چرا فرش 1200 شانه ساویز بافت زبان زد خاص و عام است؟!

چرا فرش 1200 شانه ساویز بافت زبان زد خاص و عام است؟!
کدخبر : 10608
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

چه زیباست وقتی ایرانیان بتوانند با خرید فرش 1200 شانه به گلستانی چهار فصل دست پیدا کنند و سرزمینی از گل‌های زیبا را زیر پای خود لمس کنند. زیبایی سحر انگیز نقش و طرح فرش 1200 شانه تراکم 3600، بسان قالی‌های دستباف ایرانی است. طرح‌هایی که استفاده از آن اصالت و زیبایی را به منزلتان هدیه می‌دهد و علاوه بر زیبایی از کیفیت بالا نیز برخوردار است.

 

در سال 1394 اولین فرش های 1200 شانه در کاشان تولید شدند. ایرانیان به محض دیدن اولین طرح‌ها و نقشه‌های کلاسیک و سنتی فرش های ماشینی 1200 شانه که بسان قالی‌های دستباف به دکوراسیون شکوه و جلوه می‌داد و هر بیننده ای را محو تماشای خود می‌ساخت، به این محصولات روی آورند.

 

فرش 1200 شانه از نظر کیفیت بی همتاست

وقتی سخن از فرش 1200 شانه به میان می آید، همه ذهن‌ها به سمت طرح و نقشه ایرانی زیبا با نگاره‌های شلوغ می رود؛ در صورتی که این فرش‌های دستباف گونه، علاوه بر شهرتی و عظمتی که در زیبایی طرح و نقشه دارند، دارای کیفیت بالایی نیز هستند.

گره‌های فرش ماشینی که به صورت U شکل در کنار هم قرار می گیرند، کیفیت فرش را رقم می‌زنند و هرچه تعداد این گره‌ها بیشتر شود، بافته از ویژگی انسجام، توپری بیشتری برخودار می‌شود و فشردگی در بافت فرش پدید می‌آید به گونه ای که هیچ ذرات ریز یا گرد و غباری نمی‌تواند بین ریشه‌های آن نفوذ کند.

 

7

 

فرش 1200 شانه کاشان از دوام، کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار است؛ چون به دلیل حجم بالای گره در یک متر از طول و عرض، در بافت آن باید از الیاف نازک آکریلیک هیت ست شده استفاده شود؛ در صورتی که فرش‌های با شانه و تراکم پایین‌تر را می توان با الیاف نامرغوب ضخیم نیز بافت.

نخ مصرفی که برای بافت فرش ماشینی 1200 شانه به کار می‌رود، نازک تر از محصولات با شانه و تراکم پایین تر است. تراکم بالا در فرش‌های دستباف گونه هزار و دویست شانه سبب سفتی بافته و ضخامت کم آن می‌شود؛ از این رو می‌توان گفت که هزار و دویست شانه‌ها، خاب کمتری دارند؛ این ویژگی سبب شده است تا سنگینی اجسام، سبب فرو رفتگی سطح قالی نشود.

 

 

فرش 1200 شانه گل برجسته ساویز بافت، نقش و نگار خانه ایرانیان

نقش و نگار فرش 1200 شانه گل برجسته ساویز بافت https://www.savizbaft.com/11_21-carpet-1200-reeds-embossed-flower، فضایی شاعرانه با هویت ایرانی را در منزل ایجاد می‌ کند.

هر نقش و طرح فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته، نشان دهنده ذوق و هنر ایرانی است. طرح و نگاره‌های فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته کاشان از طرح‌های قالی‌های دستباف الهام گرفته است.

طرح‌های قالی‌های دستباف نیز الهام گرفته از طراحی ساختمان‌ها، کاشی کاری‌های بناهای تاریخی و تزیینات مکان‌های معروف است. این نقش مایه ایرانی اولین بار روی قالی‌های دستباف پیاده شد و نسل به نسل منتقل شد تا اینکه امروزه این طرح‌های اصیل به صورت فرش۱۲۰۰شانه گل برجسته کاشان ارائه می شوند.

 

8

 

ترکیب و تلفیق دو یا چند طرح، سبب شده است تا استفاده از فرش 1200 شانه گل برجسته برای انواع دکوراسیون‌ها مناسب جلوه کند.

فرش ۱۲۰۰شانه گل برجسته در مدل‌های زیبای متنوع تولید می‌ شوند و امروزه رنگ زمینه این طرح‌ها با رنگ‌های جدید سال تولید ارائه می شوند تا نظر قشرجوانان را به خود جلب کنند و این هنر طراحان خوش ذوق ایرانی است که توانسته اند فرش‌های طرح سنتی و کلاسیکی تولید کنند که مناسب برای انواع دکوراتیوهای مدرنیته، مینیمال و کلاسیک و فاخر باشد و طرح‌های سنتی ایرانی را زنده نگه دارند.

طرح‌های زیبای واگره که در آن یک طرح در سراسر متن قالی تکرار شده است، طرح خشتی که در این طرح، قاب‌ها و خشت‌هایی منظم در کنار هم چیده شده که طرح و نگاره هر خشتی با گل، شاخه‌های اسلیمی، گلدان و برگ‌های زیبا مزین شده است و نقشه هر قاب با قاب کناری متفاوت است، طرح افشان که در آن گل و برگ‌ها همراه با قوس‌های دورانی و شاخه‌های پیچ در پیج، سراسر متن قالی را فرا گرفته اند و طرح‌های ترنج دار که در مدل‌های گوناگون ارائه می شوند، از جمله طرح‌های پرفروش فرش کاشان ۱۲۰۰ شانه گل برجسته است.

 

چند راز مهم در هنگام خرید فرش 1200 شانه تراکم 3600 اصل

خرید فرش‌های ماشینی جزو خریدهایی هستند که هر ساله تکرار نمی‌شوند و تعویض فرش شاید 3 الی 4 سالی یکبار اتفاق بیافتد؛ از این رو لازم است قبل از اینکه خرید فرش 1200 شانه یا دیگر محصولات اتفاق بیافتد، برای جلوگیری از انتخاب و خرید غلط، افراد اطلاعات خود را از آن بافته به دست آورند.

وقتی خریدار وارد کارخانه و فروشگاهی می‌ رود، اولین توقعی که دارد این است که فروشنده یا تولید کننده در تعریف از بافته، صداقت را رعایت کند؛ چون فرش‌های ماشینی جزو کالاهایی هستند که دائمی و هر روزه مورد استفاده خریداران است؛ از این رو توصیه می‌ شود که خریداران به سراغ تولید کنندگان برتر فرش ١٢٠٠ شانه بروند؛ کارخانه‌هایی که روزمه آن‌‌ها در تولید و فروش درخشان است و خریداران از محصولات آن کارخانه رضایت کامل دارند؛ پس در خرید فرش ماشینی 1200 شانه، اعتماد به هر فروشنده ای کار درست و منطقی نیست.

هنگامی فرش 1200 شانه تراکم 3600 را از نزدیک می‌ بینید، قبل از اینکه طرح و نگاره زیبای آن، نظر شما را جلب کند، روی بافته دست بکشید.

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه باکیفیت که با الیاف صددرصد آکریلیک بافته شده اند، مانع حرکت دست نمی‌شود و هنگام کشیدن دست روی سطح آن، دست به راحتی سر می‌خورد. رنگ بندی این محصولات باید شفاف باشد؛ همچنین بوی مواد نفتی و پلاستیکی ندهد.

یک خریدار می‌تواند در هنگام خرید با سنجش شانه و تراکم، متوجه شود که فرش 1200 شانه تراکم 3600 اصل هست یا نه؟! خریدار باید به پشت قالی نگاه کند. در این بافته‌ها، در یک متر از عرض آن‌ها 1200 گره و در یک متر از طول آنها 3600 گره زده شده است. برای محاسبه ساده تر خریدار می‌ تواند یک سانت از عرض و طول را در نظر بگیرد. در یک سانت از عرض 12 گره و در یک سانت از طول 36 گره زده شده است.

 

9

 

 

چند عامل تاثیر گذار بر قیمت فرش 1200 شانه

عواملی که بر قیمت فرش 1200 شانه می تواند تاثیر گذار باشد، ابعاد آن و ساده یا گل برجسته بودن است. تمامی بافته‌های 1200 شانه با الیاف آکریلیک هیت ست شده، با دستگاه HCIx2 و با تراکم طولی 3600 بافته می‌شوند.

طرح و نقشه جدید نمی‌ تواند عاملی برای بالا رفتن قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 شود.

 

خرید فرش 1200 شانه ساویز بافت مستقیم از کارخانه فرش ساویز بافت

ذوق و هنر ایرانی در طرح‌ها و نگاره‌های فرش 1200 شانه ساویز بافت https://www.savizbaft.com/11-carpet-1200-reeds تجلی می‌ کند. گره به گره با الیاف مرغوب و باکیفیت توسط دستگاه HCIx2 زده شده است تا طرح‌ها و نگاره‌های زیبا خلق شود و بتواند به خانه‌های ایرانی هویت دهد.

تولید فرش 1200 شانه ساویز بافت در کاشان افتخاری است درخشان که با ارائه این محصولات در طرح‌ها و نگاره‌های کلاسیک و سنتی و با دمیدن روح خلاقانه به آن توانسته اند، هویت فرش ایرانی را زنده نگه دارند و با تلفیق هنر غنی و پربار گذشته و طرح‌های جدید امروزی، طرح‌های زیبا را تولید کنند که برای انواع دکوراسیون‌ها مناسب است.

فرش 1200 شانه در کارخانه فرش ساویز بافت https://www.savizbaft.com به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسد و خدمات پس از فروش دارد. افراد می توانند برای خرید فرش 1200 شانه به وب سایت فرش ساویز بافت مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه