اخبار کرونایی/ ویروس کرونا/ استرس ناشی از کرونا؛

با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم؟

اگر دچار استرس ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا هستید، برقراری ارتباط با دوستان و خانواده می‌تواند به بهبود حالتان کمک کند.

با اضطراب ویروس کرونا چه کنیم؟
کدخبر : 2501
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همه ما یک و نیم سالِ استرس‌زا را گذرانده‌ایم و اکنون در دام نسخه جدید دلتا افتاده‌ایم، که سلامتی ما را با ماسک بیشتر، فاصله‌گذاری اجتماعی زیادتر و اختلال کلی زندگی تهدید می‌کند.

این بیماری همه‌گیر سبب افزایش استرس در خانواده‌ها در زمینه‌های بی‌شمار شده است، از جمله خدشه‌دار شدن منابع مالی، عدم امنیت شغلی، تغییر شغل، نگرانی‌های مربوط به سلامتی و عدم ایجاد تعادل بین مسئولیت‌های کار و خانواده. یکی از راه‌های فرار از این استرس‌ها، برقراری ارتباط با خانواده و دوستان قدیمی است- افرادی که سال‌هاست با آن‌ها صحبت نکرده اید- حتی اگر فقط از طریق یک تماس ویدیویی باشد. مطمئن باشید پس از انجام این کار احساس خوبی خواهید داشت.

یکی از عجیب‌ترین جنبه‌های همه‌گیری این است که ما دنیای اجتماعی خود را محدود کرده ایم. اکثر مردم متوجه نیستند که تقریبا نیمی از تعاملات اجتماعی ما تعاملات و ارتباطات ضعیف است. این روابط ضعیف بسیار بیشتر از آنچه ما تصور می‌کنیم به ما کمک می‌کند تا از استرس رهایی یابیم.

بسیاری از ما در شرایطی قرار گرفته ایم که بیماری همه‌گیر مجبورمان کرده است بر روابط قوی تمرکز کنیم- ارتباط با افرادی که برای انجام کار‌های خود باید بار‌ها و بار‌ها با آن‌ها کار کنیم. ما بسیاری از جلسات حضوری را با تماس‌های ویدیویی جایگزین کرده ایم و اکثر این تماس‌ها با افرادی است که باید به طور منظم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

مشکل این است که ما با آن تعاملات ضعیف روبرو نمی‌شویم و از تازگی‌هایی که از برخورد‌های جدید بدست می‌آوریم، غافل می‌شویم. ما تمرکز بیشتری را روی گروه کوچکتری از افراد که اطلاعات متنوع و بدیع کمتری دارند جایگزین کرده ایم. در این صورت افراد، کم اهمیت و کسل کننده می‌شوند و این مسئله بر سلامت روانی ما تأثیر می‌گذارد (به ویژه اگر برون‌گرا هستید و برای تجدید انرژی به برقراری ارتباط نیاز دارید).

حالا چه کار کنیم؟

تیمی تحقیقاتی در طول بیماری همه‌گیر آزمایشی انجام داد که نشان می‌داد یک راه حل عالی وجود دارد: تماس با خانواده و دوستان قدیمی که سال‌هاست آن‌ها را ندیده ایم. ما اغلب در تماس با این روابط خفته تردید داریم، زیرا به دلیل عدم تماس طولانی مدت با آن‌ها خجالت می‌کشیم و ممکن است نگران باشیم که طرف مقابل درخواستمان را برای برقراری مجدد ارتباط رد کند.

با این حال، پاسخ آن‌ها اغلب دقیقاً برعکس است. همه از شنیدن صحبت‌های یکدیگر هیجان زده هستند و باعث خوشحالی بیشتر و کاهش استرس می‌شود.

جالب بود که ببینیم کدام افراد بیشتر احتمال دارد با دوستان قبلی خود تماس بگیرد. کسانی که بیشتر با عوامل استرس‌زای مرتبط با بیماری همه‌گیر روبرو بودند بیشتر به شبکه روابط قبلی خود باز می‌گشتند.

فعال سازی مجدد این پیوند‌های خفته پاسخی فوق العاده به استرس است. ما به دنبال اعتماد و عشق عمیقی هستیم که در این روابط وجود دارد و انتشار مجدد آن زیاد طول نمی‌کشد. بازنگری در زمان های‌قدیم بسیار سرگرم کننده است.

این ارتباط ضعیف اطلاعات جدید و جالب به ما ارائه می‌دهند که به موضوعات جاری و زندگی ما انرژی می‌بخشند. فایده دیگر این روابط این است که افرادی وجود دارند تا ما بتوانیم در مورد ترس‌ها و احساسات خود به آن‌ها اعتماد کنیم و صحبت کنیم.

اگر تعاملات استرس‌زایی با افراد دیگر دارید یا زمان سختی را در محل کار خود سپری می‌کنید، دوستان و خانواده گزینه‌های فوق العاده‌ای برای از بین بردن این استرس و ایجاد انرژی مجدد هستند./ باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه