در احیای برجام نباید به دستاوردها و دانش هسته‌ای خللی وارد شود

یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل، با بیان اینکه مردم ایران برای دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای تاکنون هزینه‌های زیادی در ابعاد مختلف پرداخت کرده‌اند، گفت: در همین چهارچوب این انتظار وجود دارد که در توافق احیای برجام، منافع ملی ایران حفظ شود و به دستاوردها، دانش و فناوری هسته‌ای ایران خللی وارد نشود.

در احیای برجام نباید به دستاوردها و دانش هسته‌ای خللی وارد شود
کدخبر : 10265
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

دکتر مراد عنادی، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که  به نظر وی انتظار مردم از تاثیرات توافق احتمالی احیای برجام چیست، اظهار کرد: مردم ایران برای اینکه به فناوری صلح آمیز هسته‌ای تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دست پیدا کنند و در این زمینه کشور به پیشرفت‌هایی دست یابد، هزینه‌های زیادی را پرداخته‌اند که در این ارتباط می‌توان به تحریم‌های ظالمانه و نامشروع آمریکا علیه مردم اشاره کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در این ارتباط تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ایران ترور شدند و رژیم صهیونیستی نیز  بارها تلاش کرد که در روند دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌ای خرابکاری‌هایی انجام دهد و پرونده‌هایی را علیه ایران ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در مجموع مردم ایران هزینه زیادی در ابعاد مختلف در این ارتباط پرداخته اند و در همین چهارچوب اولین انتظار این است که در صورت احیای برجام حتما منافع ملی ایران حفظ شود و به دانش و فناوری هسته‌ای کشور خللی ایجاد نشود.

 

عنادی افزود: در همین چهارچوب مردم همچنین انتظار دارند در توافق احیای برجام به گونه‌ای تضمین‌ها از طرف مقابل گرفته شود که تحریم‌های ظالمانه و نامشروع برداشته شود و به تدریج و طی فرآیندی مردم احساس کنند که گشایشی در وضعیت معیشتی و اقتصادی آنها رخ داده است. مثلا تورم مهار شود و مردم آثار این موضوع را در زندگی روزمره خود احساس کنند.

 

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه نباید به این توافق نگاه جناحی صورت بگیرد و یا این قضیه مصادره جناحی شود، تصریح کرد: بسیار مهم است که به این موضوع نگاه ملی و فراجناحی داشته باشیم چرا که ایران هسته‌ای متعلق به تمام ملت ایران است و از دیگر سو همه باید کمک کنیم تا فشارها و تحریم‌های ظالمانه برطرف شود و نگاه ملی به تحولات در این زمینه داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه