با وزرای پیشنهادی حوزه زندگی و معیشت آشنا شوید

در روزهایی که تورم در بخش‌های مسکن و اجاره‌بها و نیز خرید مایحتاج ضروری خانواده‌ها سرسام‌آور شده و از سوی دیگر کمبودهای مربوط به اجناس موجب تشدید گرانی شده ایرانیان چشم‌انتظار انتخاب دولتمردانی هستند که بتوانند با تصمیمات دقیق و کارشناسی دشواری‌های فعلی را کمی تخفیف دهند و خانواده‌ها بتوانند به‌اصطلاح نفسی بکشند.

با وزرای پیشنهادی حوزه زندگی و معیشت آشنا شوید
کدخبر : 2636
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شرایط معیشتی و اقتصادی خانواده‌های ایرانی دشوارتر از هر روزگار دیگری است. در روزهایی که تورم در بخش‌های مسکن و اجاره‌بها و نیز خرید مایحتاج ضروری خانواده‌ها سرسام‌آور شده و از سوی دیگر کمبودهای مربوط به اجناس موجب تشدید گرانی شده ایرانیان چشم‌انتظار انتخاب دولتمردانی هستند که بتوانند با تصمیمات دقیق و کارشناسی دشواری‌های فعلی را کمی تخفیف دهند و خانواده‌ها بتوانند به‌اصطلاح نفسی بکشند. حالا با اعلام نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها در دولت سیزدهم نگاهی انداخته‌ایم به اسامی نامزدهایی که حضور آن‌ها در وزارتخانه‌ها می‌تواند شرایط زندگی در ماه‌های آینده را رقم بزند.

حسین باغگلی (آموزش‌وپرورش)

او  متولد سال۱۳۵۷ و دارای مدرک دکترای علوم تربیتی (فلسفه تعلیم و تربیت) از دانشگاه فردوسی مشهد است. او علاوه بر فعالیت علمی و پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی در کسوت عضو هیات‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد سوابق و تجربیات مدیریتی و اجرایی متعددی در حوزه تعلیم و تربیت در کارنامه خود دارد.

مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی (مدارس عام‌المنفعه امام‌رضا(ع)، عضو متخصص کارگروه پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی، مشاور تخصصی در طراحی برنامه‌های آموزشی و تربیتی، عضو هیات موسس شرکت صنایع خلاق، عضو هیات‌مدیره موسسه جوانان آستان قدس رضوی و عضویت در هیات اندیشه‌ورز کودک و نوجوان حرم مطهر رضوی و همچنین تدریس در دانشگاه فرهنگیان از اهم مسوولیت‌ها و سوابق اجرایی او در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی است. او همچنین دارای مقالات علمی و پژوهش‌های متعددی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی است.

 بهرام عین‌اللهی (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

 او متولد ۱۳۳۷ سراب، متخصص چشم‌پزشکی، فلوشیپ قرنیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی است. معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور، عضو شورای عالی استعداد‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌ها، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور، رییس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عضو شورای عالی مرکز تحقیقات چشم‌پزشکی کشور، مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی اروپا، ریاست قطب چشم‌پزشکی از سال۱۳۸۸ تاکنون، ریاست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید دکتر لبافی‌نژاد و عضو هیات‌ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و عضو هیات جذب این دانشگاه ازجمله سوابق علمی و اجرایی اوست.

حجت‌الله عبدالملکی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

او متولد سال ۱۳۶۰ شهر ری و دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان، اقتصاددان و عضو هیات‌علمی دانشگاه است. 

عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با حکم مقام معظم رهبری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، رییس شورای اطلاع‌رسانی و رییس هیات اندیشه‌ورز، رییس کارگروه انتشار اوراق قرض‌الحسنه کمیته امام‌خمینی‌(ره)، عضو هیات‌مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، رییس گروه مطالعات اسلامی بیمه و دبیر شورای اقتصاد سازمان صداوسیما ازجمله سوابق اجرایی و مدیریتی اوست. تالیف هشت عنوان کتاب در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کرونا و الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت و ده‌ها عنوان مقاله علمی و پژوهشی در حوزه اقتصاد ازجمله فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی عبدالملکی است.

سید جواد ساداتی‌نژاد (جهاد کشاورزی)

 او متولد سال۱۳۵۱ کاشان و دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو و رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یازدهم است. او فعالیت اجرایی خود را از سال۷۳ از جهاد سازندگی کاشان شروع کرده و از دوره دهم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کاشان و آران و بیدگل را برعهده دارد. معاونت پارلمانی وزارت علوم در دولت دهم، ریاست دانشگاه کاشان، معاون اداری و مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور ازجمله فعالیت‌های علمی و اجرایی او ست.

سیدرضا فاطمی امین (صنعت، معدن و تجارت)

او متولد سال۱۳۵۳ و دارای مدرک مهندسی الــکترونیک، مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی (کارشناسی‌ارشد) و دکترای تخصصی مدیریت راهبردی دانش (در مرحله اخذ دانشنامه) است.

فاطمی‌امین تجربیات و سوابق اجرایی مهمی ازجمله معاونت برنامه‌ریزی وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، معاون برنامه‌ریزی توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن و عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مشاور وزیر و رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی و مجری طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده را دارد. او در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی و سوابق اجرایی و مدیریتی مرتبط با حوزه صنعت و معدن، تالیفات متعددی در این حوزه دارد.

رستم قاسمی (راه و شهرسازی)

او متولد سال۱۳۴۳ لامرد کارشناسی‌ارشد مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و عضو هیات‌علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) است. فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، عضو هیات‌مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرعامل شرکت قطار‌های شهری کشور، عضو اتاق بازرگانی ایران، وزیر نفت دولت دهم، عضو هیات عامل بانک مرکزی، ریاست اوپک و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از جمله سوابق اوست.

علی‌اکبر محرابیان (نیرو)

او متولد سال۱۳۴۸ خوانسار و دانش‌آموخته مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی‌ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران، درحال‌حاضر دانشجوی دکترای اقتصاد واحد علوم تحقیقات و در مرحله دفاع از پایان‌نامه با موضوع: اثرات آزادسازی تعرفه برق بر رشد اقتصادی و رفاه خانوار با رویکرد اقتصادی مقاومتی است. 

وزیر صنایع و معادن در دولت‌های نهم و دهم، دستیار ویژه رییس‌جمهور و مجری طرح مهر ماندگار (با هدف تکمیل و راه‌اندازی صد‌ها طرح و پروژه کلان کشور به‌ویژه در حوزه سد، نیروگاه، آبرسانی، پالایشگاه پتروشیمی، راه و راه‌آهن، بندر و...)، مشاور رییس‌جمهور، ریاست ستاد تبصره۱۳ مجری نوسازی ناوگان خودرویی کشور، سهمیه‌بندی بنزین و توسعه حمل‌ونقل عمومی، عضو شورای عالی فنی کشور، عضو شورای پول و اعتبار و رییس کارگروه حمایت از تولید کالا‌های داخلی ازجمله سوابق مدیریتی و اجرایی محرابیان است.

سیدحمید سجادی هزاوه (ورزش و جوانان)

او متولد سال۱۳۴۸ تهران و دانش‌آموخته دکترای تخصصی مدیریت و برنامه‌ریزی در تربیت‌بدنی است. 

معاون امور ورزشی سازمان تربیت‌بدنی و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم، عضویت در هیات‌رییسه و هیات‌های مختلف فدراسیون دوومیدانی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، عضو شورای عالی سیاستگذاری ورزش سیما، مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد و نایب‌رییس کمیته تربیت‌بدنی بین دول یونسکو ازجمله مهم‌ترین مسوولیت‌های اجرایی و مدیریتی او در حوزه ورزش است. سجادی که خود از قهرمانان ملی، المپیک و مدال‌آور در مسابقات آسیایی رشته ورزشی دوومیدانی است، همچنین دارای سوابق علمی و آموزشی در حوزه ورزش بوده و ضمن تدریس رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه‌های کشور تألیفات و مقالات متعدد ملی و بین‌المللی درزمینه مدیریت ورزشی به رشته تحریر درآورده است./ روزنامه صبح نو

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه