پانل تونیکس | تمامی ویژگی های ساندویچ پانل

پانل تونیکس | تمامی ویژگی های ساندویچ پانل
کدخبر : 13551
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

همان طور که از عنوان این مقاله پیداست، ساندویچ پانل یک سازه ساندویچی، و جمع و جور است که البته ویژگی‌های این سازه بی شباهت به ساندویچ نیست. ساندویچ پانل در مجموع از سه لایه تشکیل شده است که دو لایه ورق فلزی در طرفین یک لایه فوم عایق چسبانده شده است. دو لایه ورق فلزی از یک جنس همسان تشکیل شده‌اند و یا از جنس ورق گالوانیزه، آلوزینک و در موارد معدود از جنس آلومینیوم است.

مزایای ساندویچ پانل

اگر از دردسرهای سیمان و آجر خسته شده‌اید و یا پروژه‌ طولانی مدت شما مشمول افزایش قیمت مصالح شده است، این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده است. اگر قصد دارید یک سازه مقاوم، در کمترین زمان و بدون هزینه‌های اضافی بسازید، قطعا ساندویچ پانل بهترین انتخاب است. در حقیقت ساندویچ پانل گنجینه‌ای از تمام فاکتورهایی است که یک سازنده به آن نیاز دارد.

ساندویچ پانل به دلیل داشتن همین ساختار ساده و سبک در بین سازندگان بسیار محبوب است و در سال‌های اخیر استفاده از آن افزایش چشمگیری داشته است. مراحل تولید و نصب ساندویچ پانل بسیار راحت  و سریع انجام می‌شود. به گونه‌ای که سفارش شما با هر متراژی حداکثر در عرض 20 روز آماده می‌شود.

بر خلاف سیستم های سنتی، ساندویچ پانل‌ها کاملاً سازگار و آماده مونتاژ، در ابعاد، انواع عایق و رنگ های مورد نیاز بر اساس ساختار کاربردی شما با فرآیندهای مهندسی و کنترل کیفی انجام شده از قبل در محل شما آماده می شوند.

 نصب ساندویچ پانل‌ها با اتصالات بسیار کم برای سطوح وسیع بسیار آسان است و  با استفاده از تجهیزات جدید حمل و نقل و تجهیزات مکانیکی بالابر، مدت زمان حمل و پوشش به طور قابل توجهی کوتاه می‌شود. بنابراین، پروژه شما در یک بازه زمانی کوتاه تحویل داده می‌شود و به شما امکان می دهد در زمان صرفه جویی کنید.

 

بدین ترتیب وقتی سرعت ساخت و ساز افزایش پیدا کند، هزینه نیروهای انسانی نیز کاهش پیدا می‌کند و سازه شما در مدت زمان کمتری برای بهره برداری آماده می‌شود. اما ساختار ساده ساندویچ پانل‌ها مزایای دیگری را نیز برای شما به همراه دارد.

برای مثال ساندویچ پانل از هدررفت انرژی گرمایی یا سرمایی محیط داخل جلوگیری می‌کند و در عین حال مانع از ورود سرما یا گرما به درون سازه می‌شود و همانند یک عایق عمل می‌کند. البته خصوصیت عایق بودن ساندویچ پانل‌ها تنها به حرارت و برودت مربوط نمی‌شود؛ ساندویچ پانل‌ها در برابر صوت نیز مانند عایق عمل می‌کنند. البته میزان کارکرد هر کدام از این ویژگی‌ها به نوع متریال به کار رفته در ساندویچ پانل‌ها و کیفیت آن بستگی دارد.

ابعاد ساندویچ پانل

ابعاد ساندویچ پانل‌ها بسته به خطوط تولید هر شرکت تولید کننده متفاوت است. ساندویچ پانل‌های دیواری را معمولا با ضخامتی بین 2 الی 15 سانتی متر تولید می‌کنند. ساندویچ پانل‌های سقفی نیز با ضخامت 4 سانتی متر، 6 و نهایتا 8 سانتی متر تولید می‌شوند تا میزان وزن کلی سازه بالا نرود.  عرض ساندویچ پانل‌ها نیز به صورت معمول بین 1 متر تا 1.2 متر است. اما بر اساس نوع عایق از 2 سانتی متر تا 20 سانتی متر برای عایق های PUR/PIR ، 5 سانتی متر تا 15 سانتی متر برای پشم معدنی و برای عایق های   EPS و XPS از 3 سانتی متر تا 15 سانتی متر متغیر است .ضخامت انواع عایق های مورد استفاده در پانل های سردخانه ای نیز بین  8 سانتی متر تا 20 سانتی  متر متداول است، اما در نهایت این تیم مهندسی و محاسب پروژه است که می بایست ضخامت و مشخصات مناسب ساندویچ پانل مورد نیاز شما را تعیین نماید.

images_1673763722.jpg

راهنمای انتخاب نوع ساندویچ پانل

آنچه بیش از همه سازندگان و پیمانکاران را سردرگم می‌کند، انتخاب نوع ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل باید با توجه به نیازهای عایق حرارتی، صوتی، آبی، مقاومت در برابر آتش و نوع آب و هوای منطقه انتخاب شود. در این بین فوم پشم سنگ بالاترین مقاومت را در برابر آتش سوزی و حریق دارد و کمترین مقاومت مربوط به فوم پلی استایرن است.

از نظر مقاومت رطوبتی نیز پلی اورتان، بهترین عملکرد را در این بین دارد و فوم پشم سنگ و پلی استایرن در رتبه پایین‌تری قرار دارند. به لحاظ مقاومت صوتی نیز، فوم پشم سنگ در جایگاه برتر جدول قرار دارد.

گالوانیزه متدوال ترین نوع ورق ساندویچ پانل در حال حاضر است و می تواند در محیط های خشک و یا با رطوبت کم مقاومت مناسبی داشته باشد. در شرایط آب و هوایی بجز استان های همجوار دریای خزر و خلیج همیشه فارس استفاده از ورق گالوانیزه می تواند بهینه ترین انتخاب باشد اما جدا از شرایط خارجی، شرایط داخلی کاربری فضا در تعیین ورق موثر است. مثلاً فضاهایی با رطوبت بالا مثل استخر ها، سالن های پروش قارچ، پارک های آبی، گلخانه ها و امثال آن استفاده از ورق های آلوزینک یا آلومینیومی مناسب تر است.

گالوانیزه علاوه بر اینکه در محیط های با رطوبت بالا پیشنهاد نمی گردد، در نگهداری و تثبیت رنگ رویه نیز دارای ضعف هایی است.

آلومینیوم کم ترین استفاده در ساخت ساندویچ پانل ها را داراست و این می تواند بخاطر قیمت بالا و نرمی این فلز باشد. ضربه پذیری کم و هزینه ی بالا، استفاده از این پانل ها را جز در مصارف خاص نظیر مصارف با رطوبت بسیار شدید و بخار آب و سازه های آبی و امثال آن توجیه پذیر نمی کند.

ورق آلوزینک محصولی جدید است که از ترکیب ورق گالوانیزه و روی ساخته شده است. هسته ی این ورق ها مانند گالوانیزه از آهن ساخته شده و برای پوشش رویه علاوه بر گالوانیزه از آلومینیوم نیز استفاده شده است که مقاومت خورندگی را کاهش و رنگ پذیری ورق را افزایش داده است. آلوزینک برای تمام شرایط آب و هوایی در کشور قابل استفاده است و از آنجا که ارزان تر از آلومینیوم است هزینه های تمام شده ساختمان را کاهش می دهد.

images_1673763758.jpg

خرید از پانل تونیکس

اینکه از چه برندی و با چه کیفیتی خرید کنید بسیار حائز اهمیت است. این مورد به خصوص بر روی طول عمر ساختمان تاثیر مستقیم دارد، زیرا یک برند معتبر از متریال با کیفیت و ماشین آلات به روز برای تولید ساندویچ پانل‌های خود استفاده می‌کند. علاوه بر این مرحله نصب ساندویچ پانل‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نصب ساندویچ پانل‌ها به درستی انجام نشود، درزنبندی و آب‌بندی پانل‌ها نیز به درستی صورت نمی‌گیرد و همین امر به مرور زمان بر روی کیفیت و کارایی سازه تاثیر گذار است.

اگر به دنبال یک تیم نصب حرفه‌ای و مجرب برای نصب ساندویچ پانل‌ خود هستید، تیم نصب پانل تونیکس از صفر تا صد مراحل نصب در کنار شماست تا بتوانید هرچه زودتر از سازه خود بهره برداری کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مراحل نصب ساندویچ پانل با تیم پانل تونیکس و دریافت قیمت ساندویچ پانل به آدرس سایت پانل تونیکس مراجعه نمایید و از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه