطه با آن کار بدست بیاوریم. درادامه با کارکرد دستگاه های نامبرده در بالا آشنا خواهیم شد:

  • وان شست وشو به عنوان اولین دستگاه مورد نیاز در خط تولید تنباکو به حساب می آید. دارای دو مدل وان پلی اتیلن و اتوماتیک استیل می باشد. وان پلی اتیلن دارای کارکردی ساده بوده که عمل شستشو توسط نیروی انسانی انجام می شود. وان اتوماتیک از جنس استیل بوده دارای نوارهای نقاله و بلوئر و پارو می باشد. در مدل اتوماتیک سرعت شستشو بیشتر بوده و نیازی به دخالت نیروی انسانی نیست.
  • دستگاه خشک کن تنباکو برای آبگیری آن پس از شست و شو استفاده می شود. به طور کلی این دستگاه آب حاصل از شستشوی محصول را به طور کلی می گیرد. روش کار این دستگاه با استفاده از نیروی گریز از مرکز است که برای جداکردن آب بعد از شست و شو استفاده می شود. این موضوع به این معنی است که این دستگاه آب میان بافتی محصولات را خشک نمی کند و برای تبخیر آب میان بافتی نمی توان از دستگاه خشک کن استفاده کرد. این دستگاه در ابعاد مختلف و سایز های متفاوت قابل ساخت است. برای خشک کردن تنباکو از دو مدل خشک کن کابینی و تونلی می توان استفاده کرد. نکته مهم در خشک کردن تنباکو حفظ کیفیت آن است. برای رسیدن به این منظور باید از دستگاه های خشک کن با کیفیت بالا استفاده کرد.
  • به طور کلی دستگاه بسته بندی تنباکو در دو مدل افقی و عمودی می باشد. ولی اینکه کدام یک از این مدل ها در خط تولید و بسته بندی به کار برده ضود، لازمه این است که محصول مورد نظر ما چه چیزی بوده و با اینکه تنباکو مورد بحث ما می باشد، بسته بندی افقی پیشنهاد می شود. خط بسته بندی تنباکو شامل چندین دستگاه مجزا است. برای بسته بندی کامل این محصول باید ابتدا تجهیزات مورد نیاز آن را به طور کامل بشناسیم.

3

درآمد و و سود حاصل از تنباکو میوه ای

سود تولید تنباکو میوه ای بسیار بالاست. به همین دلیل مصرف قلیان جز یکی از سرگرمی های بزرگسالان می باشد. به همین دلیل باز کسب و کارآن داغ تر و تقاضا برای تولید افزایش یافته است.

خط تولید تنباکو

از آنجاییکه تولید و مصرف تنباکو افزایش یافته است، کارخانه ها تصمیم گرفته اند که دستگاه های مورد نیاز برای تولید تنباکو را قرار داده و علاوه بر اشتغال زایی مانع از خروج ارز به خارج از کشور شوند. دستگاه های خط تولید دارای مزیتی هستند که عبارتند از:

از آنجا که رقابت در ساخت دستگاه تولید تنباکو فراوان است، و هر مجموعه صنعتی می خواهد که دستگاهی با کیفیت بالا و دارای کمترین خطا ارائه دهد. ایمنی دستگاه از جمله مواردی است که خریدار به هنگام انتخاب کردن دستگاه باید به آن توجه کرده و به طور کلی دستگاه ها دارای کارکرد ایمن و آسان می باشند. همچنین کلیه علائم هشدار از قبیل خطر برق گرفتگی، قطع دست روی دستگاه نصب شده است و شخصی که از دستگاه استفاده می کند در زمان کار با دستگاه باید بدان توجه نماید.

مشاوره خرید ماشین آلات تولید تنباکو

ماشین آلات تولید تنباکو، دستگاه های میکسر و مخلوط کن و در نهایت خردکن، مواد توتون وتنباکو را با مواد افزودنی و آب به طور یکنواخت مخلوط می کنند. دستگاه خردکن ابزاری می باشد که برای خرد کردن برگ های تنباکو از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. در هنگام خردکردن کیفیت توتون وتنباکو ثابت مانده و یک خردکن خوش ساخت ممکن است طعم وعطر تنباکو را افزایش دهد.دستگاه‌های خرد کن پیشرفته زمان پردازش را کاهش می‌دهند. دستگاه خمیر دارای یک جفت غلطک که برای ورز دادن قطعات تنباکو استفاده می‌شود.در نهایت غلطک‌های شکل دهی محصول نهایی را شکل می‌دهند. برای تولید تنباکو،دستگاه خرد کن به گونه ای طراحی می‌شود که برگ آن را به قطعه‌هایی با اندازه مشخص برش دهد. در مرحله بعد به یک مخلوط کن با موتور بسیار قوی نیاز داریم. باید از مخلوط شدن یکنواخت تنباکو خرد شده، گلیسیرین، شهد یا عسل و طعم دهنده‌ها اطمینان حاصل شود. به همین دلیل از یک موتور با کارایی بالا برای ترکیب کردن این مواد استفاده من شود.به دلیل خاصیت چسبناک بودن تنباکو،وجود سیستم گرمایشی نیز لازم است. پس دستگاه همزمان با مخلوط کردن مواد باید گرمایش را نیز فراهم کند. علاوه بر این در دستگاه مخلوط کن تنباکو از 3 عدد همزن  Sمانند برای اطمینان از یکپارچگی مخلوط وجود دارد.

دراخر میتوان گفت به دلیل تقاضای مردم برای استفاده از توتون و تنباکو تولید آن حتی در کشور نیز افزایش پیدا کرده و به همین دلیل باید ماشین آلات مورد نیاز برای تولید آن با بهترین کیفیت خریداری و به کار گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه