هرکول ریاضیات تجربی آریان حیدری یک گزینه تکمیلی برای آموزش

کدخبر : 10512
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کتاب هرکول ریاضی نوشته آریان حیدری، علی منصف شکری و میلاد منصوری توسط انتشارات راه اندیشه در دو جلد تمام رنگی به چاپ رسیده است. این کتاب حدودا دارای 3500 تست بوده و پرتست‌ترین کتاب ریاضی کنکور در ایران محسوب می‌شود. برای آشنایی با جزئیات کامل کتاب هرکول آریان حیدری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در جلد اول و دوم کتاب هرکول آریان حیدری چه می‌گذرد؟

این کتاب همانطور که در ابتدا نیز گفته شد از دو جلد تهیه شده است. جلد اول دارای مباحث مشترک حسابان و ریاضیات تجربی بوده و برای هر دو رشته قابل استفاده است. اما جلد دوم خود به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود. بخش اول ان مباحث اختصاصی برای رشته ریاضی و بخش دوم آن مباحث غیر مشترک ریاضیات تجربی با رشته ریاضی مانند احتمال، ترکیبات، هندسه و..است. این کتاب همان طور که ذکر شد علاوه بر داشتن تعداد تست فوق العاده بالا برای رسیدن به تسلط در مباحث مختلف ریاضی به دلیل داشتن سوالات استاندارد کنکور و حتی یک درجه سخت تر از آن توسط بسیاری از موسسات آموزشی و دبیرهای حرفه ای درس ریاضی در سراسر ایران توصیه می‌شود.

بررسی ویژگی های ساختاری کتاب ریاضی هرکول راه اندیشه

همانطور که گفتیم این کتاب دارای صفحات تمام رنگی است و حدودا در 720 صفحه نگارش شده است. فونت به کار رفته در کتاب و کیفیت نمودارها و تصاویر بسیار عالی بوده و برای تمامی افراد مناسب است. این کتاب دارای تست‌های هم سطح با کنکور است و دانش آموزان را با انواع تیپ بندی‌های مختلف سوالات آشنا می‌کند. همچنین برای کسانی که به دنبال حل سوالات سخت و مغردارهستند نیز بسیار مناسب است زیرا تعدادی از سوالات نگارش شده در این کتاب از سطح کنکور بالاتر بوده و دانش آموزان را برای هرگونه سوال سخت و سطح بالا آماده می‌کند.

بررسی پاسخنامه کتاب هرکول آریان حیدری

علاوه بر اینها برای هر سوال در کتاب بخشی به نام پاسخنامه تشریحی نگارش شده است که تمامی سوال‌های تالیفی و کنکوری را به صورت گام به گام و با بررسی تمام نکات مربوط به آن قرار داده شده است. پاسخنامه تشحریحی این کتاب از ابتکار عمل نو و جدیدی رونمایی کرده است که خود حکم کلاس درس را دارد. این بخش از کتاب به 5 باکس جداگانه تقسیم شده است که ما در ادامه ویژگی‌های هر باکس را شرح داده ‍‌‌ایم:

  • باکس آموزشی آنچه گذشت:در این بخش از پاسخنامه برای هر سوال در صورتی که حل آن نیازمند به اطلاعاتی از فصل‌های گذشته باشد، آن را به صورت کامل و خلاصه ذکر می‌کند تا دانش آموزان در صورت فراموشی نکات فصل‌های گذشته بتوانند به درک صحیحی از پاسخ سوال برسند.

  • باکس آموزشی تست زنی: این باکس مخصوص کسانی است که به دنبال تکنیک‌های سریع حل تست هستند تا در زمان برگزاری آزمون‌های مختلف بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن سوالات را حل کنند. در این بخش تمامی راه حل‌های میان‌بر و کوتاه را برای حل سوالات ذکر کرده است و دانش آموزان در صورت تمایل می‌توانند از این تکنیک‌ها استفاده کنند.

  • باکس آموزشی تذکر: در این باکس همان طور که احتمالا از نام ان نیز حدس زدید نکته‌های ریز سوالات که امکان دارد از توجه دانش آموزان دور بماند را به آنها یادآوری می‌کند. در واقع هدف این بخش مرور مفاهیم و نکات مهم حل سوالات و تثبیت آنها در ذهن دانش آموزان است.

  • باکس آموزشی نکته: این بحش در واقع درسنامه اصلی کتاب محسوب می‌شود و دانش اموران با مطالعه دقیق نکات آن می‌توانند تست‌های چالشی را به راحتی حل کنند. این بخش از کتاب به دور از هر گونه اضافه گویی و آموزش نکات زیاد و خسته کننده، به طور خلاصه تمامی نکات مورد نیاز برای حل سوالات هر بخش را توضیح داده است.

  • باکس آموزشی آنچه خواهید دید: این بخش مربوط به سوالات ترکیبی بوده و بسیار پر طرفدار است. برخی سوالات یک فصل ممکن است با فصل‌های آینده ترکیب شده باشد. دانش آموزان می‌توانند از این باکس‌ها برای حل این گونه سوالات استفاده کنند و از نکات بی نظیر آن بهره‌ مند شوند.

بررسی تست های کتاب هرکول آریان حیدری

حالا که به طور کامل با پاسخنامه کتاب هرکول ریاضی آریان حیدری آشنا شدید نوبت به بررسی دقیق‌تر تست‌های این کتاب می‌رسد. در این کتاب برای راحتی کار دانش اموزان تست‌ها را در دو بخش سبز رنگ و قرمز رنگ طبقه بندی کرده است و به عنوان یک راهنما برای دانش آموزان عمل می‌کند. در ادامه معنی هر کدام از این دو رنگ را برای شما توضیح داده ایم.

  • تست‌های سبز رنگ: تست‌های سبز رنگ در واقع شامل تست‌هایی هستند که هم سطح کنکور بوده و تمامی دانش اموزان برای رسیدن به درصدهای بالا در درس ریاضی باید بتوانند آنها را حل کرده و روی نکات آنها مسلط شود. در کل این تستها جنبه آموزشی دارند.

  • تست های قرمز رنگ: تست‌های قرمز رنگ متشکل از تست‌هایی با سطح علمی بالا و حرفه ای هستند که حل آنها نیازمند خلاقیت و تمرکز است. این سوالات برای کسانی که به درصد های بالای 80 در درس ریاضی فکر می‌کنند توصیه می‌شود. تست‌های قرمز رنگ به دو دسته برون فصلی و درون فصلی تقسیم می‌شود. تست‌های درون فصلی از ترکیب مباحث داخل فصل و تست‌های برون فصلی از ترکیب با فصول دیگر تشکیل شده اند. این دسته از سوالات برای دوران جمع بندی بسیار مناسب‌اند.

خرید کتاب هرکول آریان حیدری برای چه دانش آموزانی مناسب است؟

این کتاب به دلیل داشتن تست های سخت و رده بالا برای دانش اموزانی با رنج تراز 6000 تا 6500 مناسب است. این به این معنا نیست که دانش آموزانی با تراز پایین تر نمی‌توانند از آن استفاده کنند بلکه به این معنی است که دانش آموزان با سطح علمی ریاضیات متوسط رو به بالا بهتر می‌توانند از نکات کتاب بهرمند شوند. در کل پیشنهاد تلکتاب به شما عزیزان این است که از این کتاب به عنوان منبع دوم و سوم مطالعاتی خود و افزایش درصد استفاده کنید.

کتاب هرکول ریاضیات تجربی آریان حیدری را از کجا بخریم؟

بهترین راه خرید کتاب‌های کنکوری برای دانش آموزان سفارش آنلاین کتاب است. زیرا خرید حضوری می‌تواند وقت زیادی از آنها بگیرد به همین دلیل اکثر دانش آموزان از طریق سفارش آنلاین کتاب برای خرید آن اقدام می‌کنند. یکی ازمهم‌ترین مواردی که هنگام خرید کتاب به صورت آنلاین باید به آن توجه کنید این است که حتما از یک فروشگاه معتبر برای خرید کتاب اقدام کنید تا کتاب های را سالم و بدون عیب و نقص در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل دریافت کنید. یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین کتاب " تلتکاب " است. این فروشگاه کتاب با ارائه جدیدترین کتاب‌ها به همراه تخفیف ویژه و ارسال رایگان این امکان را برای دانش آموزان تهران و شهرستان فراهم می‌کند تا بتوانند با راحت‌ترین روش و با خیالی آسوده کتاب هرکول ریاضی آریان حیدری را با تخفیف تکرار نشدنی و ارسال رایگان هر نقطه‌ای از ایران عزیز و دوست داشتنی که هستند دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه