لیزر موهای زائد در رشت؛ باور نکردنی!

لیزر موهای زائد در رشت؛ باور نکردنی!
کدخبر : 12331
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

رفع موهای زائد یکی از مسائلی است که دغدغۀ افراد زیادی است؛ به این منظور روش‌های گوناگونی پدیدآمده‌است که می‌توانند به‌صورت موقت و دائمی موهای زائد را رفع کنند. ژیلت، پودرهای بهداشتی، کرم و اسپری موبر از رایج‌ترین روش‌های موقتی رفع موهای زائد هستند. به مرور زمان پیشرفت تکنولوژی موجب پیدایش دستگاه‌های لیزر شد؛ این دستگاه‌ها می‌توانند به‌صورت دائمی موهای زائد بدن شما را رفع کنند. لیزر موهای زائد رشت و در هر مکان دیگری، بهترین روش رفع دائمی موهای زائد است که باید طی چندین جلسه تکرار شود تا به نتیجۀ مطلوب برسید. بررسی‌ها و آزمایشات گوناگونی برای استفاده از این دستگاه انجام شده‌است و می‌توان گفت با رعایت اصول بهداشتی، دستگاه لیزر مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند.

 

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد رشت و سایر شهرهای ایران، در مطب‌های پزشکی و آرایشگاه‌های معتبر انجام می‌شود. لیزر موهای زائد در رشت تنها بر فولیکول مو اثر می‌گذارد و آسیبی به سایر نقاط بدن وارد نمی‌کند. فقط در صورتی می‌تواند عارضه‌ای ایجاد کند که اپراتور مشکل داشته باشد و یا شخص ماهری این کار را برای شما انجام ندهد. امروزه لیزرهای گوناگونی با قابلیت‌های مختلف به‌منظور رفع موهای زائد بدن طراحی و تولید می‌شوند که دستگاه‌های لیزر الکساندرایت، ان‌دی‌یاگ و دایود در مقایسه با سایر دستگاه‌ها، محبوب‌تر و پرکاربردتر هستند. این لیزرها ازلحاظ کارایی با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از آن‌ها برای پوست‌های سفید، برخی برای پوست‌های تیره و برخی برای انواع مختلفی از رنگ پوست و مو استفاده می‌شوند.

تعداد جلسات لیزر

به‌طور معمول تعداد جلساتی که برای انجام لیزر موهای زائد رشت توصیه می‌شود، بین ۶ تا ۸ جلسه است؛ گاهی ممکن است برخی از نواحی به تعداد جلسات بیشتری برای اثرپذیری نیاز داشته باشند. بین هر جلسه به‌طور معمول، باید ۳۰ تا ۴۰ روز وقفه ایجاد شود و همچنین باید این فرآیند در موعد مقرر صورت گیرد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد. بعد از پایان جلسات، این عمل باید به‌صورت ۶ ماه یا ۱ سال تکرار شود که در اصطلاح عامیانه، به آن شارژ می‌گویند.

بازگشت مو در لیزر

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که هنگام لیزر موهای زائد برای اغلب افراد پیش می‌آید، بازگشت مو است. همان‌طور که اشاره شد، طی فرایند لیزر موهای زائد رشت، فولیکول مو به‌شدت ضعیف می‌شود. اما این به معنای ازبین‌رفتن کامل مو نیست. طبیعی است که شما حتی پس از گذشت سال‌ها، شاهد رشد تعداد انگشت شماری از موهای بدن خود باشید. در برخی مواقع، تعداد این موها به حدی زیاد می‌شود که فرد مجبور می‌شود مجدداً برای ازسرگیری روند درمان خود اقدام کند. بازگشت مو معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی رخ می‌دهد، به همین جهت توصیه می‌شود که در سنین بلوغ، این کار را انجام ندهید. دوران بارداری و شیردهی و حتی یائسگی از دیگر دورانی است که خانم‌ها درگیر تغییرات هورمونی می‌شوند و طبیعی است که رشد موهای زائد تا حدودی افزایش یابد. شایان ذکر است که در برخی مواقع، مصرف برخی داروهای خاص نیز می‌تواند موجب بازگشت مو شود.

باورهای غلط درمورد لیزر موهای زائد

در برخی فضاهای گوناگون، باورهای غلطی درمورد انجام لیزر به گوش می‌رسد که در این بخش برخی از آن‌ها را بازگو می‌کنیم. باید بدانید که لیزر موهای زائد رشت و یا در هر مرکز معتبر دیگری، موجب بروز مشکلات زیر نخواهد شد:

  • لیزر و پردۀ بکارت

یکی از شایعات و باورهای غلطی که درمورد لیزر وجود دارد، آسیب به پردۀ بکارت دختران است. این موضوع حقیقت ندارد، زیرا لیزر به پردۀ بکارت نزدیک نشده و نمی‌تواند آسیبی به این بخش وارد کند. دختران باکره می‌توانند بدون نگرانی، ناحیۀ بیکنی خود را لیزر کنند.

  • لیزر و سرطان

به‌طور معمول اشعۀ X یا پرتوهای فرابنفش، به علت انرژی بسیاری که دارند، موجب بروز سلول‌های سرطانی می‌شوند. پرتو نوری لیزر، خاصیت و انرژی این پرتوهای نوری ذکرشده را ندارد، درنتیجه نمی‌تواند موجب بروز سرطان شود. این موضوع که لیزر موهای زائد موجب سرطان می‌شود شایعه‌ای بیش نیست.

  • لیزر و نازایی

یکی از شایع‌ترین باورهای غلطی که درمورد لیزر نواحی بیکینی برای خانم‌ها وجود دارد، بروز نازایی است. این موضوع نیز حقیقت ندارد. عمق نفوذ اشعۀ لیزر به پوست فقط چند میلی‌متر است و نمی‌تواند به ارگان‌های جنسی همچون تخمدان و بیضه نفوذ کند، درنتیجه هرگز نمی‌تواند موجب نازایی در خانم‌ها و آقایان شود.

  • لیزر و رگ‌های واریس

همان‌طور که اشاره شد، لیزر فقط می‌تواند چند میلی‌متر به پوست نفوذ پیدا کند و نمی‌تواند به رگ‌های وریدی و عروق نفوذ کرده و یا تأثیری گذارد. لیزر موهای زائد رشت و دیگر شهرها با رفع موهای زائد، می‌تواند موجب نمایان شدن رگ‌های واریسی شما شود، اما هرگز قادر به ایجاد رگ‌های واریسی نیست.

  • لیزر و آسیب به چشم

به‌طور معمول در لیزر موهای زائد رشت و دیگر شهرها، به شما عینکی مخصوص به‌منظور محافظت از چشمانتان می‌دهند. برای لیزر صورت نیز ممکن است در طول این فرآیند، چند فلش آبی مشاهده کنید. این فلش‌ها آسیبی به چشم وارد نمی‌کند. در صورتی لیزر می‌تواند موجب آسیب به چشم شما شود که در اثر خطا، پرتو لیزر به‌صورت مستقیم به چشم شما برخورد کند. درصورتی‌که پس از انجام لیزر، دچار قرمزی، آبریزش و سوزش چشم شدید، حتماً به یک چشم‌پزشک متخصص مراجعه کنید.

سخن پایانی

امروزه لیزر با تکنولوژی‌های پیشرفته موجب رفع موهای زائد بدن و صورت به‌صورت دائمی می‌شود. لیزر در سراسر دنیا و همچنین ایران، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده‌است و افراد بسیاری برای رفع موهای زائد خود از این روش استفاده می‌کنند. دستگاه‌های مختلفی با کاربردها و قابلیت‌های گوناگونی به‌منظور رفع موهای زائد طراحی و تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها مناسب یک شرایط پوستی هستند.

لیزر موهای زائد رشت و دیگر شهرهای ایران در مراکز مختلفی همچون مطب و آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. توصیه می‌شود برای کاهش عوارض و اطمینان از روند صحیح این عمل، به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. مراکز غیرقانونی و نامعتبر از نیروهایی استفاده می‌کنند که مهارت و تجربه کافی را ندارند و به‌طور معمول اصول بهداشتی در این مکان‌ها به‌خوبی رعایت نمی‌شود. این‌که شما در چه مکانی و توسط چه کسی فرآیند لیزر را با چه دستگاهی انجام دهید، اهمیت فراوانی دارد، زیرا ممکن است در صورت بروز هرگونه خطا، عدم مهارت کافی، عدم رعایت بهداشت و عدم استفاده از دستگاه‌های باکیفیت، مشکلاتی برای شما ایجاد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه